d16 im van Skunk2 op d14z2

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

d16 im van Skunk2 op d14z2

Berichtdoor V.V. » zo 18 apr 2010, 18:26

Ik heb dus de im van Skunk2 en heb ook al een intake voor een d16,
ik heb al gehoord dat de fuelrail moet vervangen worden maar ook al van niet???
Kan ik het gasklephuis van een d14 gebruiken en enkel het gaskabelboompje overplaatsen of moet alles vranderen
en kan ik alle sensors gewoon overplaatsen...
Graag nog enkele tips als ik iets vergeten heb
GrtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzAfbeelding
..................................................... the power in my dreams
Avatar gebruiker
V.V.
B20 Poster
 
Berichten: 587
Geregistreerd: wo 14 apr 2010, 21:33
Woonplaats: nieuwpoort
my honda: EJ9/S2000
Advertenties:



  • Re: d16 im van Skunk2 op d14z2

    Berichtdoor Bell_Sol » wo 21 apr 2010, 20:36

    V.V. schreef:Ik heb dus de im van Skunk2 en heb ook al een intake voor een d16,
    ik heb al gehoord dat de fuelrail moet vervangen worden maar ook al van niet???
    Kan ik het gasklephuis van een d14 gebruiken en enkel het gaskabelboompje overplaatsen of moet alles vranderen
    en kan ik alle sensors gewoon overplaatsen...
    Graag nog enkele tips als ik iets vergeten heb


    meestal word aangeraden van fuelrail over te plaatsen van D16, schijnt ix betere doorstroming te hebben? :roll:
    al paar x gelezen maar weet zelf nie of da echt klopt...
    gasklephuis van d14 kunt ge gwn gebruiken normaal denk ik, zelfde als d16, buiten de gaskabelpulley(wel van d16 nodig)
    voor de skunk2 IM is het hetzelfde procédé als voor standaard d16 IM (correct me if 'm wrong :roll: )
    voor de sensors e.d.: zie de link hieronder :)
    weet nu wel paar dingetjes van IM swap, veel info heb ik van de volgende link:
    http://www.dodo-upgrades.nl/ is wel int engels ma raakt ge wel wijs uit vermoed ik ;)

    grtz
    '94 Del Sol ESi - Sold --- '95 Civic EG5 - Sold --- '96 Civic EJ6 - Sold
    '93 Del Sol ESi - RatSol - RIP +14/10/'11+
    Avatar gebruiker
    Bell_Sol
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3743
    Geregistreerd: ma 29 maart 2010, 21:41
    Woonplaats: Machelen (Zulte)
    my honda: '94 Del Sol Esi
    Advertenties:

    Re: d16 im van Skunk2 op d14z2

    Berichtdoor V.V. » vr 23 apr 2010, 20:53

    hey merci hoor heel handige site..die hollander weet waar dat hij mee bezig is.
    van die fuelrail wordt gezegd dat hij niet past??
    ik ben wel nog op zoek naar die gaskabelpulley en die fuelrail weet je soms ni waar dak die kan vinden??)
    grtz en thnx
    GrtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzAfbeelding
    ..................................................... the power in my dreams
    Avatar gebruiker
    V.V.
    B20 Poster
     
    Berichten: 587
    Geregistreerd: wo 14 apr 2010, 21:33
    Woonplaats: nieuwpoort
    my honda: EJ9/S2000
    Advertenties:

    Re: d16 im van Skunk2 op d14z2

    Berichtdoor Bell_Sol » zo 25 apr 2010, 09:05

    V.V. schreef:hey merci hoor heel handige site..die hollander weet waar dat hij mee bezig is.
    van die fuelrail wordt gezegd dat hij niet past??
    ik ben wel nog op zoek naar die gaskabelpulley en die fuelrail weet je soms ni waar dak die kan vinden??)
    grtz en thnx


    op het d16 IM past de fuelrail daarvan natuurlijk, maar kan wel zijn dat ge brandstofleiding ietsje moet aanpassen als je op d14 blok bezig bent...
    maar als ge een skunk2 IM neemt, kun je anders direct de fuelrail van AEM nemen? ;)
    als ge dan tog bezig zijt :lol:
    '94 Del Sol ESi - Sold --- '95 Civic EG5 - Sold --- '96 Civic EJ6 - Sold
    '93 Del Sol ESi - RatSol - RIP +14/10/'11+
    Avatar gebruiker
    Bell_Sol
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3743
    Geregistreerd: ma 29 maart 2010, 21:41
    Woonplaats: Machelen (Zulte)
    my honda: '94 Del Sol Esi
    Advertenties:

    Re: d16 im van Skunk2 op d14z2

    Berichtdoor V.V. » ma 26 apr 2010, 23:56

    ja das waar maar als ik dan dat doe moet ik nog een benzinedrukregelaar hebben samen met grotere injectoren...andere gasklep...andere ecu ...een kabelaanpassing en dan laten uitlezen en dat allemaal is het niet waard :?:
    kheb nu een d16 5zigen catback die naar voor toe verlengd is zodat de cat er ook vantussen is ik ga overmorgen een uitlaatcollecteur halen voor d16,dus met de in en uitlaat compleet te vervangen hoop ik op 110pk...
    ik weet wel niet of mijn motor uit te lezen is met mijn ecu... :oops: maar als dat kan laat ik dat ook nog doen ;)
    GrtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzAfbeelding
    ..................................................... the power in my dreams
    Avatar gebruiker
    V.V.
    B20 Poster
     
    Berichten: 587
    Geregistreerd: wo 14 apr 2010, 21:33
    Woonplaats: nieuwpoort
    my honda: EJ9/S2000
    Advertenties:

    Re: d16 im van Skunk2 op d14z2

    Berichtdoor V.V. » wo 28 apr 2010, 22:02

    weet iemand welke fuelpressureregulator(fpr) ik moet gebruiken bij dodo staat dat je de stock moet houden maar bedoeld hij de d14 of de d16. :?
    dit weekend haal ik ook de benzinerail en de gaskleppulley van d16 daar kan ik ook de fpr krijgen ma kben ni zeker dak hem nodig heb...???
    khoop dat iemand weet wat te doen of ni :nono:
    grtz
    GrtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzAfbeelding
    ..................................................... the power in my dreams
    Avatar gebruiker
    V.V.
    B20 Poster
     
    Berichten: 587
    Geregistreerd: wo 14 apr 2010, 21:33
    Woonplaats: nieuwpoort
    my honda: EJ9/S2000
    Advertenties:

    Re: d16 im van Skunk2 op d14z2

    Berichtdoor V.V. » zo 02 mei 2010, 10:20

    de d16 fpr moet je dus niet gebruiken gewoon de d14...(merci voor de info Hondanickx) :P
    GrtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzAfbeelding
    ..................................................... the power in my dreams
    Avatar gebruiker
    V.V.
    B20 Poster
     
    Berichten: 587
    Geregistreerd: wo 14 apr 2010, 21:33
    Woonplaats: nieuwpoort
    my honda: EJ9/S2000
    Advertenties:

    Re: d16 im van Skunk2 op d14z2

    Berichtdoor HoNdAdreams » ma 17 mei 2010, 16:46

    deze past toch niet op de d16 fuelrail, bij mij toch niet en ik zit ook met een d14z2
    Avatar gebruiker
    HoNdAdreams
    H23 Poster
     
    Berichten: 788
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:21
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: d16 im van Skunk2 op d14z2

    Berichtdoor FlushApproved » ma 17 mei 2010, 18:21

    idd, de gaten voor de bouten zitten bij een D16 op een lijn met het gat vd drukregelaar.
    bij een D14 niet ;)


    past dus niet
    FlushApproved
    B16 Poster
     
    Berichten: 357
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 17:48
    my honda: ek
    Advertenties:

    Re: d16 im van Skunk2 op d14z2

    Berichtdoor V.V. » do 20 mei 2010, 22:38

    oke goed om weten kzal dus nog maar eens verzendkosten betalen :roll:
    gdm zal content zijn kdacht dat ik nu eindelijk alles had!! :?
    en terwijl blijft dit mooi stuk wachten tot ik zeker ben dat ik alles heb....
    Afbeelding

    Uploaded with ImageShack.us

    t begint nu echt wel te jeuken om ter op te steken :twisted:

    dus aub als iemand ier nog iets weet dat ik nog nodig heb??...laat maar komen grtz
    GrtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzAfbeelding
    ..................................................... the power in my dreams
    Avatar gebruiker
    V.V.
    B20 Poster
     
    Berichten: 587
    Geregistreerd: wo 14 apr 2010, 21:33
    Woonplaats: nieuwpoort
    my honda: EJ9/S2000
    Advertenties:

    Re: d16 im van Skunk2 op d14z2

    Berichtdoor HondaNickx » zo 30 mei 2010, 15:10

    Zoals ge ziet of misschien nie ziet is die skunk manifold voorzien om een d16z6 fuel rail te gebruiken en een D16y8 fuel rail.
    Ge hebt drie tapgaten op de runners staan voor een D16z6 fuel rail en ge hebt 2 tapgaten tussen de runners instaan voor een D16y8 fuel rail.Uwe D14 fuel rail is dezelfde als die d16y8 fuel rail en die kunt ge dus overzetten samen met uw D14 FPR.Die D14 FPR wordt aangeraden om te gebruiken als ge een oem intake manifold overzet.Omdat die met een D16 fpr iets te rijk staat anders .Ik geloof dat bij Dodo daar ergens een aanpassing staat
    In dit geval (skunk 2) kunt ge mss. toch beter een D16 FPR gebruiken omdat ge zoiezo wa meer flow (lucht ) krijgt met die intake manifold dus mag em ook wa rijker staan.Kzou zoiezo een obd1 swap aanraden zodat ge de puntjes op de i kunt zetten en het meeste winst/resultaat boekt.

    Btw nieuwe injectoren o -ringen en dichtingen voor in de intake manifold zou ik ook halen en eventueel nieuw pakkingen voor de iacv en gasklep.En een AEM fuel rail is geld weggooien ,haal u dan een spuitbuske verf en spaar u een 150 euro ofzo uit.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: d16 im van Skunk2 op d14z2

    Berichtdoor V.V. » wo 09 jun 2010, 23:18

    oke heb dus gekozen om toch met de d16 fuelrail en fpr te gebruiken,
    als ik dan nog ni content ben kan nog kiezen voor een obd 1 swap...
    thnx voor de info :goed:
    GrtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzAfbeelding
    ..................................................... the power in my dreams
    Avatar gebruiker
    V.V.
    B20 Poster
     
    Berichten: 587
    Geregistreerd: wo 14 apr 2010, 21:33
    Woonplaats: nieuwpoort
    my honda: EJ9/S2000
    Advertenties:

    Re: d16 im van Skunk2 op d14z2

    Berichtdoor Nasty » ma 28 jun 2010, 23:20

    Welke plannen heb je verder nog met je blok? Heb indertijd een research gedaan voor deze intake op mn D14, en die werd indertijd afgeraden, aangezien die past echt hoge winsten gaaf vanaf 6500 rpm
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: d16 im van Skunk2 op d14z2

    Berichtdoor Bell_Sol » di 29 jun 2010, 17:37

    en al pix vant resultaat??? :D
    '94 Del Sol ESi - Sold --- '95 Civic EG5 - Sold --- '96 Civic EJ6 - Sold
    '93 Del Sol ESi - RatSol - RIP +14/10/'11+
    Avatar gebruiker
    Bell_Sol
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3743
    Geregistreerd: ma 29 maart 2010, 21:41
    Woonplaats: Machelen (Zulte)
    my honda: '94 Del Sol Esi
    Advertenties:

    Re: d16 im van Skunk2 op d14z2

    Berichtdoor V.V. » di 29 jun 2010, 20:03

    @nasty tkan zijn hoor , maar ik vindt vanaf 5000-5500 voel ik toch al een echt verschil... ;)

    maar voor tgeluid alleen al zou ik het opnieuw doen hij klinkt echt mooier

    nu the moment supreme the pics
    (ze staan wel al meer dan een week op mijn topic maar ga ze hier ook nog eens zetten):


    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    heb nog een paar blauwe samco slangetjes gestoken en wat chromé want de details tellen ook he

    Afbeelding
    GrtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzAfbeelding
    ..................................................... the power in my dreams
    Avatar gebruiker
    V.V.
    B20 Poster
     
    Berichten: 587
    Geregistreerd: wo 14 apr 2010, 21:33
    Woonplaats: nieuwpoort
    my honda: EJ9/S2000
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten