MINI-ME 1.4 D14Z2 (faceift)

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

MINI-ME 1.4 D14Z2 (faceift)

Berichtdoor ej9driver » ma 13 jun 2011, 14:18

oke, aangezien ik met join culasse zit heb ik besloten van mini-me te doen...

heb al honderden sites bezocht, om alles samen te krijgen voor de ontsteking te converteren, aangezien er geen ontstekingsconversieharnass bestaat daarvoor...

maar dat is nu het probleem niet...

het probleem is het volgende, de meeste mensen praten in hun howto's over het monteren van een adjustable camgear om de ontsteking op 16 graden voorontsteking te krijgen...

nu ze spreken er wel over dat je het nodig hebt, maar dat het met originele ook gaat... ook in hun howto's maken ze steeds gebruik van de OEM nokkenas poulie...

waarom niet gewoon de ontsteking regelen met de stroomverdeler? als je de stroomverdeler losmaakt aan de 3 bevestigingsbouten, kan je toch tegen de klok indraaien zodat hij uiteindelijk op 14 graden voorontsteking komt?
dit moet toch voldoende zijn als je weet dat de meeste standaard op 11 graden voorontsteking staan? waarom dan inees naar 16 gaan?

indien dit ook echt zou aan te raden zijn, niemand die weet hoe je ze via de camgear kan afstellen? wijzerzin draaien of tegenwijzerzin? hoeveel exact om je ontsteking dan op 16 te krijgen?
$1 schreef:$2ie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
ej9driver
K24 Poster

my honda: EJ9
Advertenties:

• Re: MINI-ME 1.4 D14Z2 (faceift)

Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 13 jun 2011, 17:25

16 graden is al std bij Honda het rode merkteken dus zal dat geen enkel probleem zijn om hem daar te krijgen ...
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan

my honda: civic,crx
    Advertenties:

Re: MINI-ME 1.4 D14Z2 (faceift)

Berichtdoor ej9driver » ma 13 jun 2011, 18:17

$1 schreef:$26 graden is al std bij Honda het rode merkteken dus zal dat geen enkel probleem zijn om hem daar te krijgen ...

oke, waar staat dat rode merkteken dan als ik vragen mag?
    $1 schreef:$2ie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    ej9driver
    K24 Poster

Advertenties:

Berichtdoor jonas (R-garage) » di 14 jun 2011, 14:42

$1 schreef:$2
    $1 schreef:$26 graden is al std bij Honda het rode merkteken dus zal dat geen enkel probleem zijn om hem daar te krijgen ...

oke, waar staat dat rode merkteken dan als ik vragen mag?

op uwen pouly van de alternatorriem en servopomp beneden op de krukas pouly je hebt een wit teken bdp en een rode stip ontstekingstijdstip vervroeging ..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan

my honda: civic,crx
    Advertenties:

Berichtdoor ej9driver » za 18 jun 2011, 19:52

de vtec zit erop, en werkt, enkel probleem bij het stationair toerental, en schokken op lage toeren voor het ogenblik...

wat kan het probleem zijn?

ik vermoed wel dat hij valse lucht trekt aan de pakking van de gasklep, maar weet niet zeker of dit de oorzaak kan zijn...

motor draait stationair 1800 toeren, en schommelt daar rond...

vertrekken is zeer lastig omdat hij tot aan zen 2500 toeren enorm hard stotterd en schokt...

ook het lampje van de motor blijft branden

iemand een idee wat het probleem kan zijn?
    ej9driver
    K24 Poster

Advertenties:

Berichtdoor HondaNickx » za 18 jun 2011, 23:06

Ge regelt da af met uw verdeelkop .Origineel staat die op 14 graden voor BDP op de D14.
    Aangezien ge naar OBD1 over gaat moet die dan op 16 graden staan .B-series en Obd1 d-series staan op 16° .

Ge hebt 4 streepkes op uw krukaspoelie 2 zwarte en 1 rode en 1 witte .

De witte is BDP , de rode is 14 graden , de zwarte achter de rode ( tussen de rode en de witte in ) is 12 graden en het ander zwart streepke is dus 16 graden.Uw nokkenaspoulie is er gewoon om uw nokkenas op tijd te zetten that's it.
    HondaNickx
    H23 Poster

my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

Keer terug naar D-Series