Pagina 1 van 1

meer pk uit een ej6

BerichtGeplaatst: do 21 apr 2011, 07:38
door ludo
denk dat ik het al is gevraagd had maar kan het niet meer weer vinden
zit met een ej6 met een d16y7 in en zou er wat meer willen uithalen
zit nu al met rechte lijn zonder spaghetti collector met een links rechts
nieuwe onstekings kabels van bi avb
en heb nog geam cear liggen maar nog niet toe gekommen om deze erop te zetten
had gedacht aan een z6 cilinderkop te zetten met intake
en ben aan twijfelen tussen een 4.2.1 en een 4.1 spagetti colector wat zou het beste zijn?
ook had ik gedacht aan lichtere poilies te zetten
maar dan zal ik mijn vernelings boit ook moeten veranderen of aanpassen maar vind zo derekt niets
hebben julie misschien raad of mening erover

Re: meer pk uit een ej6

BerichtGeplaatst: do 21 apr 2011, 11:02
door HondaNickx
1)Korter boite steken . (D14a4 ,D16z6 ,D13b2)

2) Intake manifold swap doen en opnieuw laten afstellen

3) Gehele vtec kop overzetten met bijhorende intake manifold. (Y8 of Z6)

4) 4-2-1 uitlaatspruitstuk

5) Geen lichtere poulies steken

Begin met de boite ,meer pk's en een lange boite gaan u nog nie veel rapper maken ;)
En dan afhankelijk van wa ge zelf wilt een volledig andere kop of een intake manifold swap.
Een D16y8 kop is veel makkelijker om te swappen en geeft u ook al direct wa meer compressie.
Kwa pk's in stock vorm moet ge niet voor de z6 kop gaan.Das pas als ge de kop volledig gaat porten en een zwaar nokkenas gaat steken enz. ;) Ohja en neem bij de kop ook de bijhorende intake manifold Dus bij een Y8 kop ook een y8 intake manifold.

Re: meer pk uit een ej6

BerichtGeplaatst: do 21 apr 2011, 16:21
door ludo
HondaNickx schreef:1)Korter boite steken . (D14a4 ,D16z6 ,D13b2)

2) Intake manifold swap doen en opnieuw laten afstellen

3) Gehele vtec kop overzetten met bijhorende intake manifold. (Y8 of Z6)

4) 4-2-1 uitlaatspruitstuk

5) Geen lichtere poulies steken

Begin met de boite ,meer pk's en een lange boite gaan u nog nie veel rapper maken ;)
En dan afhankelijk van wa ge zelf wilt een volledig andere kop of een intake manifold swap.
Een D16y8 kop is veel makkelijker om te swappen en geeft u ook al direct wa meer compressie.
Kwa pk's in stock vorm moet ge niet voor de z6 kop gaan.Das pas als ge de kop volledig gaat porten en een zwaar nokkenas gaat steken enz. ;) Ohja en neem bij de kop ook de bijhorende intake manifold Dus bij een Y8 kop ook een y8 intake manifold.

ok dus als ik goed ben ik beter met de kop van een y8 dan z6
als je de boit verandert das gewoon zelde verondersteling

Re: meer pk uit een ej6

BerichtGeplaatst: do 21 apr 2011, 16:31
door kenny_tmt
Ik heb vorige week zaterdag met mijn d16y7 een mini-me gedaan. Ik heb nen Y8 kop gestoken met z6 inlaat en p28 ecu. Voor meer info stel al u vragen maar. Ik zou u ook aanraden om zo snel mogelijk een ander oliepomp te steken die meer debiet rondpompt ;), dit is het zwakste deel van heel de d16y7 voor derest kunde met dees motorkes wel plezante dingen doen!

Re: meer pk uit een ej6

BerichtGeplaatst: do 21 apr 2011, 16:48
door ludo
kenny_tmt schreef:Ik heb vorige week zaterdag met mijn d16y7 een mini-me gedaan. Ik heb nen Y8 kop gestoken met z6 inlaat en p28 ecu. Voor meer info stel al u vragen maar. Ik zou u ook aanraden om zo snel mogelijk een ander oliepomp te steken die meer debiet rondpompt ;), dit is het zwakste deel van heel de d16y7 voor derest kunde met dees motorkes wel plezante dingen doen!

is er veel verschil tussen de intake van een y8 en die van een z6
waar ben jij u olie pomp gaan halen en van de welke komt deze

Re: meer pk uit een ej6

BerichtGeplaatst: do 21 apr 2011, 16:52
door matsuchi-san
oliepomp gade het best gaan halen in een honda garage,kost een 200 euro's,neemt u maar 1 van ne Z6,of als ge knutselgek zijt,pakte een Y8 pomp en ge port ze,er staat hier ergens ne topic met how to modify your oilpump

Re: meer pk uit een ej6

BerichtGeplaatst: do 21 apr 2011, 17:05
door Dj3scoupe
ludo schreef:
kenny_tmt schreef:Ik heb vorige week zaterdag met mijn d16y7 een mini-me gedaan. Ik heb nen Y8 kop gestoken met z6 inlaat en p28 ecu. Voor meer info stel al u vragen maar. Ik zou u ook aanraden om zo snel mogelijk een ander oliepomp te steken die meer debiet rondpompt ;), dit is het zwakste deel van heel de d16y7 voor derest kunde met dees motorkes wel plezante dingen doen!

is er veel verschil tussen de intake van een y8 en die van een z6
waar ben jij u olie pomp gaan halen en van de welke komt deze


http://www.hondaclub-belgium.be/viewtopic.php?f=9&t=4457

Re: meer pk uit een ej6

BerichtGeplaatst: do 21 apr 2011, 17:12
door ludo
matsuchi-san schreef:oliepomp gade het best gaan halen in een honda garage,kost een 200 euro's,neemt u maar 1 van ne Z6,of als ge knutselgek zijt,pakte een Y8 pomp en ge port ze,er staat hier ergens ne topic met how to modify your oilpump

dus best die van een z6 nemen spijtig da men engels niet zo goed is dervoor

Re: meer pk uit een ej6

BerichtGeplaatst: do 21 apr 2011, 17:13
door ludo
Dj3scoupe schreef:
ludo schreef:
kenny_tmt schreef:Ik heb vorige week zaterdag met mijn d16y7 een mini-me gedaan. Ik heb nen Y8 kop gestoken met z6 inlaat en p28 ecu. Voor meer info stel al u vragen maar. Ik zou u ook aanraden om zo snel mogelijk een ander oliepomp te steken die meer debiet rondpompt ;), dit is het zwakste deel van heel de d16y7 voor derest kunde met dees motorkes wel plezante dingen doen!

is er veel verschil tussen de intake van een y8 en die van een z6
waar ben jij u olie pomp gaan halen en van de welke komt deze


http://www.hondaclub-belgium.be/viewtopic.php?f=9&t=4457

ok dus als ik het goed begrijp is die van de y8 beter

Re: meer pk uit een ej6

BerichtGeplaatst: do 21 apr 2011, 19:37
door ludo
niet simpelder dan een b18b te steken of is dat enorm veel werk

Re: meer pk uit een ej6

BerichtGeplaatst: do 21 apr 2011, 21:53
door kenny_tmt
ludo schreef:niet simpelder dan een b18b te steken of is dat enorm veel werk


Hoh wat is simpel? Ik doe een volledig mini-me op een klein 5uur bijna met mijn ogen dicht bij manier van spreken. Wat voor de eene moeilijk is, is voor de andere een koud kunstje. Nu ne b18 steken is ook nog wel te doen maar dan hebde meer aanpassingen nodig...

Re: meer pk uit een ej6

BerichtGeplaatst: do 21 apr 2011, 21:55
door integradical
ne b18b is ne non vtec dohc

Re: meer pk uit een ej6

BerichtGeplaatst: do 21 apr 2011, 22:00
door kenny_tmt
integradical schreef:ne b18b is ne non vtec dohc



Haha :owned:

Re: meer pk uit een ej6

BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2011, 06:08
door ludo
kenny_tmt schreef:
ludo schreef:niet simpelder dan een b18b te steken of is dat enorm veel werk


Hoh wat is simpel? Ik doe een volledig mini-me op een klein 5uur bijna met mijn ogen dicht bij manier van spreken. Wat voor de eene moeilijk is, is voor de andere een koud kunstje. Nu ne b18 steken is ook nog wel te doen maar dan hebde meer aanpassingen nodig...

dus beter met de mini-me en ook minder kans dat ze het zien op de keuring

Re: meer pk uit een ej6

BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2011, 09:43
door kenny_tmt