meer pk uit een ej6

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

meer pk uit een ej6

Berichtdoor ludo » do 21 apr 2011, 07:38

denk dat ik het al is gevraagd had maar kan het niet meer weer vinden
zit met een ej6 met een d16y7 in en zou er wat meer willen uithalen
zit nu al met rechte lijn zonder spaghetti collector met een links rechts
nieuwe onstekings kabels van bi avb
en heb nog geam cear liggen maar nog niet toe gekommen om deze erop te zetten
had gedacht aan een z6 cilinderkop te zetten met intake
en ben aan twijfelen tussen een 4.2.1 en een 4.1 spagetti colector wat zou het beste zijn?
ook had ik gedacht aan lichtere poilies te zetten
maar dan zal ik mijn vernelings boit ook moeten veranderen of aanpassen maar vind zo derekt niets
hebben julie misschien raad of mening erover
Afbeelding
Avatar gebruiker
ludo
B16 Poster
 
Berichten: 379
Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 18:15
Woonplaats: sint pieters leeuw
my honda: eg 6
Advertenties:



  • Re: meer pk uit een ej6

    Berichtdoor HondaNickx » do 21 apr 2011, 11:02

    1)Korter boite steken . (D14a4 ,D16z6 ,D13b2)

    2) Intake manifold swap doen en opnieuw laten afstellen

    3) Gehele vtec kop overzetten met bijhorende intake manifold. (Y8 of Z6)

    4) 4-2-1 uitlaatspruitstuk

    5) Geen lichtere poulies steken

    Begin met de boite ,meer pk's en een lange boite gaan u nog nie veel rapper maken ;)
    En dan afhankelijk van wa ge zelf wilt een volledig andere kop of een intake manifold swap.
    Een D16y8 kop is veel makkelijker om te swappen en geeft u ook al direct wa meer compressie.
    Kwa pk's in stock vorm moet ge niet voor de z6 kop gaan.Das pas als ge de kop volledig gaat porten en een zwaar nokkenas gaat steken enz. ;) Ohja en neem bij de kop ook de bijhorende intake manifold Dus bij een Y8 kop ook een y8 intake manifold.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: meer pk uit een ej6

    Berichtdoor ludo » do 21 apr 2011, 16:21

    HondaNickx schreef:1)Korter boite steken . (D14a4 ,D16z6 ,D13b2)

    2) Intake manifold swap doen en opnieuw laten afstellen

    3) Gehele vtec kop overzetten met bijhorende intake manifold. (Y8 of Z6)

    4) 4-2-1 uitlaatspruitstuk

    5) Geen lichtere poulies steken

    Begin met de boite ,meer pk's en een lange boite gaan u nog nie veel rapper maken ;)
    En dan afhankelijk van wa ge zelf wilt een volledig andere kop of een intake manifold swap.
    Een D16y8 kop is veel makkelijker om te swappen en geeft u ook al direct wa meer compressie.
    Kwa pk's in stock vorm moet ge niet voor de z6 kop gaan.Das pas als ge de kop volledig gaat porten en een zwaar nokkenas gaat steken enz. ;) Ohja en neem bij de kop ook de bijhorende intake manifold Dus bij een Y8 kop ook een y8 intake manifold.

    ok dus als ik goed ben ik beter met de kop van een y8 dan z6
    als je de boit verandert das gewoon zelde verondersteling
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    ludo
    B16 Poster
     
    Berichten: 379
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 18:15
    Woonplaats: sint pieters leeuw
    my honda: eg 6
    Advertenties:

    Re: meer pk uit een ej6

    Berichtdoor kenny_tmt » do 21 apr 2011, 16:31

    Ik heb vorige week zaterdag met mijn d16y7 een mini-me gedaan. Ik heb nen Y8 kop gestoken met z6 inlaat en p28 ecu. Voor meer info stel al u vragen maar. Ik zou u ook aanraden om zo snel mogelijk een ander oliepomp te steken die meer debiet rondpompt ;), dit is het zwakste deel van heel de d16y7 voor derest kunde met dees motorkes wel plezante dingen doen!
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: meer pk uit een ej6

    Berichtdoor ludo » do 21 apr 2011, 16:48

    kenny_tmt schreef:Ik heb vorige week zaterdag met mijn d16y7 een mini-me gedaan. Ik heb nen Y8 kop gestoken met z6 inlaat en p28 ecu. Voor meer info stel al u vragen maar. Ik zou u ook aanraden om zo snel mogelijk een ander oliepomp te steken die meer debiet rondpompt ;), dit is het zwakste deel van heel de d16y7 voor derest kunde met dees motorkes wel plezante dingen doen!

    is er veel verschil tussen de intake van een y8 en die van een z6
    waar ben jij u olie pomp gaan halen en van de welke komt deze
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    ludo
    B16 Poster
     
    Berichten: 379
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 18:15
    Woonplaats: sint pieters leeuw
    my honda: eg 6
    Advertenties:

    Re: meer pk uit een ej6

    Berichtdoor matsuchi-san » do 21 apr 2011, 16:52

    oliepomp gade het best gaan halen in een honda garage,kost een 200 euro's,neemt u maar 1 van ne Z6,of als ge knutselgek zijt,pakte een Y8 pomp en ge port ze,er staat hier ergens ne topic met how to modify your oilpump
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1530
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
    my honda: EE8 CRX
    Advertenties:

    Re: meer pk uit een ej6

    Berichtdoor Dj3scoupe » do 21 apr 2011, 17:05

    ludo schreef:
    kenny_tmt schreef:Ik heb vorige week zaterdag met mijn d16y7 een mini-me gedaan. Ik heb nen Y8 kop gestoken met z6 inlaat en p28 ecu. Voor meer info stel al u vragen maar. Ik zou u ook aanraden om zo snel mogelijk een ander oliepomp te steken die meer debiet rondpompt ;), dit is het zwakste deel van heel de d16y7 voor derest kunde met dees motorkes wel plezante dingen doen!

    is er veel verschil tussen de intake van een y8 en die van een z6
    waar ben jij u olie pomp gaan halen en van de welke komt deze


    http://www.hondaclub-belgium.be/viewtopic.php?f=9&t=4457
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: meer pk uit een ej6

    Berichtdoor ludo » do 21 apr 2011, 17:12

    matsuchi-san schreef:oliepomp gade het best gaan halen in een honda garage,kost een 200 euro's,neemt u maar 1 van ne Z6,of als ge knutselgek zijt,pakte een Y8 pomp en ge port ze,er staat hier ergens ne topic met how to modify your oilpump

    dus best die van een z6 nemen spijtig da men engels niet zo goed is dervoor
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    ludo
    B16 Poster
     
    Berichten: 379
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 18:15
    Woonplaats: sint pieters leeuw
    my honda: eg 6
    Advertenties:

    Re: meer pk uit een ej6

    Berichtdoor ludo » do 21 apr 2011, 17:13

    Dj3scoupe schreef:
    ludo schreef:
    kenny_tmt schreef:Ik heb vorige week zaterdag met mijn d16y7 een mini-me gedaan. Ik heb nen Y8 kop gestoken met z6 inlaat en p28 ecu. Voor meer info stel al u vragen maar. Ik zou u ook aanraden om zo snel mogelijk een ander oliepomp te steken die meer debiet rondpompt ;), dit is het zwakste deel van heel de d16y7 voor derest kunde met dees motorkes wel plezante dingen doen!

    is er veel verschil tussen de intake van een y8 en die van een z6
    waar ben jij u olie pomp gaan halen en van de welke komt deze


    http://www.hondaclub-belgium.be/viewtopic.php?f=9&t=4457

    ok dus als ik het goed begrijp is die van de y8 beter
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    ludo
    B16 Poster
     
    Berichten: 379
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 18:15
    Woonplaats: sint pieters leeuw
    my honda: eg 6
    Advertenties:

    Re: meer pk uit een ej6

    Berichtdoor ludo » do 21 apr 2011, 19:37

    niet simpelder dan een b18b te steken of is dat enorm veel werk
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    ludo
    B16 Poster
     
    Berichten: 379
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 18:15
    Woonplaats: sint pieters leeuw
    my honda: eg 6
    Advertenties:

    Re: meer pk uit een ej6

    Berichtdoor kenny_tmt » do 21 apr 2011, 21:53

    ludo schreef:niet simpelder dan een b18b te steken of is dat enorm veel werk


    Hoh wat is simpel? Ik doe een volledig mini-me op een klein 5uur bijna met mijn ogen dicht bij manier van spreken. Wat voor de eene moeilijk is, is voor de andere een koud kunstje. Nu ne b18 steken is ook nog wel te doen maar dan hebde meer aanpassingen nodig...
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: meer pk uit een ej6

    Berichtdoor integradical » do 21 apr 2011, 21:55

    ne b18b is ne non vtec dohc
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: meer pk uit een ej6

    Berichtdoor kenny_tmt » do 21 apr 2011, 22:00

    integradical schreef:ne b18b is ne non vtec dohc



    Haha :owned:
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: meer pk uit een ej6

    Berichtdoor ludo » vr 22 apr 2011, 06:08

    kenny_tmt schreef:
    ludo schreef:niet simpelder dan een b18b te steken of is dat enorm veel werk


    Hoh wat is simpel? Ik doe een volledig mini-me op een klein 5uur bijna met mijn ogen dicht bij manier van spreken. Wat voor de eene moeilijk is, is voor de andere een koud kunstje. Nu ne b18 steken is ook nog wel te doen maar dan hebde meer aanpassingen nodig...

    dus beter met de mini-me en ook minder kans dat ze het zien op de keuring
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    ludo
    B16 Poster
     
    Berichten: 379
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 18:15
    Woonplaats: sint pieters leeuw
    my honda: eg 6
    Advertenties:

    Re: meer pk uit een ej6

    Berichtdoor kenny_tmt » vr 22 apr 2011, 09:43

    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:


    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten