im swap d14z2 to d16z6

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

Re: im swap d14z2 to d16z6

Berichtdoor ej9driver » zo 06 feb 2011, 17:48

kheb het er eens afgevezen... ziet er uit als een temperatuursensor...

nu ziet het er zo uit:


Afbeelding

aangezien dit er bij de meeste die ik al heb gezien niet opzit veronderstel ik dat dit er mag afblijven?

ik werk dit dan wel toe door een plaatje op te schroeven met wat siliconen pakking tussen.

nu heb ik wel nog de vraag:

je ziet hier nog een darmpje zitten... iemand enig idee waar dit naartoe moet? of ook gewoon dichtwerken?
Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
Avatar gebruiker
ej9driver
K24 Poster
 
Berichten: 990
Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
Woonplaats: Aalst
my honda: EJ9
Advertenties:



  • Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor ej9driver » zo 06 feb 2011, 17:57

    nog dit vergeten vragen:

    naar waar moet dit slangetje? dit loopt naar de onderkant van het spruitstuk...


    Afbeelding


    het gaat hier om het slangetje dat er nog opzit he... het andere moet naar de vacuum van de fuelrail, dat wist ik al...
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor ej9driver » zo 06 feb 2011, 19:49

    niemand die mij kan helpen? wil nu niet echt aandringen, maar kwil die collector der wel zo rap mogelijk op eiglijk...
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor ej9driver » zo 06 feb 2011, 21:43

    collectorke helemaal gestript en morgen binnensteken om te poederlakken

    ondertussen niemand die mij hier kan voorthelpen met mijn vragen?
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor ej9driver » ma 07 feb 2011, 21:17

    heb intussen al gevonden waarvoor dat da dingske dient op de collector... das blijkbaar van EGR ofzoiets...

    nu moetk enkel nog weten waar da leidingske naartoe gaat an den bovenkant van de collector
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor matsuchi-san » ma 07 feb 2011, 22:01

    da loopt door uwen inlaatcollecteur naar vannder naar uwen OEM oilcatchcan,das zo een zwart dooske die tegen uwen blok gevezen zit
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1530
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
    my honda: EE8 CRX
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor HoNdAdreams » ma 07 feb 2011, 23:36

    even een klein puntje, de swap is niet geheel zonder probleem op de d14z2, ik heb het bij de mijne ook gedaan, en moet heel eerlijk zeggen dat het niet zo goed gaat als bij de pre-facelift motoren.Ik kreeg zelfs de indruk dat de wagen er ietsje trager van werd in het optrekken.... Maar kan een gedacht zijn, want de daily is een crx (wat heel snel went :) ), en de civic bolt hoop en al nog een 1500km per jaar. Je zit ook met 2 lambda's wat dus al wil zeggen veel gevoeliger, dus regelmatig motorstoring....
    Ik heb nog verschillende facelift modellen geweten die dezelfde problemen kregen na deze swap....
    Avatar gebruiker
    HoNdAdreams
    H23 Poster
     
    Berichten: 788
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:21
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor ej9driver » di 08 feb 2011, 23:19

    @ matsuchi-san: thanks!

    @hondadreams: thanks voor het puntje ;) ben je zeker dat dit zo is dat die slechter optrekt? en motorstoring? hoe bedoel je? op de luchtmassa- en temperatuursensoren bedoel je?

    kweet wel al dat die sensoren kut zijn... had enkel katvervanger gestoken, en de lambda sensoren in de uitlaat deden meteen vervelend en gaven motorstoring :s hopelijk niet zelfde probleem met de inlaat...

    heb wel intussen nog een vraagje... de leiding aan de achterkant van de collector (het pijpje die naar boven wijst) waar moet die naartoe? :s
    en aan de achterkant van de collector heb je ook een klein pijpje voor een vacuum darmpje... naar war moet die dan?
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor redhondacivic » di 08 feb 2011, 23:56

    Zou dit ook willen veranderen op men ej9, omdat mij dat enkele voordelen geeft;

    1; Verbeterd het zicht alweer een beetje...
    2; Verbeterd het vermogen ook wel een beetje...
    3; ... :mrgreen:

    Maarja nog niet echt goed gekeken hoe ik dit zou doen, en of ik dit ga kunnen :oops: :P
    Nog een sjans da ik jullie heb :)
    :: Honda FN 1.4 type S! ::
    Afbeelding
    :: нσи∂α тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ! ::
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    redhondacivic
    B16 Poster
     
    Berichten: 359
    Geregistreerd: ma 24 mei 2010, 20:57
    Woonplaats: Gent
    my honda: FN
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor waza » wo 09 feb 2011, 18:34

    ik heb ook een d14z2 en ik heb maar 1 vacuum leiding afgedopt. ik dacht achteraan ergens een klein pijpje dat je niet nodig hebt.
    de rest heb ik allemaal aangesloten.
    persoonlijk vind ik mijn d14 pas echt lekker rijden sinds mijn obd1 swap en toen hij eindelijk afgesteld was..
    It's not how you stand by your car, it's how you race it.
    Avatar gebruiker
    waza
    D14 Poster
     
    Berichten: 98
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 22:35
    my honda: civic's
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor HondaNickx » vr 11 feb 2011, 00:27

    http://www.d-series.org/forums/naturally-aspirated/101315-d16a6-vs-d16z6-intake-manifold.html

    Ffkes lezen en dan uwe "z6" manifold ne keer nazien vooraleer ge straks met ne hoop vragen zit. ;)
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor Skid23 » za 28 sep 2013, 12:20

    En hebt ge'm Geswapped? Zoek dit ook te doen, heb zelfde blok, maar is duidelijk niet zonder probs..
    Afbeelding
    Civic EJ9 1.4i S, 2001 (R.I.P) - Prelude BA4 2.0i 16v, 1990
    Civic Aerodeck 1.4i S, 1998 DAILY
    When I'm in the mood, I apex the gutter.
    Avatar gebruiker
    Skid23
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: di 16 apr 2013, 22:28
    Woonplaats: Scherpenheuvel-Zichem
    my honda: EJ9 Vic / BA4 Lude
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten