Hondaclub-belgium.be • Toon onderwerp - im swap d14z2 to d16z6

im swap d14z2 to d16z6

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

im swap d14z2 to d16z6

Berichtdoor ej9driver » wo 26 jan 2011, 22:53

goejendag iedereen...

aangezien ik vanaf dit seizoen der is met de volle zwier tegenaan wil gaan met wa nieuw gerief op de civic zoudek wel wa raad nodig hebben...

ben namelijk nog niet zo lang bezig, vorig jaar was zo nog wat mijne weg zoeken, maar vanaf dit jaar gak er is goe invliegen.

kheb nu intussen mijn gedachten laten vallen op een inlaatcollector van een d16z6 te steken op mijn d14z2...

hierover heb ik volgende wite al gevonden: http://www.dodo-upgrades.nl/

vanop deze site gaan ze van een d14a3/a4 naar een d16z6.
volgens mij niets van verschil op het gebied van collector vervangen met mijn blok?

nu heb ik hierbij nog enkele vragen:

1) ze zeggen dat je de gasklep van een d16z6 nodig hebt voor het poulietje af te halen in verband met de bevestiging van de gaskabel... als je je originele gaskabel behoud, moet je toch het poulietje niet vervangen, en kan je toch gewoon de d14 gasklep houden? of ben ik hier mis?

2) inde howto zeggen ze ook dat je de lucht temperatuursensor van de d16z6 nodig hebt? die heeft toch andere aansluiting dan die van een d14z2? dan heb je toch ook de kabelboom nodig? of ben ik ook hier mis?

3) welke injectoren moet ik nu net gebruiken? die van de d14z2 (190cc) of die van de d16z6 (240cc) en gaat dit iets veranderen aan mijn mengsel? ik veronderstel van niet, aangezien het nog steeds de computer is die bepaalt hoeveel mengsel er doorgaat, en niet de injectoren?

4) moet ik nu ook mijn originele computer behouden of die steken van een d16z6? want aangezien de luchtweerstand zal verminderen zal dit ongetwijfeld wel invloed hebben op het mengsel? of behoud ik dan mijn originele computer, en moet deze geprogrammeerd worden? of lukt dit ook zonder opnieuw te programmeren? en heeft dit enig effect?


ik dank jullie alvast voor de hulp!

ik zou jullie wel willen vragen om niet TE ingewikkelde taal te gebruiken, aangezien ik geen prof ben op dit gebied...
Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
Avatar gebruiker
ej9driver
K24 Poster
 
Berichten: 990
Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
Woonplaats: Aalst
my honda: EJ9
Advertenties:

Advertisement

test


  • Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor Bell_Sol » wo 26 jan 2011, 23:47

    ej9driver schreef:goejendag iedereen...

    aangezien ik vanaf dit seizoen der is met de volle zwier tegenaan wil gaan met wa nieuw gerief op de civic zoudek wel wa raad nodig hebben...

    ben namelijk nog niet zo lang bezig, vorig jaar was zo nog wat mijne weg zoeken, maar vanaf dit jaar gak er is goe invliegen.

    kheb nu intussen mijn gedachten laten vallen op een inlaatcollector van een d16z6 te steken op mijn d14z2...

    hierover heb ik volgende wite al gevonden: http://www.dodo-upgrades.nl/

    vanop deze site gaan ze van een d14a3/a4 naar een d16z6.
    volgens mij niets van verschil op het gebied van collector vervangen met mijn blok?

    nu heb ik hierbij nog enkele vragen:

    1) ze zeggen dat je de gasklep van een d16z6 nodig hebt voor het poulietje af te halen in verband met de bevestiging van de gaskabel... als je je originele gaskabel behoud, moet je toch het poulietje niet vervangen, en kan je toch gewoon de d14 gasklep houden? of ben ik hier mis?
    -> Gasklep van D14 kan je houden, maar de d14 poelie trekt de kabel zogezegd naar beneden, d16 zijwaarts.
    enkel de D16 gaskleppoelie op de d14 steken, en originele gaskabel kan je ook houden



    2) inde howto zeggen ze ook dat je de lucht temperatuursensor van de d16z6 nodig hebt? die heeft toch andere aansluiting dan die van een d14z2? dan heb je toch ook de kabelboom nodig? of ben ik ook hier mis?
    -> kabeltjes worden gewoon aangepast aan andere sensor(voor zover ik weet)

    3) welke injectoren moet ik nu net gebruiken? die van de d14z2 (190cc) of die van de d16z6 (240cc) en gaat dit iets veranderen aan mijn mengsel? ik veronderstel van niet, aangezien het nog steeds de computer is die bepaalt hoeveel mengsel er doorgaat, en niet de injectoren?
    -> gewoon de 190cc is voldoende als je motor voor de rest redelijk standaard is..

    4) moet ik nu ook mijn originele computer behouden of die steken van een d16z6? want aangezien de luchtweerstand zal verminderen zal dit ongetwijfeld wel invloed hebben op het mengsel? of behoud ik dan mijn originele computer, en moet deze geprogrammeerd worden? of lukt dit ook zonder opnieuw te programmeren? en heeft dit enig effect?
    -> je kan je originele ECU (computer) behouden bij een IM(intake manifold) swap.
    je kan natuurlijk wel een OBD1(van bv d16z6) ECU plaatsen. een D14 injectie is standaard per 2 injectors, dus niet alle4 apart. bij een D16Z6 is dit wel zo-> volledig benutten van 4 injectoren.
    maar dan moet je wel weg kunnen met electronica in de wagen, zoals je ziet op de site is dat niet niks :mrgreen:


    ik dank jullie alvast voor de hulp!
    ik zou jullie wel willen vragen om niet TE ingewikkelde taal te gebruiken, aangezien ik geen prof ben op dit gebied...


    hoop dat dat je al wat vooruit helpt..
    zijn er hier verschillende die zo'n swap al hebben doorgevoerd, dus velen die je kunnen helpen ;)
    mijn kennis is vooral theoretisch :oops: :mrgreen:
    grtz H
    '94 Del Sol ESi - Sold --- '95 Civic EG5 - Sold --- '96 Civic EJ6 - Sold
    '93 Del Sol ESi - RatSol - RIP +14/10/'11+
    Avatar gebruiker
    Bell_Sol
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3743
    Geregistreerd: ma 29 maart 2010, 21:41
    Woonplaats: Machelen (Zulte)
    my honda: '94 Del Sol Esi
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor Bell_Sol » wo 26 jan 2011, 23:51

    ohja, en je even voorstellen aub ;)
    stelt iedereen hier wel op prijs :goed:
    zeker de mods :mrgreen:
    '94 Del Sol ESi - Sold --- '95 Civic EG5 - Sold --- '96 Civic EJ6 - Sold
    '93 Del Sol ESi - RatSol - RIP +14/10/'11+
    Avatar gebruiker
    Bell_Sol
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3743
    Geregistreerd: ma 29 maart 2010, 21:41
    Woonplaats: Machelen (Zulte)
    my honda: '94 Del Sol Esi
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 26 jan 2011, 23:58

    Bell_Sol_94 schreef:
    ej9driver schreef:goejendag iedereen...

    aangezien ik vanaf dit seizoen der is met de volle zwier tegenaan wil gaan met wa nieuw gerief op de civic zoudek wel wa raad nodig hebben...

    ben namelijk nog niet zo lang bezig, vorig jaar was zo nog wat mijne weg zoeken, maar vanaf dit jaar gak er is goe invliegen.

    kheb nu intussen mijn gedachten laten vallen op een inlaatcollector van een d16z6 te steken op mijn d14z2...

    hierover heb ik volgende wite al gevonden: http://www.dodo-upgrades.nl/

    vanop deze site gaan ze van een d14a3/a4 naar een d16z6.
    volgens mij niets van verschil op het gebied van collector vervangen met mijn blok?

    nu heb ik hierbij nog enkele vragen:

    1) ze zeggen dat je de gasklep van een d16z6 nodig hebt voor het poulietje af te halen in verband met de bevestiging van de gaskabel... als je je originele gaskabel behoud, moet je toch het poulietje niet vervangen, en kan je toch gewoon de d14 gasklep houden? of ben ik hier mis?
    -> Gasklep van D14 kan je houden, maar de d14 poelie trekt de kabel zogezegd naar beneden, d16 zijwaarts.
    enkel de D16 gaskleppoelie op de d14 steken, en originele gaskabel kan je ook houden



    2) inde howto zeggen ze ook dat je de lucht temperatuursensor van de d16z6 nodig hebt? die heeft toch andere aansluiting dan die van een d14z2? dan heb je toch ook de kabelboom nodig? of ben ik ook hier mis?
    -> kabeltjes worden gewoon aangepast aan andere sensor(voor zover ik weet)

    3) welke injectoren moet ik nu net gebruiken? die van de d14z2 (190cc) of die van de d16z6 (240cc) en gaat dit iets veranderen aan mijn mengsel? ik veronderstel van niet, aangezien het nog steeds de computer is die bepaalt hoeveel mengsel er doorgaat, en niet de injectoren?
    -> gewoon de 190cc is voldoende als je motor voor de rest redelijk standaard is..

    4) moet ik nu ook mijn originele computer behouden of die steken van een d16z6? want aangezien de luchtweerstand zal verminderen zal dit ongetwijfeld wel invloed hebben op het mengsel? of behoud ik dan mijn originele computer, en moet deze geprogrammeerd worden? of lukt dit ook zonder opnieuw te programmeren? en heeft dit enig effect?
    -> je kan je originele ECU (computer) behouden bij een IM(intake manifold) swap.
    je kan natuurlijk wel een OBD1(van bv d16z6) ECU plaatsen. een D14 injectie is standaard per 2 injectors, dus niet alle4 apart. bij een D16Z6 is dit wel zo-> volledig benutten van 4 injectoren.
    maar dan moet je wel weg kunnen met electronica in de wagen, zoals je ziet op de site is dat niet niks :mrgreen:


    ik dank jullie alvast voor de hulp!
    ik zou jullie wel willen vragen om niet TE ingewikkelde taal te gebruiken, aangezien ik geen prof ben op dit gebied...


    hoop dat dat je al wat vooruit helpt..
    zijn er hier verschillende die zo'n swap al hebben doorgevoerd, dus velen die je kunnen helpen ;)
    mijn kennis is vooral theoretisch :oops: :mrgreen:
    grtz H


    eum... bij mijm weten heeft de d14 wel vier injectoren !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor ej9driver » do 27 jan 2011, 00:00

    Bell_Sol_94 schreef:ohja, en je even voorstellen aub ;)
    stelt iedereen hier wel op prijs :goed:
    zeker de mods :mrgreen:

    oke, waar kan ik mij hier dan voorstellen? ben hier zo nog niet wegwijs op het forum :oops:


    en nog even ontopic:

    1) is het dan niet beter om meteen de d16z6 gasklep volledig te gebruiken? ipv zitten te knoejen met het poulietje?

    2) heb ik op mijn d14z2 collector geen lucht temperatuursensor die past in die van de d16z6? of zijn die vastschroefpuntjes anders? (niet passend te maken?)

    3) kan ik met originele ecu dan toch nog vermogenwinst halen zonder deze te laten herprogrammeren?

    alvast bedankt voor het snelle antwoord :)
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor ej9driver » do 27 jan 2011, 00:01

    jonas (R-garage) schreef:
    Bell_Sol_94 schreef:
    ej9driver schreef:goejendag iedereen...

    aangezien ik vanaf dit seizoen der is met de volle zwier tegenaan wil gaan met wa nieuw gerief op de civic zoudek wel wa raad nodig hebben...

    ben namelijk nog niet zo lang bezig, vorig jaar was zo nog wat mijne weg zoeken, maar vanaf dit jaar gak er is goe invliegen.

    kheb nu intussen mijn gedachten laten vallen op een inlaatcollector van een d16z6 te steken op mijn d14z2...

    hierover heb ik volgende wite al gevonden: http://www.dodo-upgrades.nl/

    vanop deze site gaan ze van een d14a3/a4 naar een d16z6.
    volgens mij niets van verschil op het gebied van collector vervangen met mijn blok?

    nu heb ik hierbij nog enkele vragen:

    1) ze zeggen dat je de gasklep van een d16z6 nodig hebt voor het poulietje af te halen in verband met de bevestiging van de gaskabel... als je je originele gaskabel behoud, moet je toch het poulietje niet vervangen, en kan je toch gewoon de d14 gasklep houden? of ben ik hier mis?
    -> Gasklep van D14 kan je houden, maar de d14 poelie trekt de kabel zogezegd naar beneden, d16 zijwaarts.
    enkel de D16 gaskleppoelie op de d14 steken, en originele gaskabel kan je ook houden



    2) inde howto zeggen ze ook dat je de lucht temperatuursensor van de d16z6 nodig hebt? die heeft toch andere aansluiting dan die van een d14z2? dan heb je toch ook de kabelboom nodig? of ben ik ook hier mis?
    -> kabeltjes worden gewoon aangepast aan andere sensor(voor zover ik weet)

    3) welke injectoren moet ik nu net gebruiken? die van de d14z2 (190cc) of die van de d16z6 (240cc) en gaat dit iets veranderen aan mijn mengsel? ik veronderstel van niet, aangezien het nog steeds de computer is die bepaalt hoeveel mengsel er doorgaat, en niet de injectoren?
    -> gewoon de 190cc is voldoende als je motor voor de rest redelijk standaard is..

    4) moet ik nu ook mijn originele computer behouden of die steken van een d16z6? want aangezien de luchtweerstand zal verminderen zal dit ongetwijfeld wel invloed hebben op het mengsel? of behoud ik dan mijn originele computer, en moet deze geprogrammeerd worden? of lukt dit ook zonder opnieuw te programmeren? en heeft dit enig effect?
    -> je kan je originele ECU (computer) behouden bij een IM(intake manifold) swap.
    je kan natuurlijk wel een OBD1(van bv d16z6) ECU plaatsen. een D14 injectie is standaard per 2 injectors, dus niet alle4 apart. bij een D16Z6 is dit wel zo-> volledig benutten van 4 injectoren.
    maar dan moet je wel weg kunnen met electronica in de wagen, zoals je ziet op de site is dat niet niks :mrgreen:


    ik dank jullie alvast voor de hulp!
    ik zou jullie wel willen vragen om niet TE ingewikkelde taal te gebruiken, aangezien ik geen prof ben op dit gebied...


    hoop dat dat je al wat vooruit helpt..
    zijn er hier verschillende die zo'n swap al hebben doorgevoerd, dus velen die je kunnen helpen ;)
    mijn kennis is vooral theoretisch :oops: :mrgreen:
    grtz H


    eum... bij mijm weten heeft de d14 wel vier injectoren !


    jah, maar volgens mij bedoelt hij dat ze per 2 aangestuurd worden?

    kan mis zijn, ook... verbeter mij indien nodig
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor Bell_Sol » do 27 jan 2011, 00:02

    jonas (R-garage) schreef:eum... bij mijm weten heeft de d14 wel vier injectoren !


    I know ;)
    bij d14 word injectie per 2 geregeld, bij d16 elk apart..
    correct? :)
    '94 Del Sol ESi - Sold --- '95 Civic EG5 - Sold --- '96 Civic EJ6 - Sold
    '93 Del Sol ESi - RatSol - RIP +14/10/'11+
    Avatar gebruiker
    Bell_Sol
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3743
    Geregistreerd: ma 29 maart 2010, 21:41
    Woonplaats: Machelen (Zulte)
    my honda: '94 Del Sol Esi
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor Bell_Sol » do 27 jan 2011, 00:03

    ej9driver schreef:jah, maar volgens mij bedoelt hij dat ze per 2 aangestuurd worden?

    kan mis zijn, ook... verbeter mij indien nodig


    indeerdeed :mrgreen: ;)
    '94 Del Sol ESi - Sold --- '95 Civic EG5 - Sold --- '96 Civic EJ6 - Sold
    '93 Del Sol ESi - RatSol - RIP +14/10/'11+
    Avatar gebruiker
    Bell_Sol
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3743
    Geregistreerd: ma 29 maart 2010, 21:41
    Woonplaats: Machelen (Zulte)
    my honda: '94 Del Sol Esi
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor ej9driver » do 27 jan 2011, 00:05

    Bell_Sol_94 schreef:
    ej9driver schreef:jah, maar volgens mij bedoelt hij dat ze per 2 aangestuurd worden?

    kan mis zijn, ook... verbeter mij indien nodig


    indeerdeed :mrgreen: ;)


    :)

    heb je ook een mogelijk antwoord op vorige vragen?
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor Bell_Sol » do 27 jan 2011, 00:12

    ej9driver schreef:
    Bell_Sol_94 schreef:ohja, en je even voorstellen aub ;)
    stelt iedereen hier wel op prijs :goed:
    zeker de mods :mrgreen:

    oke, waar kan ik mij hier dan voorstellen? ben hier zo nog niet wegwijs op het forum :oops:


    en nog even ontopic:

    1) is het dan niet beter om meteen de d16z6 gasklep volledig te gebruiken? ipv zitten te knoejen met het poulietje?
    -> op de D16 gasklep zitten andere aansluitingen qua sensors.
    indien je de OBD1 swap doorvoert(zie hierboven) kan je dit wel doen natuurlijk.
    anders is het gewoon het simpelst om de d14 gasklep te houden ;)


    2) heb ik op mijn d14z2 collector geen lucht temperatuursensor die past in die van de d16z6? of zijn die vastschroefpuntjes anders? (niet passend te maken?)
    -> weet ik niet direct... vermoed van niet :denk:

    3) kan ik met originele ecu dan toch nog vermogenwinst halen zonder deze te laten herprogrammeren?
    -> het d16 IM zorgt vooral al voor een betere luchtaanvoer, d14 IM is standaard niet geweldig..
    om te herprogrammeren moet je dacht ik wel de OBD1 swap doorvoeren, aangezien de staandaard ECU van D14 niet (makkelijk) aan te passen is.. voor zover ik weet :mrgreen:


    alvast bedankt voor het snelle antwoord :)


    bij de "Bezoekers" kan je je voorstellen ;)
    gewoon new topic nemen.
    '94 Del Sol ESi - Sold --- '95 Civic EG5 - Sold --- '96 Civic EJ6 - Sold
    '93 Del Sol ESi - RatSol - RIP +14/10/'11+
    Avatar gebruiker
    Bell_Sol
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3743
    Geregistreerd: ma 29 maart 2010, 21:41
    Woonplaats: Machelen (Zulte)
    my honda: '94 Del Sol Esi
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor ej9driver » do 27 jan 2011, 00:17

    Bell_Sol_94 schreef:
    ej9driver schreef:
    Bell_Sol_94 schreef:ohja, en je even voorstellen aub ;)
    stelt iedereen hier wel op prijs :goed:
    zeker de mods :mrgreen:

    oke, waar kan ik mij hier dan voorstellen? ben hier zo nog niet wegwijs op het forum :oops:


    en nog even ontopic:

    1) is het dan niet beter om meteen de d16z6 gasklep volledig te gebruiken? ipv zitten te knoejen met het poulietje?
    -> op de D16 gasklep zitten andere aansluitingen qua sensors.
    indien je de OBD1 swap doorvoert(zie hierboven) kan je dit wel doen natuurlijk.
    anders is het gewoon het simpelst om de d14 gasklep te houden ;)


    2) heb ik op mijn d14z2 collector geen lucht temperatuursensor die past in die van de d16z6? of zijn die vastschroefpuntjes anders? (niet passend te maken?)
    -> weet ik niet direct... vermoed van niet :denk:

    3) kan ik met originele ecu dan toch nog vermogenwinst halen zonder deze te laten herprogrammeren?
    -> het d16 IM zorgt vooral al voor een betere luchtaanvoer, d14 IM is standaard niet geweldig..
    om te herprogrammeren moet je dacht ik wel de OBD1 swap doorvoeren, aangezien de staandaard ECU van D14 niet (makkelijk) aan te passen is.. voor zover ik weet :mrgreen:


    alvast bedankt voor het snelle antwoord :)


    bij de "Bezoekers" kan je je voorstellen ;)
    gewoon new topic nemen.



    oke, ik weet denk ik al bijna genoeg voor eraan te beginnen.

    enkel dit nog: aangezien ik makkelijker lucht ga aanzuigen... gaat hij dan wel nog zuiver draaien? gaat dit niet net verlies geven ipv winst?

    als iemand het antwoord nog zou weten op de vraag van de luchttemperatuursensor is dit altijd nog welkom.

    als alles hier gelukt is bij het ombouwen van de manifold ga ik zeker een zeer duidelijk howto'tje maken met een hele hoop foto's.

    voorstellen doe ik morgen wel even, ben toch de hele avond thuis dan ;)
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor Bell_Sol » do 27 jan 2011, 00:22

    ej9driver schreef:oke, ik weet denk ik al bijna genoeg voor eraan te beginnen.

    enkel dit nog: aangezien ik makkelijker lucht ga aanzuigen... gaat hij dan wel nog zuiver draaien? gaat dit niet net verlies geven ipv winst?
    ->vooral het grotere 'plenum'(de intake kamer) van een d16 zorgt voor een betere luchtdoorstroming, bij een d14 is dit erg klein. zuiver draaien is bij mijn weten geen probleem :)

    als iemand het antwoord nog zou weten op de vraag van de luchttemperatuursensor is dit altijd nog welkom.

    als alles hier gelukt is bij het ombouwen van de manifold ga ik zeker een zeer duidelijk howto'tje maken met een hele hoop foto's.

    voorstellen doe ik morgen wel even, ben toch de hele avond thuis dan ;)



    hoe sneller hoe beter ;)
    er zijn al verschillende topic's hier trouwens dacht ik over IM swaps, kan je ook even opzoeken voor nog wat meer info.. :)
    met een andere luchtinlaat hierbij en een uitlaat kan dit wel een paar pk'tes tevoorschijn toveren :goed:
    '94 Del Sol ESi - Sold --- '95 Civic EG5 - Sold --- '96 Civic EJ6 - Sold
    '93 Del Sol ESi - RatSol - RIP +14/10/'11+
    Avatar gebruiker
    Bell_Sol
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3743
    Geregistreerd: ma 29 maart 2010, 21:41
    Woonplaats: Machelen (Zulte)
    my honda: '94 Del Sol Esi
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor ej9driver » do 27 jan 2011, 20:18

    Bell_Sol_94 schreef:
    ej9driver schreef:oke, ik weet denk ik al bijna genoeg voor eraan te beginnen.

    enkel dit nog: aangezien ik makkelijker lucht ga aanzuigen... gaat hij dan wel nog zuiver draaien? gaat dit niet net verlies geven ipv winst?
    ->vooral het grotere 'plenum'(de intake kamer) van een d16 zorgt voor een betere luchtdoorstroming, bij een d14 is dit erg klein. zuiver draaien is bij mijn weten geen probleem :)

    als iemand het antwoord nog zou weten op de vraag van de luchttemperatuursensor is dit altijd nog welkom.

    als alles hier gelukt is bij het ombouwen van de manifold ga ik zeker een zeer duidelijk howto'tje maken met een hele hoop foto's.

    voorstellen doe ik morgen wel even, ben toch de hele avond thuis dan ;)



    hoe sneller hoe beter ;)
    er zijn al verschillende topic's hier trouwens dacht ik over IM swaps, kan je ook even opzoeken voor nog wat meer info.. :)
    met een andere luchtinlaat hierbij en een uitlaat kan dit wel een paar pk'tes tevoorschijn toveren :goed:



    net thuis van het werk, heb intussen het antwoord al van de lucht temperatuursensor :)

    ga wel nog wat research doen hier op het forum om hopelijk nog wat extra dingetjes op te pikken en wijzer te worden ;)

    alvast bedankt iedereen!
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor ej9driver » zo 06 feb 2011, 16:26

    heb hier nog wat vragen die zijn opgeduikt...

    ik heb vorige keer bij massi zo'n collector wisten halen voor een swap te doen, maar aan die collector hing nog wat spulletjes aan waarvan ik niet weet waarvoor die dienen...

    het eerste:

    soort van vacuum dingske die erop zit...

    Afbeelding


    het tweede:

    Afbeelding

    da weetk totaal niet wat het is, maar hangt wel aan het eerste aan met een vacuum slangetje


    iemand die weet of ik dit moet behouden? want daar vind ik niets van terug op de originele collecteur of op de sites met howto's.

    want ik heb hier dus ook geen fishes voor op mijn originele kabelboom
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: im swap d14z2 to d16z6

    Berichtdoor ej9driver » zo 06 feb 2011, 17:07

    aangezien ik dat nergens terug vind veronderstel ik dat dit gewoon mag afgedicht worden met een plaatje en eraf mag?
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten