im swap op een d14a4

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

im swap op een d14a4

Berichtdoor backer_6 » do 01 apr 2010, 16:52

hoe moet je er best aan beginnnen
waar moet je opletten
wat heb je allemaal nodig
Afbeelding
backer_6
K24 Poster
 
Berichten: 939
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:54
Woonplaats: stekene
my honda: civic ep2
Advertenties:



  • Re: im swap op een d14a4

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 02 apr 2010, 14:34

    backer_6 schreef:hoe moet je er best aan beginnnen
    waar moet je opletten
    wat heb je allemaal nodig


    stand-alone ecu om de juiste waardes te verkrijgen zoiezo van air/fuel ratio en ignition maps !!
    vanaf je dit hebt raad ik ook aan een kabelboom op maat te maken zodat je geen soldeer punten hoeft te maken om dat deze kunnen zorgen voor problemen !
    ook best even alle bolt on's"stukken" te verzamellen zodat je alles in één keer kan klaren ,is tenslotte het goedkoopste dan telkens opnieuw een map gaan schrijven en of gaan herbeschrijven.en de rest hangt af van wat je ervan wenst te hebben en of ervan verwacht wordt ..van het uiteindelijke vermogen"pk/Nm" ,en de betrouwbare zekerheid dat ie moet bieden!
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: im swap op een d14a4

    Berichtdoor Nasty » ma 05 apr 2010, 09:18

    Voor een beginnend tuner is dat hetzelfde als "door de bomen het bos niet meer zien"

    Wat heb je nodig:

    -Intake manifold D16Z6 of D16y8
    -Fuel rail D16Z6 of D16y8 met reserve rubber ringetjes voor de injectoren.
    -Gasklep van D15B7, D16Z6, D16y8 gewoon voor die gasklep pulley.
    -aangepast luchtsysteem voor je nieuwe systeem
    -Reserve koelvloeistof slangen.
    -Nieuwe koelvloeistof.
    -Benzine leiding D16z6 of D16y8. standaard slang past maar moet je aanpassen.
    -IACV van D15B7 or D16Z6.
    -nieuwe intake manifold pakking / gasklep pakking


    NIET NODIG:

    -D16Z6 injectors, die zijn 240cc, als je nog niet direct van plan ben in the chippen houd je je 190cc!
    -D16 gasklep. d14 gasklep is even groot.

    De manier van plaatsen zoek je hier maar even op ;) http://www.dodo-upgrades.nl/

    chippen of remappen is geen absolute must, maar als je t niet doet laat je er wel een hoop pk's em een haarfijne afstelling van je motor mee liggen. Het is eigenlijk beter voor je motor.

    mijne dynorun. 101,2 pk. standaard blok met enkel d16z6 intake en oem airbox
    Afbeelding
    Afbeelding

    Hier een vergelijking van 4 ej9's op de testbank. mag verbeterd worden indien ik iets over t hoofd zag.
    Afbeelding
    nasty: d16z6 intake swap
    hondanickx: buddyclub spec3 uitlaatlijn
    goosse: wai, supersprint cvv, uitlaat
    dave: d16z6 intake swap, header, lijn, uitlaat, ...

    trek zelf je conclusies ;)
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: im swap op een d14a4

    Berichtdoor backer_6 » ma 05 apr 2010, 12:13

    Nasty schreef:Voor een beginnend tuner is dat hetzelfde als "door de bomen het bos niet meer zien"

    Wat heb je nodig:

    -Intake manifold D16Z6 of D16y8
    -Fuel rail D16Z6 of D16y8 met reserve rubber ringetjes voor de injectoren.
    -Gasklep van D15B7, D16Z6, D16y8 gewoon voor die gasklep pulley.
    -aangepast luchtsysteem voor je nieuwe systeem
    -Reserve koelvloeistof slangen.
    -Nieuwe koelvloeistof.
    -Benzine leiding D16z6 of D16y8. standaard slang past maar moet je aanpassen.
    -IACV van D15B7 or D16Z6.
    -nieuwe intake manifold pakking / gasklep pakking


    bedankt van de uitleg
    moet je soms iets speciaal doen met de bekabeling
    NIET NODIG:

    -D16Z6 injectors, die zijn 240cc, als je nog niet direct van plan ben in the chippen houd je je 190cc!
    -D16 gasklep. d14 gasklep is even groot.

    De manier van plaatsen zoek je hier maar even op ;) http://www.dodo-upgrades.nl/

    chippen of remappen is geen absolute must, maar als je t niet doet laat je er wel een hoop pk's em een haarfijne afstelling van je motor mee liggen. Het is eigenlijk beter voor je motor.

    mijne dynorun. 101,2 pk. standaard blok met enkel d16z6 intake en oem airbox
    Afbeelding
    Afbeelding

    Hier een vergelijking van 4 ej9's op de testbank. mag verbeterd worden indien ik iets over t hoofd zag.
    Afbeelding
    nasty: d16z6 intake swap
    hondanickx: buddyclub spec3 uitlaatlijn
    goosse: wai, supersprint cvv, uitlaat
    dave: d16z6 intake swap, header, lijn, uitlaat, ...

    trek zelf je conclusies ;)
    Afbeelding
    backer_6
    K24 Poster
     
    Berichten: 939
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:54
    Woonplaats: stekene
    my honda: civic ep2
    Advertenties:

    Re: im swap op een d14a4

    Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 05 apr 2010, 13:25

    sorry nasty ,maar ik doe het liever op een veilige manier dan zomaar wat te sleutellen !
    als je iets veranderd mechanisch moet het elektronisch ook kloppen en dat was zeker bij u en die andere prezies niet het geval ,om zomaar een blockie aan zen lot over te laten vindt ik dit foute boel van jullie maar swat wie ben ik he ...
    stel je voor je rijd nsx en je doet het zo ... boem kapot ,nieuw blockie steken,terug hetzelfde doen ,terug boem want jullie leren het nooit prezies ?
    je maakt mensen zo van alles wijs tot ze bijmij aankomen en het plots nietmeer zien zitten omdat hun auto van geen meter loopt door deze aanpak ? JE KUNT BETER ECHT ZEGGEN WAT NOODZAKELIJK IS DAN DEN HELF TE VERZWIJGEN .
    dit wou ik gewoon even kwijt
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: im swap op een d14a4

    Berichtdoor Nasty » ma 05 apr 2010, 15:42

    Iedereen moet leren van bij het begin dat ze ermee beginnen, en als je dan afkomt met zaken als...

    stand-alone ecu om de juiste waardes te verkrijgen zoiezo van air/fuel ratio en ignition maps !!


    dan weten ze t helemaal niet meer :!:

    wie heeft er ooit een standalone gebruikt om een d16 intake af te stellen?
    Laatst bijgewerkt door Nasty op ma 05 apr 2010, 15:48, in totaal 1 keer bewerkt.
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: im swap op een d14a4

    Berichtdoor Nasty » ma 05 apr 2010, 15:46

    ik wil niks zeggen, maar bij mij, dave en hondanickx ging het nooit van...

    jonas (R-garage) schreef: boem kapot ,nieuw blockie steken,terug hetzelfde doen ,terug boem


    Wij hebben nooit een blok opgeblazen of verneukt door er een D16 intake op te zetten :?
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: im swap op een d14a4

    Berichtdoor Nasty » ma 05 apr 2010, 15:57

    Geen probleem ;)

    moderators, verwijderd mijn nutteloze posts hier dan maar in het topic :!:
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: im swap op een d14a4

    Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 05 apr 2010, 17:10

    Nasty schreef:Geen probleem ;)

    moderators, verwijderd mijn nutteloze posts hier dan maar in het topic :!:


    ik zeg niet dat je uitleg nutteloos is Nasty ik wil gewoon aan iedereen laten blijken dat het meer inhoud dan alleen maar een intakeje te veranderen ,en je zit wel goed maar het omvat niet alles zo als het zou moeten volgens de termen van de kunst dat is wat ik wil bedoelen .
    het is daarom dat ik mijn eerste uitleg zo deed omdat je daarmee moet beginnen als je wil blijven rijden "als je waardes correct moeten blijven" vooral bij een D-series is dat nodig omdat ze minder kunnen verdragen omwille van hun opbouw std .
    je begint immers eerst met het hart van de auto en dan met de rest bij mijn weten,je gaat toch ook niet eerst met turbo rijden zonder je ecu en of computer aan te passen.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: im swap op een d14a4

    Berichtdoor Nasty » ma 05 apr 2010, 17:17

    jonas (R-garage) schreef:
    Nasty schreef:Geen probleem ;)

    moderators, verwijderd mijn nutteloze posts hier dan maar in het topic :!:


    ik zeg niet dat je uitleg nutteloos is Nasty ik wil gewoon aan iedereen laten blijken dat het meer inhoud dan alleen maar een intakeje te veranderen ,en je zit wel goed maar het omvat niet alles zo als het zou moeten volgens de termen van de kunst dat is wat ik wil bedoelen .
    het is daarom dat ik mijn eerste uitleg zo deed omdat je daarmee moet beginnen als je wil blijven rijden "als je waardes correct moeten blijven" vooral bij een D-series is dat nodig omdat ze minder kunnen verdragen omwille van hun opbouw std .
    je begint immers eerst met het hart van de auto en dan met de rest bij mijn weten,je gaat toch ook niet eerst met turbo rijden zonder je ecu en of computer aan te passen.


    daar geef ik je 100% gelijk in, op die manier ben ik weer helemaal mee.

    terug ontopic ;)
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: im swap op een d14a4

    Berichtdoor kristo » di 06 apr 2010, 08:31

    jonas (R-garage) schreef:stand-alone ecu om de juiste waardes te verkrijgen zoiezo van air/fuel ratio en ignition maps !!
    vanaf je dit hebt raad ik ook aan een kabelboom op maat te maken zodat je geen soldeer punten hoeft te maken om dat deze kunnen zorgen voor problemen

    Kun je dat vertalen naar niet-technisch nederlands voor de niet-techneuten onder ons ;)
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: im swap op een d14a4

    Berichtdoor jonas (R-garage) » di 06 apr 2010, 12:02

    kristo schreef:
    jonas (R-garage) schreef:stand-alone ecu om de juiste waardes te verkrijgen zoiezo van air/fuel ratio en ignition maps !!
    vanaf je dit hebt raad ik ook aan een kabelboom op maat te maken zodat je geen soldeer punten hoeft te maken om dat deze kunnen zorgen voor problemen

    Kun je dat vertalen naar niet-technisch nederlands voor de niet-techneuten onder ons ;)


    ok
    STAND-ALONE =vrij programmeerbare ecu "autocomputer" voor injectie en ontsteking.DE JUISTE WAARDES =alles afstellen na wijzigingen mechanisch en elektronisch aan en rond de motor zoals lucht/naft verhouding ,onstekingstijdstip/voorontstekingscurve (a/f=0.88 lambdawaarde of 13.8 lucht /naftverhouding in pratijk, in theory is dat wel even anders !
    dan zou 12.6 het beste zijn maar helaas is dat niet zo.
    KABELBOOM OP MAAT =hangt ervan af welk systeem "ecu" je gebruikt sommige kunnen een std kabelboom behouden zoals hondata ,ectune en dergelijke ..maar geef mij maar een motec ,emmerald ,dta ,systeem zijn universeel dus goed voor elke "benzine" wagen of het nu over een Honda gaat of nen ford,audi,renault,vw... het kan allemaal!! wat met een hondata,ectune niet kan.dus voor dit laatste is een bekabeling maken niet nodig,maar kun je er ook geen vatzoenlijk systeem op aansluiten mijn mening..ik kies liever voor iets met garantie levenslang en dat gebruikt kan worden in elke wagen afzonderlijk .
    VOOR PRIJS VERSCHILLEN MOET JE HET ECHT NIET DOEN ,een dta instap versie kost 1000 euro een hondata s300 gelijkwaardigsysteem maar dan alleen voor honda kost 700 euro .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: im swap op een d14a4

    Berichtdoor HondaNickx » di 04 mei 2010, 21:57

    Gelijk en geen gelijk Mr jones and you know it ,ma ge zijt een beke koppig :lol:
    Gelijk hebt ge als ge zegt dat als ge het goed wilt doen dat ge dan altijd uw Air/fuel waardes moet bijregelen.Ook al steekt ge maar een andere intake ,uitlaat ,...Rondrijden met die intake manifold swap da ging ma we reden dan altijd iets te rijk met die d16 benzinedrukregelaar. Ge ziet het grote verschil al tussen onafgesteld 101-102 pk en afgesteld 116-120pk.
    Een stand alone systeem is echt Geen must ,oem honda bekabeling met een gechipte ecu werkt heel goed en in 90% van de gevallen hebben we hier meer als genoeg aan.
    Tis echt als ge met speciaal dingen gaat beginnen itb's ,coil on plugs , in een echte raceauto da ge dan wel beter af zijt met een stand alone systeem.Met een stand alone systeem kunt ge meer dat wel.
    Een gechipte ecu met crome bv is pakken goedkoper als een standalone systeem en voor een D14 met een mini me bijvoorbeeld is da ook perfect.Ge kunt dingen echt perfect willen ma ge kunt daar ook in overdrijven.En als ge dan es ff nadenkt dan weet ge zelf ook dat da een beetje geld weggooien is. Magoed ik wil hier echt geen herhaling van een oud topic dat indertijd uit de hand is gelopen :lol: Dat gij altijd voor een stand alone systeem kiest kan ik perfect begrijpen op een of andere manier ;)
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: im swap op een d14a4

    Berichtdoor FlushApproved » wo 05 mei 2010, 17:45

    HondaNickx schreef:Gelijk en geen gelijk Mr jones and you know it ,ma ge zijt een beke koppig :lol:
    Gelijk hebt ge als ge zegt dat als ge het goed wilt doen dat ge dan altijd uw Air/fuel waardes moet bijregelen.Ook al steekt ge maar een andere intake ,uitlaat ,...Rondrijden met die intake manifold swap da ging ma we reden dan altijd iets te rijk met die d16 benzinedrukregelaar. Ge ziet het grote verschil al tussen onafgesteld 101-102 pk en afgesteld 116-120pk.
    Een stand alone systeem is echt Geen must ,oem honda bekabeling met een gechipte ecu werkt heel goed en in 90% van de gevallen hebben we hier meer als genoeg aan.
    Tis echt als ge met speciaal dingen gaat beginnen itb's ,coil on plugs , in een echte raceauto da ge dan wel beter af zijt met een stand alone systeem.Met een stand alone systeem kunt ge meer dat wel.
    Een gechipte ecu met crome bv is pakken goedkoper als een standalone systeem en voor een D14 met een mini me bijvoorbeeld is da ook perfect.Ge kunt dingen echt perfect willen ma ge kunt daar ook in overdrijven.En als ge dan es ff nadenkt dan weet ge zelf ook dat da een beetje geld weggooien is. Magoed ik wil hier echt geen herhaling van een oud topic dat indertijd uit de hand is gelopen :lol: Dat gij altijd voor een stand alone systeem kiest kan ik perfect begrijpen op een of andere manier ;)



    frea-ea-eak :mrgreen:
    FlushApproved
    B16 Poster
     
    Berichten: 357
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 17:48
    my honda: ek
    Advertenties:


    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast