hoe moet je er best aan beginnnen
waar moet je opletten
wat heb je allemaal nodig
backer_6 schreef:hoe moet je er best aan beginnnen
waar moet je opletten
wat heb je allemaal nodig
Nasty schreef:Voor een beginnend tuner is dat hetzelfde als "door de bomen het bos niet meer zien"
Wat heb je nodig:
-Intake manifold D16Z6 of D16y8
-Fuel rail D16Z6 of D16y8 met reserve rubber ringetjes voor de injectoren.
-Gasklep van D15B7, D16Z6, D16y8 gewoon voor die gasklep pulley.
-aangepast luchtsysteem voor je nieuwe systeem
-Reserve koelvloeistof slangen.
-Nieuwe koelvloeistof.
-Benzine leiding D16z6 of D16y8. standaard slang past maar moet je aanpassen.
-IACV van D15B7 or D16Z6.
-nieuwe intake manifold pakking / gasklep pakking
bedankt van de uitleg
moet je soms iets speciaal doen met de bekabeling
NIET NODIG:
-D16Z6 injectors, die zijn 240cc, als je nog niet direct van plan ben in the chippen houd je je 190cc!
-D16 gasklep. d14 gasklep is even groot.
De manier van plaatsen zoek je hier maar even op http://www.dodo-upgrades.nl/
chippen of remappen is geen absolute must, maar als je t niet doet laat je er wel een hoop pk's em een haarfijne afstelling van je motor mee liggen. Het is eigenlijk beter voor je motor.
mijne dynorun. 101,2 pk. standaard blok met enkel d16z6 intake en oem airbox
Hier een vergelijking van 4 ej9's op de testbank. mag verbeterd worden indien ik iets over t hoofd zag.
nasty: d16z6 intake swap
hondanickx: buddyclub spec3 uitlaatlijn
goosse: wai, supersprint cvv, uitlaat
dave: d16z6 intake swap, header, lijn, uitlaat, ...
trek zelf je conclusies
stand-alone ecu om de juiste waardes te verkrijgen zoiezo van air/fuel ratio en ignition maps !!
jonas (R-garage) schreef: boem kapot ,nieuw blockie steken,terug hetzelfde doen ,terug boem
Nasty schreef:Geen probleem
moderators, verwijderd mijn nutteloze posts hier dan maar in het topic
jonas (R-garage) schreef:Nasty schreef:Geen probleem
moderators, verwijderd mijn nutteloze posts hier dan maar in het topic
ik zeg niet dat je uitleg nutteloos is Nasty ik wil gewoon aan iedereen laten blijken dat het meer inhoud dan alleen maar een intakeje te veranderen ,en je zit wel goed maar het omvat niet alles zo als het zou moeten volgens de termen van de kunst dat is wat ik wil bedoelen .
het is daarom dat ik mijn eerste uitleg zo deed omdat je daarmee moet beginnen als je wil blijven rijden "als je waardes correct moeten blijven" vooral bij een D-series is dat nodig omdat ze minder kunnen verdragen omwille van hun opbouw std .
je begint immers eerst met het hart van de auto en dan met de rest bij mijn weten,je gaat toch ook niet eerst met turbo rijden zonder je ecu en of computer aan te passen.
jonas (R-garage) schreef:stand-alone ecu om de juiste waardes te verkrijgen zoiezo van air/fuel ratio en ignition maps !!
vanaf je dit hebt raad ik ook aan een kabelboom op maat te maken zodat je geen soldeer punten hoeft te maken om dat deze kunnen zorgen voor problemen
kristo schreef:jonas (R-garage) schreef:stand-alone ecu om de juiste waardes te verkrijgen zoiezo van air/fuel ratio en ignition maps !!
vanaf je dit hebt raad ik ook aan een kabelboom op maat te maken zodat je geen soldeer punten hoeft te maken om dat deze kunnen zorgen voor problemen
Kun je dat vertalen naar niet-technisch nederlands voor de niet-techneuten onder ons
HondaNickx schreef:Gelijk en geen gelijk Mr jones and you know it ,ma ge zijt een beke koppig
Gelijk hebt ge als ge zegt dat als ge het goed wilt doen dat ge dan altijd uw Air/fuel waardes moet bijregelen.Ook al steekt ge maar een andere intake ,uitlaat ,...Rondrijden met die intake manifold swap da ging ma we reden dan altijd iets te rijk met die d16 benzinedrukregelaar. Ge ziet het grote verschil al tussen onafgesteld 101-102 pk en afgesteld 116-120pk.
Een stand alone systeem is echt Geen must ,oem honda bekabeling met een gechipte ecu werkt heel goed en in 90% van de gevallen hebben we hier meer als genoeg aan.
Tis echt als ge met speciaal dingen gaat beginnen itb's ,coil on plugs , in een echte raceauto da ge dan wel beter af zijt met een stand alone systeem.Met een stand alone systeem kunt ge meer dat wel.
Een gechipte ecu met crome bv is pakken goedkoper als een standalone systeem en voor een D14 met een mini me bijvoorbeeld is da ook perfect.Ge kunt dingen echt perfect willen ma ge kunt daar ook in overdrijven.En als ge dan es ff nadenkt dan weet ge zelf ook dat da een beetje geld weggooien is. Magoed ik wil hier echt geen herhaling van een oud topic dat indertijd uit de hand is gelopen Dat gij altijd voor een stand alone systeem kiest kan ik perfect begrijpen op een of andere manier
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast