Pagina 1 van 1

D16Y8 kop op D16Z6 blok...

BerichtGeplaatst: do 28 mei 2015, 22:25
door XTP89
Hallo,

Ik heb hier een D16Y8 kop liggen en wil deze gebruiken om te port matchen met een aftermarket intake manifold en dan op mijn huidige D16Z6 onderblok te zetten.
Zo kan ik rustig alles voorbereiden op te werkbank en toch nog rondrijden met de EG5.
Zou dan hogere compressie geven ook, maar gaat het een serieus verschil geven bij mapping?
Ook vroeg ik mij af welke bouten en andere spullen ik dan nodig heb voor deze kop/onderblok combo?

Alvast merci voor de hulp :goed:

Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2015, 10:44
door Dj3scoupe
verschil tov van wat?

Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2015, 14:55
door Nasty
Dj3scoupe schreef:verschil tov van wat?



Tov ongemapt rijden

Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2015, 17:46
door XTP89
tegenover D16Z6 kop. De mapping zal zowiezo iets uithalen ;)

Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 10:36
door Dj3scoupe
waarom niet gewoon z6 blijven rijden?
een hoop werk voor weinig winst...

Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2015, 20:51
door XTP89
Kwil gewoon es iets anders doen dan al die B swaps.
Alsk 150pk eruit haal ben ik al tevreden

Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

BerichtGeplaatst: di 02 jun 2015, 22:25
door Dj3scoupe
ik zou Z6 blijven rijden en uw geld/ investering in iets anders steken dan.
nieuw intake manifold, goei header, andere nokken mss... afstellen dan... doet al veel

Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2015, 23:12
door XTP89
Aftermarket header, gasklep, injectoren en dergelijke zijn al aangekocht.
En die Y8 kop ligt hier ook al een jaar, was door de vorige eigenaar gehoond en gevlakt.
Dus dan kan ik alles klaarmaken op de werkbank en dan als dat allemaal geportmatched is monteren en mappen.
Dus geld weggesmeten is er niet, blok heb ik praktisch gekregen dusja :goed:

Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

BerichtGeplaatst: do 04 jun 2015, 21:55
door Dj3scoupe
ok, das al een ander verhaal.
dan nog een aantal punten: y8 is OBD2 en z6 OBD1 dus daar gaat wrs ook wat veranderd moeten worden.
Gaskabel alvast veranderen (Z6 is korter dan de Y8)

Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

BerichtGeplaatst: vr 05 jun 2015, 22:16
door XTP89
Kijk, dat van die OBD1 & OBD2 wist ik niet, daar heb ik wat aan.
En gaskabel zal wel lukken, is een aftermarket intake, dus geen d16y8 intake

Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

BerichtGeplaatst: za 13 jun 2015, 17:16
door XTP89
Chance of plans, word Z6 kop dus.
Blok die hier ligt is een Z6 blijkbaar (of toch in ieder geval de kop ervan toch)

Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2015, 09:49
door Dj3scoupe
gaat u een heel pak "gedoe" besparen :goed: succes alvast. benieuwd hoeveel pk je eruit gaat krijgen

Re: D16Y8 kop op D16Z6 blok...

BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015, 20:44
door XTP89
Ja, bespaard idd een hoop gedoe, maar was benieuwd naar de hogere compressie.
In ieder geval, ben nu bezig met de intake ports aan elkaar te port matchen, dan exhaust ports floawen en eventueel port matchen (als dat nodig is)
Duurt nog wel even voor hij erop zit en gemapt is.
Zeker aangezien ik deze week moet ombouwen en rubbers vernieuwen voor keuring