vraag d16z6 turbo probleem

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

vraag d16z6 turbo probleem

Berichtdoor ee8project » di 01 jul 2014, 20:28

er is juist een d16z6 turbo in de auto van men maat gebouwen en draaid en rijd maar als ge gas geeft over 3k rpm op 3 k blijft hij hange soms gaat hij er over
en als ge er mee rijd en ge geeft gas dan als motor dus balast word over 3k rpm gaat hij echt bokkend en ge moet gwn stoppe me gas geve
moet ik in het onsteking zoeke ? mvg
Avatar gebruiker
ee8project
B20 Poster
 
Berichten: 548
Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
my honda: ep2 & ee8
Advertenties:



  • Re: vraag d16z6 turbo probleem

    Berichtdoor 92kuwa40 » wo 02 jul 2014, 01:06

    had ik bij mijne sx ook,
    kijk eens na of hem fuelcut doet ?
    had ik ook en was erna opgelost :-)
    1991 Toyota Celica T18 STi
    1995 Honda Civic EG5 (R.I.P.)
    1991 Honda Civic ED7
    1990 Nissan 200SX S13
    =>http://www.nissoku.be<=
    92kuwa40
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: do 25 okt 2012, 10:55
    my honda: ED7
    Advertenties:

    Re: vraag d16z6 turbo probleem

    Berichtdoor ee8project » wo 02 jul 2014, 07:29

    waar moete checkke voor fuelcut ? en hoe wete da
    als hem start moete gas geve gwn zonder gas geven start hem ni
    als hem dan aan is gaat hij direct 3k rpm draaie tot ge paar keer gas geeft en dan zakt hij wel tot 1 k rpm
    ma onder belasting over 3 k soms eronder ook sputterd hij en houd hy in bokt hij
    en ploffende geluiden

    ik vermoed iets met onsteking ni goed
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: vraag d16z6 turbo probleem

    Berichtdoor ee8project » wo 02 jul 2014, 16:01

    ik denk het probleem gevonde te hebben ik zag naar de map sensor en dit leek mij een oem sensor kan dit zijn dat die door de druk niet meer kan mete en niet genoeg kan inspuite dan ? waardoor hij dan bokt
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: vraag d16z6 turbo probleem

    Berichtdoor HondaNickx » wo 02 jul 2014, 19:29

    Stock map sensor kan redelijk wa druk aan. (max 9 a 10 psi ) Hangt er dus vanaf hoeveel psi/bar dat die draait ?
    Ik zou ook ne keer de lambda sonde nazien of die nog goed is en de rotor van de onsteking.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: vraag d16z6 turbo probleem

    Berichtdoor ee8project » wo 02 jul 2014, 20:12

    nog wa bekeken en idd de mapsensor kan wa aan
    maar zitte grotere injectoren in maar zit geen walbro pomp in dus krijgt wss ni gng druk op de leidingen ivm de injecttoren
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: vraag d16z6 turbo probleem

    Berichtdoor 92kuwa40 » wo 02 jul 2014, 20:45

    pm ;)
    1991 Toyota Celica T18 STi
    1995 Honda Civic EG5 (R.I.P.)
    1991 Honda Civic ED7
    1990 Nissan 200SX S13
    =>http://www.nissoku.be<=
    92kuwa40
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: do 25 okt 2012, 10:55
    my honda: ED7
    Advertenties:

    Re: vraag d16z6 turbo probleem

    Berichtdoor HondaNickx » do 03 jul 2014, 18:51

    ee8project schreef:nog wa bekeken en idd de mapsensor kan wa aan
    maar zitte grotere injectoren in maar zit geen walbro pomp in dus krijgt wss ni gng druk op de leidingen ivm de injecttoren


    Heeft daar ook nix mee te maken tenzij ge 1000cc (of meer) injectoren hebt zitten ,wat ik betwijfel.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: vraag d16z6 turbo probleem

    Berichtdoor jack70 » vr 04 jul 2014, 10:53

    heb je foutcodes?
    jack70
    D14 Poster
     
    Berichten: 68
    Geregistreerd: vr 17 jan 2014, 22:42
    Advertenties:

    Re: vraag d16z6 turbo probleem

    Berichtdoor ee8project » vr 04 jul 2014, 14:02

    Heeft er alles mee te maken walbro er in gestoke en gaat als een speer nu geen problemen meer kreeg gwn geen naft
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: vraag d16z6 turbo probleem

    Berichtdoor jack70 » vr 04 jul 2014, 17:39

    is de auto voor de straat (en zo ja hoe krijg je die dan gekeurd?)
    of is't voor circuit gebruik?

    ik heb heb ook wel interesse voor een turbo op mijn del sol (d16z6), maar de keuring zit me dwars.
    jack70
    D14 Poster
     
    Berichten: 68
    Geregistreerd: vr 17 jan 2014, 22:42
    Advertenties:

    Re: vraag d16z6 turbo probleem

    Berichtdoor 92kuwa40 » vr 04 jul 2014, 18:00

    ee8project schreef:Heeft er alles mee te maken walbro er in gestoke en gaat als een speer nu geen problemen meer kreeg gwn geen naft

    fuelcut :-)
    1991 Toyota Celica T18 STi
    1995 Honda Civic EG5 (R.I.P.)
    1991 Honda Civic ED7
    1990 Nissan 200SX S13
    =>http://www.nissoku.be<=
    92kuwa40
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: do 25 okt 2012, 10:55
    my honda: ED7
    Advertenties:

    Re: vraag d16z6 turbo probleem

    Berichtdoor ee8project » za 05 jul 2014, 10:00

    keuring is geen probleem maar niet via fora's

    mvg
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: vraag d16z6 turbo probleem

    Berichtdoor HondaNickx » za 05 jul 2014, 13:37

    ee8project schreef:Heeft er alles mee te maken walbro er in gestoke en gaat als een speer nu geen problemen meer kreeg gwn geen naft


    Laat me raden er stond een benzinedrukregelaar op waarvan de druk al omhoog gezet was?
    Een stock pomp kan gemakkelijk 650cc injectoren aan op stock benzine druk.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: vraag d16z6 turbo probleem

    Berichtdoor 92kuwa40 » za 05 jul 2014, 17:49

    van wa ik gehoord heb nog gene drukregelaar tussen ;)
    1991 Toyota Celica T18 STi
    1995 Honda Civic EG5 (R.I.P.)
    1991 Honda Civic ED7
    1990 Nissan 200SX S13
    =>http://www.nissoku.be<=
    92kuwa40
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: do 25 okt 2012, 10:55
    my honda: ED7
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten