Hondaclub-belgium.be • Toon onderwerp - d14a1 meer pk uithalen

d14a1 meer pk uithalen

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

d14a1 meer pk uithalen

Berichtdoor christof1989 » zo 18 mei 2014, 19:58

Ik zou graag uit men EC9 D14a1 meer pk's uithalen, er zit nu een SRS catback system G55 onder.
Zoude ze deze kunnen chippen of gaat dat niet met auto's die een dubbele carbu hebben?
Zoja weet er iemand hoeveel winst ik ga maken.

Of andere mogelijkheden? Zeg maar gerust xD
christof1989
D14 Poster
 
Berichten: 56
Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 18:14
my honda: Civic '89 hatchback
Advertenties:

Advertisement

test


  • Re: d14a1 meer pk uithalen

    Berichtdoor 92kuwa40 » zo 18 mei 2014, 19:59

    wachten tot oldtimer en engine swap :D
    1991 Toyota Celica T18 STi
    1995 Honda Civic EG5 (R.I.P.)
    1991 Honda Civic ED7
    1990 Nissan 200SX S13
    =>http://www.nissoku.be<=
    92kuwa40
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: do 25 okt 2012, 10:55
    my honda: ED7
    Advertenties:

    Re: d14a1 meer pk uithalen

    Berichtdoor christof1989 » zo 18 mei 2014, 20:08

    92kuwa40 schreef:wachten tot oldtimer en engine swap :D

    was ik ook al aan het denken, dat is nog 2 jaar :p
    christof1989
    D14 Poster
     
    Berichten: 56
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 18:14
    my honda: Civic '89 hatchback
    Advertenties:

    Re: d14a1 meer pk uithalen

    Berichtdoor DelSolTypeR » zo 18 mei 2014, 20:17

    je kan er 4dubbele webers opzetten, maar dan gaat ze serieus zuipen..
    engineswap is mss 'de beste' optie, maar zelfs dat gaan een serieuze opgave zijn aangezien je van carbs naar injectie zal gaan.. brandstofleidingen hertrekken enzo..
    niets is onmogelijk natuurlijk :)
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: d14a1 meer pk uithalen

    Berichtdoor christof1989 » zo 18 mei 2014, 20:29

    DelSolTypeR schreef:je kan er 4dubbele webers opzetten, maar dan gaat ze serieus zuipen..
    engineswap is mss 'de beste' optie, maar zelfs dat gaan een serieuze opgave zijn aangezien je van carbs naar injectie zal gaan.. brandstofleidingen hertrekken enzo..
    niets is onmogelijk natuurlijk :)


    ik doe nu maar met 35l zo'n 550km xD dus hij zuipt niet al te veel eigenlijk. Tegenover mijn accord die zuipt er 10-12l/100km.
    engine swap laten doen de garage zware kost zeker?
    christof1989
    D14 Poster
     
    Berichten: 56
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 18:14
    my honda: Civic '89 hatchback
    Advertenties:

    Re: d14a1 meer pk uithalen

    Berichtdoor Oldskool » ma 19 mei 2014, 18:00

    Denk ook voor mij dat de enige optie andere carbs zijn, of misschien grotere spoeiers? Geen idee wat het verbruik dan zou zijn. Ik rij nu ongeveer 600km met 40l.
    Ook nog alles eruit smijten behalve de bestuurdersstoel :P
    Afbeelding
    Life is short. The time is right now.
    Avatar gebruiker
    Oldskool
    B20 Poster
     
    Berichten: 501
    Geregistreerd: za 06 apr 2013, 12:12
    Woonplaats: Geel
    my honda: EC9
    Advertenties:

    Re: d14a1 meer pk uithalen

    Berichtdoor pitoe2 » ma 19 mei 2014, 18:14

    d16z6 kopje derop gooien he maat ;)
    Del Sol Vti B16A2
    Crx ED9 D16Z5
    Civic EC9 D15Z6 Carbed
    Crx EE8 B16A1
    R.I.P ED9 14/08/2012

    Nissoku Asian Car Fanatics
    http://www.nissoku.be/
    Avatar gebruiker
    pitoe2
    B20 Poster
     
    Berichten: 569
    Geregistreerd: vr 08 apr 2011, 05:20
    Woonplaats: Ronse
    my honda: Del sol vti,ed9 ,ec9
    Advertenties:

    Re: d14a1 meer pk uithalen

    Berichtdoor christof1989 » ma 19 mei 2014, 19:59

    Oldskool schreef:Denk ook voor mij dat de enige optie andere carbs zijn, of misschien grotere spoeiers? Geen idee wat het verbruik dan zou zijn. Ik rij nu ongeveer 600km met 40l.
    Ook nog alles eruit smijten behalve de bestuurdersstoel :P

    Dat zijn mijn verdere plannen ook. Alleen dan bestuurder + passagier laten staan
    christof1989
    D14 Poster
     
    Berichten: 56
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 18:14
    my honda: Civic '89 hatchback
    Advertenties:

    Re: d14a1 meer pk uithalen

    Berichtdoor christof1989 » ma 19 mei 2014, 20:00

    pitoe2 schreef:d16z6 kopje derop gooien he maat ;)

    Plug and play of nog andere aanpassingen vandoen?
    christof1989
    D14 Poster
     
    Berichten: 56
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 18:14
    my honda: Civic '89 hatchback
    Advertenties:

    Re: d14a1 meer pk uithalen

    Berichtdoor FlushApproved » ma 19 mei 2014, 20:52

    evenveel als elke andere swap met injectie.
    en nog minder de moeite waard als een volledige z6 swappen :mrgreen:
    FlushApproved
    B16 Poster
     
    Berichten: 357
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 17:48
    my honda: ek
    Advertenties:

    Re: d14a1 meer pk uithalen

    Berichtdoor pitoe2 » di 20 mei 2014, 04:28

    is bijna plug&play maar blijkbaar niet in de smaak hier :denk:
    Del Sol Vti B16A2
    Crx ED9 D16Z5
    Civic EC9 D15Z6 Carbed
    Crx EE8 B16A1
    R.I.P ED9 14/08/2012

    Nissoku Asian Car Fanatics
    http://www.nissoku.be/
    Avatar gebruiker
    pitoe2
    B20 Poster
     
    Berichten: 569
    Geregistreerd: vr 08 apr 2011, 05:20
    Woonplaats: Ronse
    my honda: Del sol vti,ed9 ,ec9
    Advertenties:

    Re: d14a1 meer pk uithalen

    Berichtdoor pitoe2 » di 20 mei 2014, 04:36

    FlushApproved schreef:evenveel als elke andere swap met injectie.
    en nog minder de moeite waard als een volledige z6 swappen :mrgreen:

    der is een groot verschil tussen ne ganse kop van d16z6 te steken dan enkel ne intake swap d16z6 op ne ej9 he :dom: just my 2cent
    Del Sol Vti B16A2
    Crx ED9 D16Z5
    Civic EC9 D15Z6 Carbed
    Crx EE8 B16A1
    R.I.P ED9 14/08/2012

    Nissoku Asian Car Fanatics
    http://www.nissoku.be/
    Avatar gebruiker
    pitoe2
    B20 Poster
     
    Berichten: 569
    Geregistreerd: vr 08 apr 2011, 05:20
    Woonplaats: Ronse
    my honda: Del sol vti,ed9 ,ec9
    Advertenties:

    Re: d14a1 meer pk uithalen

    Berichtdoor driver.tim » di 20 mei 2014, 05:50

    pitoe2 schreef:
    FlushApproved schreef:evenveel als elke andere swap met injectie.
    en nog minder de moeite waard als een volledige z6 swappen :mrgreen:

    der is een groot verschil tussen ne ganse kop van d16z6 te steken dan enkel ne intake swap d16z6 op ne ej9 he :dom: just my 2cent


    das waar, maar als hij da toch alle leidinge etc moet vervangen voor injectie, dan kan hij beter ineens ne z6 steken ipv enkel de kop he ;)
    driver.tim
    K20 Poster
     
    Berichten: 823
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:55
    Woonplaats: in de bosse
    my honda: ejnine :D
    Advertenties:

    Re: d14a1 meer pk uithalen

    Berichtdoor FlushApproved » di 20 mei 2014, 11:13

    tga ni over ne ej9 maar ec9, die hebben geen pomp in de tank hé ;)
    FlushApproved
    B16 Poster
     
    Berichten: 357
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 17:48
    my honda: ek
    Advertenties:

    Re: d14a1 meer pk uithalen

    Berichtdoor pitoe2 » di 20 mei 2014, 19:08

    :dom: geen ervaring mee oldskool hier blijkbaar :denk:
    Del Sol Vti B16A2
    Crx ED9 D16Z5
    Civic EC9 D15Z6 Carbed
    Crx EE8 B16A1
    R.I.P ED9 14/08/2012

    Nissoku Asian Car Fanatics
    http://www.nissoku.be/
    Avatar gebruiker
    pitoe2
    B20 Poster
     
    Berichten: 569
    Geregistreerd: vr 08 apr 2011, 05:20
    Woonplaats: Ronse
    my honda: Del sol vti,ed9 ,ec9
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast