Mogelijk luchtfilter op single carb?

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

Mogelijk luchtfilter op single carb?

Berichtdoor Tim_EG3 » do 10 apr 2014, 08:42

Hallo iedereen, ik zit op mijn Civic EG3 (D13B2 met enkele carburateur) met een probleem, ik wou vooraan een veerpootbrug steken maar door mijn luchtfilterbox kan ik die niet plaatsen...
Dus hierbij mijn vraag: is het mogelijk om die box enzo te verwijderen en gewoon soort kelk te steken? Of evt short ram, maar bestaat niet voor carbu's zeggen ze... :denk:
Ik kan evt foto's nemen moest dit duidelijker zijn, alvast bedankt voor de info :)
The Power of Dreams.
Honda MB 50 / Honda CBR 400 / Cagiva Mito 125 7speed / Honda Civic EG3 Tahitian
Tim_EG3
D17 Poster
 
Berichten: 267
Geregistreerd: do 08 dec 2011, 12:13
Woonplaats: Dendermonde
my honda: Civic EG3
Advertenties:



  • Re: Mogelijk luchtfilter op single carb?

    Berichtdoor yves92 » vr 11 apr 2014, 11:05

    Ik weet niet exact hoe een enkele carbu van een D13 eruit ziet, maar ik vermoed dat hij 'er bovenop' staat, net zoals bij de EW2 motor van mijn Shuttle (dus niet in lijn met inlaatspruitstuk zoals bij een 1.4 dubbel carbu).

    Ik heb ook lange tijd zitten zoeken naar zoiets, maar is inderdaad niet echt te vinden. Daarom heb ik mijzelf ne short RAM gemaakt, en t'is nog simpel ook!
    Ik hoop da deze foto duidelijk genoeg is (had ik nog op mijn gsm staan, anders maak ik wel eens een nieuwe):

    Afbeelding

    Bestaat uit een 90° siliconenbocht (Mishimoto), RVS buis met knik van 45° (QSP) en uiteraard een kelkske. De onderdelen had ik besteld bij Fullcartuning.
    Wel rekening houden met de diameter van de luchtinlaat van de carbu zelf.

    Als ge nog wa meer info wenst hoor ik het wel ;)
    '04 Honda Civic Type R // fun car
    '10 Honda Accord // daily
    yves92
    D15 Poster
     
    Berichten: 126
    Geregistreerd: wo 30 jan 2013, 14:11
    Advertenties:

    Re: Mogelijk luchtfilter op single carb?

    Berichtdoor Tim_EG3 » vr 11 apr 2014, 11:33

    Ja die staat er idd bovenop zoals bij u, en dat is precies wat ik nodig heb idd! :goed:
    Het probleem was de aansluiting op de carbu, maar uw oplossing zal wel passen, bedankt!
    The Power of Dreams.
    Honda MB 50 / Honda CBR 400 / Cagiva Mito 125 7speed / Honda Civic EG3 Tahitian
    Tim_EG3
    D17 Poster
     
    Berichten: 267
    Geregistreerd: do 08 dec 2011, 12:13
    Woonplaats: Dendermonde
    my honda: Civic EG3
    Advertenties:


    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten