D15Z6 slangetjes identificatie gevraagd

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

D15Z6 slangetjes identificatie gevraagd

Berichtdoor kristo » di 11 maart 2014, 14:06

Terwijl nog in eigendom van vorige eigenaar moeten er ratten de volgende twee slangetjes doorgebeten hebben, iig zijn deze beide onderbroken.

Ik ben vrij zeker welke de slangetjes zijn en vooral waar ze respektievelijk op aansluiten, maar ik vraag het hier toch eens voor de zekerheid.

Ongeveer linksboven is er bevestigd aan het schutbord het CONTROL DEVICE (SOHC VTEC) met nog een stuk slang aan, dit zou dus moeten leiden naar de EGR-klep, waar je ook nog een stukje slang aan vast ziet.

Rechts van het CONTROL DEVICE is er, gemonteerd aan de intake, de VALVE ASSY., PURGE CUT SOLENOID, waar je dus ook een afgebroken slangetje nog aan ziet vast zitten, dit zou dan moeten leiden naar de brandstofdampopvangcontainer, waar ook nog een stuk slang aan zit waarvan je het uiteinde ziet piepen aan de andere kant van de intake op de onderkant van de foto.

Graag bevestiging van deze aansluitpunten per slang.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
kristo
H23 Poster
 
Berichten: 708
Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
Woonplaats: Gent
my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
Advertenties:



  • Re: D15Z6 slangetjes identificatie gevraagd

    Berichtdoor HondaNickx » di 11 maart 2014, 20:28

    Klopt volgens mij wel hoor .
    Op uw control device heb je vanonder nog een darmpje dat op je intake manifold aangesloten moet worden.Ik weet niet of je die bedoelde of de bovenste?
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: D15Z6 slangetjes identificatie gevraagd

    Berichtdoor kristo » di 11 maart 2014, 20:46

    Dank voor de bevestiging.

    Het gaat in beide gevallen inderdaad om de bovenste slang, je ziet de onderste ook zitten op de foto (tenminste toch als je het weet).

    Bij gebrek aan leverbaarheid door Honda heb ik ze maar op één plaats gevonden:

    http://www.iq-parts-shop.nl/product_inf ... ts_id/3668

    Nu lijkt de motor niet steeds optimaal te draaien: op de snelweg houdt hij soms in, en naar ralenti zakken gebeurt sóms eens met 'naverbranding' alsof je nog even op de gas duwt.

    Na plaatsing darmpjes ecu resetten?
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: D15Z6 slangetjes identificatie gevraagd

    Berichtdoor HondaNickx » wo 12 maart 2014, 18:06

    Ja kan ik me wel voorstellen dat die dan niet 100% draait.Best wel ne keer ecu resetten erna ja ;)
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: D15Z6 slangetjes identificatie gevraagd

    Berichtdoor kristo » di 25 maart 2014, 11:54

    Gisteren slangetjes geplaatst. Oude gingen vrij vlot los van hun 'nipples', de nieuwe op de brandstofdampcontainer zou nog een mm verder erop mogen om even ver te zitten als origineel, maar toen verwarmde ik de uiteinden van de slang nog niet :)

    Dan ecu gereset. Resultaat is een stiller/rustiger draaiende motor die merkbaar meer 'punch' heeft :goed: Het af en toe inhouden van de motor lijkt ook verdwenen.

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:


    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten