Stationair probleem d16y7/8

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

Stationair probleem d16y7/8

Berichtdoor unleashed civic » do 20 feb 2014, 21:53

De civic start goed, draait stationair ok.
De moment dat ik de gas een beetje aanraak, gaat hij meteen in hogere toeren, maar zakt niet terug naar +-750 maar blijft rond de 3000 draaien.
Als ik dan aan de pedaal of de gasklep een beetje trek zodanig dat de klep wat meer sluit gaat hij terug in lagere toeren.
Ik heb 2 gaskleppen geprobeerd, en de gaskabel gesmeerd met WD40.

Wat kan hier het probleem van zijn?
My Civic Coupé build
I'd rather lose by a mile because I built my own car,
then win by an inch because someone else built it for me.
Your car is your story, so don't let someone else write the book!
Avatar gebruiker
unleashed civic
HCB Veteraan
 
Berichten: 1947
Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
Woonplaats: Willebroek
my honda: EJ6
Advertenties:



  • Re: Stationair probleem d16y7/8

    Berichtdoor 92kuwa40 » do 20 feb 2014, 23:52

    kabel voldoende aangespannen ?
    glijk da ge het zo uitlegt is da toch het eerste dak ik aan denk :denk:
    1991 Toyota Celica T18 STi
    1995 Honda Civic EG5 (R.I.P.)
    1991 Honda Civic ED7
    1990 Nissan 200SX S13
    =>http://www.nissoku.be<=
    92kuwa40
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: do 25 okt 2012, 10:55
    my honda: ED7
    Advertenties:

    Re: Stationair probleem d16y7/8

    Berichtdoor unleashed civic » vr 21 feb 2014, 00:31

    Ik heb getest zonder kabel, enkel het vijsje wat aangedraaid onder de "kabelveer" zodanig dat de stationair goed is.
    Dan is het nog steeds hetzelfde probleem.
    Even aan de gas komen en dan blijft hij hangen aan 3000...

    IACV is proper btw
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: Stationair probleem d16y7/8

    Berichtdoor unleashed civic » vr 21 feb 2014, 15:18

    Geen Vaccuum lek,
    Stationair is goed nu, ook als hij warm staat (rpm is niet omhoog gegaan gedurende een 15 minuten)
    Maar als ik dan gas geef, zonder gaskabel, dan blijft hij hangen op 2500-3000 toeren en zakt hij heeel traag in rpm...
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: Stationair probleem d16y7/8

    Berichtdoor unleashed civic » vr 21 feb 2014, 16:23

    Cylinder 1 kreeg geen benzine, connector losgehaald, en zonder connector de pinnetjes op de injector gezet.
    Draait stationair goed, gaat in toeren en zakt rustig terug naar stationair.

    Enkel gaat hij traag in toeren, en klinkt hij zwaar als ik de gas open zet.
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: Stationair probleem d16y7/8

    Berichtdoor HondaNickx » za 22 feb 2014, 13:44

    Ik heb getest zonder kabel, enkel het vijsje wat aangedraaid onder de "kabelveer" zodanig dat de stationair goed is.


    Daar zit uw fout , van da vijske moet ge vanaf blijven.Da dient niet om uw stationair af te regelen,da zorgt ervoor dat uw vlinderklep zijn speling heeft in de gasklep.
    Stationair alleen regelen met uw stationair regel schroef !
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: Stationair probleem d16y7/8

    Berichtdoor unleashed civic » za 22 feb 2014, 23:53

    HondaNickx schreef:
    Ik heb getest zonder kabel, enkel het vijsje wat aangedraaid onder de "kabelveer" zodanig dat de stationair goed is.


    Daar zit uw fout , van da vijske moet ge vanaf blijven.Da dient niet om uw stationair af te regelen,da zorgt ervoor dat uw vlinderklep zijn speling heeft in de gasklep.
    Stationair alleen regelen met uw stationair regel schroef !


    Ik had eerst geprobeerd met het vijsje, maar er veranderde niets...
    Probleem was dus dat cylinder 1 gene of niet genoeg benzine kreeg.
    De injectorclips sluit niet goed genoeg aan.
    Dit dan opgelost en nu draait hij perfect.
    Timing staat nu ook goed dmv een timing gun.
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:


    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten