d16z6 ervaringen grotere gasklep?

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

d16z6 ervaringen grotere gasklep?

Berichtdoor jack70 » di 18 feb 2014, 19:37

Vraag beantwoord? laat het topic open voor je mede-honda rijder (dus niet wijzigen in "mag dicht")

Ik heb wel interesse in een grotere gasklep .
Mijn del sol heeft nu de klep van een Vti (ik denk 60mm, terwijl origineel 55mm)
Wie heeft al getest met 65mm of 68mm of zelfs 70mm en groter...
en wat zijn de opmerkingen ivbm aanpassen injectoren?? verhogen brandstofdruk?? enz..
Luchtfilter en aanzuigbuis pas ikzelf wel aan zodat hij vrij kan aanzuigen.

Welke del sol tuner/kenner wil z'n GASKLEP-ervaring delen?

alle info welkom !
jack70
jack70
D14 Poster
 
Berichten: 68
Geregistreerd: vr 17 jan 2014, 22:42
Advertenties:



  • Re: d16z6 ervaringen grotere gasklep?

    Berichtdoor kenny_tmt » di 18 feb 2014, 19:42

    OEM vti klep is meer als groot genoeg op een esi.
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: d16z6 ervaringen grotere gasklep?

    Berichtdoor jack70 » di 18 feb 2014, 20:14

    waarom? om welke reden zou ik niet groter kunnen gaan? Graag een onderbouwde mening aub.
    jack70
    D14 Poster
     
    Berichten: 68
    Geregistreerd: vr 17 jan 2014, 22:42
    Advertenties:

    Re: d16z6 ervaringen grotere gasklep?

    Berichtdoor HondaNickx » di 18 feb 2014, 21:04

    waarom? om welke reden zou ik niet groter kunnen gaan? Graag een onderbouwde mening aub


    Omdat ge het gat in uw stock inlaatspruitstuk ook zo groot ( zelfs groter) als uw gasklep moet maken ,en veel groter als circa 64mm kunt ge niet gaan.
    Waarom ? Omdat ge in het gat van uw Eacv klep gaat uitkomen.

    Het slechts denkbare wat ge kunt doen is een groter gasklep bv. een 62mm gasklep op een stock esi inlaatspruitstuk zetten zonder hierbij het gat te vergroten in het inlaatspruitstuk.Dan hebt ge letterlijk een stap Tegen flow in .

    Imo is een grotere gasklep op een Atmosferische D14/D15/D16 ook niet of zelden nodig.Het hangt allemaal af van de combinatie gasklep/inlaatspruitstuk/kop.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: d16z6 ervaringen grotere gasklep?

    Berichtdoor kenny_tmt » di 18 feb 2014, 21:35

    :stupid: Hihi, thx moet ik het niet meer doen..
    HondaNickx schreef:
    waarom? om welke reden zou ik niet groter kunnen gaan? Graag een onderbouwde mening aub


    Omdat ge het gat in uw stock inlaatspruitstuk ook zo groot ( zelfs groter) als uw gasklep moet maken ,en veel groter als circa 64mm kunt ge niet gaan.
    Waarom ? Omdat ge in het gat van uw Eacv klep gaat uitkomen.

    Het slechts denkbare wat ge kunt doen is een groter gasklep bv. een 62mm gasklep op een stock esi inlaatspruitstuk zetten zonder hierbij het gat te vergroten in het inlaatspruitstuk.Dan hebt ge letterlijk een stap Tegen flow in .

    Imo is een grotere gasklep op een Atmosferische D14/D15/D16 ook niet of zelden nodig.Het hangt allemaal af van de combinatie gasklep/inlaatspruitstuk/kop.
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: d16z6 ervaringen grotere gasklep?

    Berichtdoor zero » di 18 feb 2014, 22:07

    maar ik veronderstel dat een B16 gasklep op een geportmatchte D16Z6 inlaat toch wel effect moet hebben tov stock niet?
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    zero
    H23 Poster
     
    Berichten: 715
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:15
    Woonplaats: Humbeek Beach
    my honda: 2004 S2000
    Advertenties:

    Re: d16z6 ervaringen grotere gasklep?

    Berichtdoor kenny_tmt » di 18 feb 2014, 23:20

    zero schreef:maar ik veronderstel dat een B16 gasklep op een geportmatchte D16Z6 inlaat toch wel effect moet hebben tov stock niet?

    b16 gasklep is ideaal...
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: d16z6 ervaringen grotere gasklep?

    Berichtdoor HondaNickx » do 20 feb 2014, 18:22

    B16a2 60mm of B16a1/B18b 58mm kan ook nog .
    In sommige gevallen werkt dat beter als stock.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:


    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten