em2 culasse werk

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

em2 culasse werk

Berichtdoor mamel » vr 31 jan 2014, 10:10

Momenteel rij ik daily met een em2 vtec facelift model.
Denk wel dat elke persoon die met een em2 civic rijd wel wat meer vermogen uit het blok wil halen,
125pk en dat beetje koppel is gewoon te weinig.
Dus hier een waarschijnlijk al enorm veel gestelde vraag..
Hoe wat meer vermogen krijgen uit dit blok.

Ik dacht persoonlijk aan grotere sproeiers, culasse vlakken, poorten polieren, mss ander nokkenas, etc..
Wat denken jullie?

Het is daily dus het hoeft geen enorme getallen te hebben.
Met 25pk en wat meer n/m koppel zou ik al tevreden zijn.

Grtz
Maeckel
mamel
Dax rookie
 
Berichten: 6
Geregistreerd: di 28 jan 2014, 12:51
my honda: em2
Advertenties:



  • Re: em2 culasse werk

    Berichtdoor kenny_tmt » vr 31 jan 2014, 10:24

    supercharger of turbo derest heeft bitter weinig nut..
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: em2 culasse werk

    Berichtdoor mamel » vr 31 jan 2014, 11:32

    Aan turbo heb ik ook al gedacht.. Maar dat is in eens teveel voor dagelijks mee te rijden.
    Heb ook geen zin om die turbo bijna toe te zetten want wat is dan het nut om zoveel kosten te doen voor die turbo set up en mss ook andere pistons en pistonrods..
    mamel
    Dax rookie
     
    Berichten: 6
    Geregistreerd: di 28 jan 2014, 12:51
    my honda: em2
    Advertenties:

    Re: em2 culasse werk

    Berichtdoor maze » vr 31 jan 2014, 11:41

    25 pk meer uit een em... beginnen bij het begin...

    intake header en uitlaat en dan vb nen dastek op... gaat u al een pak dichter bij u 25 pk extra brengen... indien ge dan nog zin hebt kunde er nen aangepaste d16Y8 im opzette.. en dan nokken etc...

    of low boost turbo enkel opvijze en afstelle
    Sorry for the stupidity. It started before I was born.
    Avatar gebruiker
    maze
    D17 Poster
     
    Berichten: 298
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:32
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: em2 culasse werk

    Berichtdoor mamel » vr 31 jan 2014, 12:06

    Heb ook al gedacht aan een swap, maar k20 is me iets te duur...
    Heb al willen horen dat het haast onmogelijk is om een b18 te steken.
    Geld dit ook voor de b16?
    mamel
    Dax rookie
     
    Berichten: 6
    Geregistreerd: di 28 jan 2014, 12:51
    my honda: em2
    Advertenties:

    Re: em2 culasse werk

    Berichtdoor mamel » vr 31 jan 2014, 12:08

    Zo een lowboost turbo, hoe werkt de installatie hier mss van?
    mamel
    Dax rookie
     
    Berichten: 6
    Geregistreerd: di 28 jan 2014, 12:51
    my honda: em2
    Advertenties:

    Re: em2 culasse werk

    Berichtdoor maze » vr 31 jan 2014, 12:29

    swappen kunde naar nen K20, ma geraakt ge nooit of te nimmer door de keuring mee..
    Sorry for the stupidity. It started before I was born.
    Avatar gebruiker
    maze
    D17 Poster
     
    Berichten: 298
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:32
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: em2 culasse werk

    Berichtdoor 92kuwa40 » vr 31 jan 2014, 17:28

    mamel schreef:Zo een lowboost turbo, hoe werkt de installatie hier mss van?

    zelfde als met turbo enkel blijft intern uwen blok hetzelfde dan rijde met druk maar veilig genoeg zoda uwen blok het aankan
    1991 Toyota Celica T18 STi
    1995 Honda Civic EG5 (R.I.P.)
    1991 Honda Civic ED7
    1990 Nissan 200SX S13
    =>http://www.nissoku.be<=
    92kuwa40
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: do 25 okt 2012, 10:55
    my honda: ED7
    Advertenties:

    Re: em2 culasse werk

    Berichtdoor krissedc2 » vr 31 jan 2014, 23:48

    als ik het goed heb is het een D16V1, D blokken zijn uiterst geschikt als turbomateriaal, draaien standaard een redelijk lage compressie dus perfect voor turbo.
    turbokitje erop , laten mappen en je haalt +- 200pk , dus safe zeker 175 pk op standaard blok :D
    gaat veel goedkoper zijn ook als vlakken en nokken etc
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: em2 culasse werk

    Berichtdoor Nasty » za 01 feb 2014, 10:37

    Wie heeft jou wijsgemaakt dat een D16V1 lage compressie heeft? 10,5 over 1 vind k nochtans aan de vrij hoge kant :wink:
    Op epcivic zijn er een paar die turbo gegaan zijn, maar monsterwinsten zoals bijvoorbeeld bij een D15z6 of een D16z6 ga je er niet mee halen als je op safe speelt.

    Het eerste om aan te pakken bij de D17 is de oliepomp, dat is dé zwakke plek bij die blokken!
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: em2 culasse werk

    Berichtdoor mamel » zo 09 feb 2014, 12:20

    Nasty schreef:Wie heeft jou wijsgemaakt dat een D16V1 lage compressie heeft? 10,5 over 1 vind k nochtans aan de vrij hoge kant :wink:
    Op epcivic zijn er een paar die turbo gegaan zijn, maar monsterwinsten zoals bijvoorbeeld bij een D15z6 of een D16z6 ga je er niet mee halen als je op safe speelt.

    Het eerste om aan te pakken bij de D17 is de oliepomp, dat is dé zwakke plek bij die blokken!



    een idee waar ik een betere oliepomp kan vinden? ga dan ook ni voor de standaard terug gaan
    mamel
    Dax rookie
     
    Berichten: 6
    Geregistreerd: di 28 jan 2014, 12:51
    my honda: em2
    Advertenties:

    Re: em2 culasse werk

    Berichtdoor Duf » ma 10 feb 2014, 07:55

    N/A is uit een D17 weinig vermogen te halen,
    enkele factoren hierdoor zijn het oerslechte inlaat spruitstuk,
    en de lage statische compressie.

    Om iets vermogen bij het halen is dit de beste samenstelling:

    - stage 2 nokkenas + klepveren/schotels
    - hondata kpro
    - 4-2-1 of 4-1 uitlaat collector
    - 2.25" uitlaatlijn

    Hiermee zal je "misschien" richting de 150pk gaan, mits een degelijke afstelling,
    wel rekening houdend dat deze setup lijst een stuk boven de 2500 euro gaat (als je alles nieuw koopt)

    Kijk gerust even in mijn topic, ben ook een em2 rijder ;)

    @ nasty, heb je ergens een topic over de oliepomp?
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Duf
    D16 Poster
     
    Berichten: 170
    Geregistreerd: wo 31 maart 2010, 06:10
    Woonplaats: Heule
    my honda: EM2
    Advertenties:

    Re: em2 culasse werk

    Berichtdoor Raidon » ma 10 feb 2014, 10:09

    Heb nog geen oliepompen kapot gehad van de EM. Wel waterpomp en joint du culasse.

    D17 is het beste om turbo te gaan . 170 pk laten afstellen en is perfect voor dagelijks gebruik. Je moet maar eens op US fora rondneuzen.
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: em2 culasse werk

    Berichtdoor Duf » ma 10 feb 2014, 10:33

    Raidon schreef:Heb nog geen oliepompen kapot gehad van de EM. Wel waterpomp en joint du culasse.

    D17 is het beste om turbo te gaan . 170 pk laten afstellen en is perfect voor dagelijks gebruik. Je moet maar eens op US fora rondneuzen.


    raad jij aan om de waterpomp dan te gaan aanpassen / verbeteren?
    Of zal dat maar weinig uitmaken?
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Duf
    D16 Poster
     
    Berichten: 170
    Geregistreerd: wo 31 maart 2010, 06:10
    Woonplaats: Heule
    my honda: EM2
    Advertenties:

    Re: em2 culasse werk

    Berichtdoor Raidon » ma 10 feb 2014, 10:48

    Duf schreef:
    Raidon schreef:Heb nog geen oliepompen kapot gehad van de EM. Wel waterpomp en joint du culasse.

    D17 is het beste om turbo te gaan . 170 pk laten afstellen en is perfect voor dagelijks gebruik. Je moet maar eens op US fora rondneuzen.


    raad jij aan om de waterpomp dan te gaan aanpassen / verbeteren?
    Of zal dat maar weinig uitmaken?


    Ik weet niet of er al betere aftermarket bestaan. Maar waterpomp best op tijd veranderen samen met distributieriem. Zeker als je niet weet wat de historiek is. Durven nogal is breken met joint du culasse tot gevolg.
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten