em2 culasse werk

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

Re: em2 culasse werk

Berichtdoor Duf » ma 10 feb 2014, 12:13

Raidon schreef:
Duf schreef:
raad jij aan om de waterpomp dan te gaan aanpassen / verbeteren?
Of zal dat maar weinig uitmaken?


Ik weet niet of er al betere aftermarket bestaan. Maar waterpomp best op tijd veranderen samen met distributieriem. Zeker als je niet weet wat de historiek is. Durven nogal is breken met joint du culasse tot gevolg.


mijn motor gaat er eind dit jaar toch uit om volledig te reviseren,
en nieuwe onderdelen te monteren. Zal die er ineens bijnemen dan :)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Duf
D16 Poster
 
Berichten: 170
Geregistreerd: wo 31 maart 2010, 06:10
Woonplaats: Heule
my honda: EM2
Advertenties:



  • Re: em2 culasse werk

    Berichtdoor Nasty » ma 10 feb 2014, 15:39

    Duf schreef:N/A is uit een D17 weinig vermogen te halen,
    enkele factoren hierdoor zijn het oerslechte inlaat spruitstuk,
    en de lage statische compressie.

    Om iets vermogen bij het halen is dit de beste samenstelling:

    - stage 2 nokkenas + klepveren/schotels
    - hondata kpro
    - 4-2-1 of 4-1 uitlaat collector
    - 2.25" uitlaatlijn

    Hiermee zal je "misschien" richting de 150pk gaan, mits een degelijke afstelling,
    wel rekening houdend dat deze setup lijst een stuk boven de 2500 euro gaat (als je alles nieuw koopt)

    Kijk gerust even in mijn topic, ben ook een em2 rijder ;)

    @ nasty, heb je ergens een topic over de oliepomp?


    Heb ik geen topic van, persoonlijke ervaringen van 3 Em rijders waar ik een tijd geleden vaak contact mee had :wink:
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: em2 culasse werk

    Berichtdoor Duf » ma 10 feb 2014, 17:39

    Nasty schreef:
    Duf schreef:N/A is uit een D17 weinig vermogen te halen,
    enkele factoren hierdoor zijn het oerslechte inlaat spruitstuk,
    en de lage statische compressie.

    Om iets vermogen bij het halen is dit de beste samenstelling:

    - stage 2 nokkenas + klepveren/schotels
    - hondata kpro
    - 4-2-1 of 4-1 uitlaat collector
    - 2.25" uitlaatlijn

    Hiermee zal je "misschien" richting de 150pk gaan, mits een degelijke afstelling,
    wel rekening houdend dat deze setup lijst een stuk boven de 2500 euro gaat (als je alles nieuw koopt)

    Kijk gerust even in mijn topic, ben ook een em2 rijder ;)

    @ nasty, heb je ergens een topic over de oliepomp?


    Heb ik geen topic van, persoonlijke ervaringen van 3 Em rijders waar ik een tijd geleden vaak contact mee had :wink:


    nu de oliepomp zou toch gecontroleerd worden, en waarschijnlijk ook aangepast,
    dus op zich is dat in mijn geval geen probleem :)
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Duf
    D16 Poster
     
    Berichten: 170
    Geregistreerd: wo 31 maart 2010, 06:10
    Woonplaats: Heule
    my honda: EM2
    Advertenties:

    Re: em2 culasse werk

    Berichtdoor HondaNickx » di 11 feb 2014, 22:24

    Oem Oliepomp porten of laten porten door Endyn.Is 100% goed gedaan en flowed veel beter dan stock.
    Blijf ma weg van die aftermarket Toga HV olie pompen (zijn gewoon stock namaak oliepompen).
    Oem B18B drijfstangen zijn sterkere en betere drijfstangen als stock d17 en kosten niet te veel 2ehands.
    Ism arp rod bolts kan je dan gerust 250pk (krukas) draaien.
    Bij turbo is afstelling zeer zeer belangrijk ,het maakt of breekt uw blok (letterlijk).
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: em2 culasse werk

    Berichtdoor Duf » wo 12 feb 2014, 08:42

    HondaNickx schreef:Oem Oliepomp porten of laten porten door Endyn.Is 100% goed gedaan en flowed veel beter dan stock.
    Blijf ma weg van die aftermarket Toga HV olie pompen (zijn gewoon stock namaak oliepompen).
    Oem B18B drijfstangen zijn sterkere en betere drijfstangen als stock d17 en kosten niet te veel 2ehands.
    Ism arp rod bolts kan je dan gerust 250pk (krukas) draaien.
    Bij turbo is afstelling zeer zeer belangrijk ,het maakt of breekt uw blok (letterlijk).



    Bedankt voor de info :)

    De oliepomp zal idd aangepakt worden.

    Qua drijfstangen dacht ik ook aan crower of molnar (eerder de laatste)
    deze zaken koop ik liever nieuw :)
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Duf
    D16 Poster
     
    Berichten: 170
    Geregistreerd: wo 31 maart 2010, 06:10
    Woonplaats: Heule
    my honda: EM2
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast