d16a9 meer pk's

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

d16a9 meer pk's

Berichtdoor ed9driver » vr 18 jun 2010, 23:26

hallo
ik heb een honda crx met d16a9 motorblok. van 1988 met 160 000km.
nu zou ik iets meer pk'tjes willen.
wat kan ik het beste doen voor meer pk'tjes te krijgen?
of beter swappen naar een b16a1 ? (als dat gaat)

grtz
ed9driver
D14 Poster
 
Berichten: 70
Geregistreerd: di 15 jun 2010, 13:45
Advertenties:



  • Re: d16a9 meer pk's

    Berichtdoor HondaNickx » zo 20 jun 2010, 18:22

    Beter swappen naar een K24 turbo :lol:

    Eerst uzelf de vraag stellen hoeveel wil ik uitgeven en met hoeveel pk's ben ik content.(Turbo of n/a) ;)

    Met wa 'bolt ons' kunde ook 160pk uit ne D16a9 halen met meer koppel als ne B16a1/a2 :P
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: d16a9 meer pk's

    Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 21 jun 2010, 16:08

    HondaNickx schreef:Beter swappen naar een K24 turbo :lol:

    Eerst uzelf de vraag stellen hoeveel wil ik uitgeven en met hoeveel pk's ben ik content.(Turbo of n/a) ;)

    Met wa 'bolt ons' kunde ook 160pk uit ne D16a9 halen met meer koppel als ne B16a1/a2 :P


    zo is dat ,ik haalde zelfs 178pk met webers en een goede spaghetti collector en nog wat kleine dingen ..pink danny kan dit getuigen hij keek toen al de ogen uit zen kop van me 8-) en dat is al lang geleden ze..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: d16a9 meer pk's

    Berichtdoor HondaNickx » ma 21 jun 2010, 20:20

    178pk is inderdaad al een schoon voorbeeld se :goed:
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: d16a9 meer pk's

    Berichtdoor ed9driver » wo 23 jun 2010, 13:41

    ik heb mijn crx aan mijn neefje door verkocht en heb nu een crx van 1991 met een D16Z5 blok.
    deze hebben iets minder pk.
    maar is het haalbaar om er zo een 160pk uit te halen?
    wat zijn de makkelijkste en beste manieren om het te halen ?

    grtz
    ed9driver
    D14 Poster
     
    Berichten: 70
    Geregistreerd: di 15 jun 2010, 13:45
    Advertenties:

    Re: d16a9 meer pk's

    Berichtdoor dennisc » wo 23 jun 2010, 14:49

    d16z5 heeft minder pk en zijn ook iets minder sterk lijkt mij, dus als je er zoveel pk wilt uithalen dan zal je niet lang rijden.
    dennisc
    D16 Poster
     
    Berichten: 157
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:53
    my honda: crx
    Advertenties:

    Re: d16a9 meer pk's

    Berichtdoor HondaNickx » do 24 jun 2010, 18:25

    Trust me ,dat beetje extra pk's kan die blok gemakkelijk aan .Der zijn er begot bij die er 200pk (turbo) mee draaien zonder problemen ...
    160-170-180pk N/A en nie te hoge toeren (~8000rpm) met een goed onderhouden stock blok is geen enkel probleem.D16a9 /D16z5 , D16z6/D16z9 ,D14a3/4 die blokken kunnen veel aan in Goede stock vorm.Allemaal dankzij hun goei oliepomp .
    Natuurlijk als ge 9000rpm gaat knallen of em verbruikt al wa olie dan zal em idd nie lang leven.
    Een goei afstelling ,goei onderdelen en goed onderhoudt en dan komt er nix aan da blokske ;)
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: d16a9 meer pk's

    Berichtdoor ed9driver » do 24 jun 2010, 18:57

    zo hoor ik het graag
    het blokske heeft wel al 212000km maar hij verbruikt niks olie. en geet nog steeds goed.
    wat is de gemakkelijkste manier om rond de 160 tot 180 pk te draaien.
    prijs kwaliteit verhoudingen ?

    grtz
    ed9driver
    D14 Poster
     
    Berichten: 70
    Geregistreerd: di 15 jun 2010, 13:45
    Advertenties:

    Re: d16a9 meer pk's

    Berichtdoor HondaNickx » do 24 jun 2010, 20:06

    ed9driver schreef:zo hoor ik het graag
    het blokske heeft wel al 212000km maar hij verbruikt niks olie. en geet nog steeds goed.
    wat is de gemakkelijkste manier om rond de 160 tot 180 pk te draaien.
    prijs kwaliteit verhoudingen ?

    grtz



    Ik neem aan N/A en geen turbo ?
    Dan zou ge de simpel dingen moeten doen inlaatbuis (cold air ofzo), uitlaatspruitstuk ,uitlaat ,ander nokkenassen ,en een goei ecu afstelling.
    Eventueel een aftermarket inlaatspruitstuk van een sohc D-serie nemen met een ZCspeed adaptorplaat.
    Alleen is da vrij moeilijk en nipt ivm plaats aan het schutbord in een Crx...

    Met die mods en goei onderdelen kunt ge die 160 pk wel halen ,ma dan hangt het grotendeels van de kwaliteit van uw onderdelen af.
    Kunt ook stage 2 nokkenassen nemen en uwe kop laten bewerken ,en dan ook wa meer compressie maken ma dan zijde al een heel pak meer geld kwijt .Richting die 180pk gaan kost veel meer geld , die laatste pk's zijn het duurst.
    Kzou het op die 160pk houden das al heel schoon als ge da kunt halen . ;)

    Met een goedkoop turbokitje kunt ge dan veel makkelijker 180-190pk halen ma da moet ge dan ook weer elk jaar omwisselen...
    Het is maar wa ge zelf wilt ...


    Hier is al een schoon voorbeeld van een D16a9 met alleen een uitlaat en een header .146 pk en 161nm koppel.Dus die 160 pk moet zeker mogelijk zijn en ge ziet al wat een enorm koppel .Een B16a2 heeft standaard maar 150Nm koppel ;)
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:


    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten