civic coupe D15B7 stijgend toerental

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

civic coupe D15B7 stijgend toerental

Berichtdoor bryan.coupe » wo 14 aug 2013, 00:33

hallo

ik rij met een civic coupe 1995 D15B7

als hij draait dan stijgt en zakt het toerental constand weet iemand wat dit kan zijn

wat heb ik al allemaal uitgetest:

nieuwe bougie's
nieuwe bougiekabels
nieuwe verdeelkop+rotortje

ik heb er een filmpje van gemaakt http://www.youtube.com/watch?v=n1QgA78xhfE

groetjes bryan
bryan.coupe
 
Advertenties:



  • Re: civic coupe D15B7 stijgend toerental

    Berichtdoor vtiprelude » wo 14 aug 2013, 00:42

    waterpeil ok?
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: civic coupe D15B7 stijgend toerental

    Berichtdoor bryan.coupe » wo 14 aug 2013, 00:46

    vtiprelude schreef:waterpeil ok?



    waterpeil en oliepeil is inorde sorry om niet vermeld te hebben
    bryan.coupe
     
    Advertenties:

    Re: civic coupe D15B7 stijgend toerental

    Berichtdoor vtiprelude » wo 14 aug 2013, 00:48

    das valse lucht zuigen ergens,hoop vor u geen begin joint de culasse
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: civic coupe D15B7 stijgend toerental

    Berichtdoor bryan.coupe » wo 14 aug 2013, 00:49

    vtiprelude schreef:das valse lucht zuigen ergens,hoop vor u geen begin joint de culasse




    normaal een joint de culasse moet hij toch beginnen roken of olie in het water hebben ? of heb ik dat mis ? :denk:
    bryan.coupe
     
    Advertenties:

    Re: civic coupe D15B7 stijgend toerental

    Berichtdoor C1nder » wo 14 aug 2013, 01:31

    IACV misschien ook eens nazien?
    C1nder
    D14 Poster
     
    Berichten: 59
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:18
    Woonplaats: Tielt-Winge
    my honda: Accord CH6, CRX EE6
    Advertenties:

    Re: civic coupe D15B7 stijgend toerental

    Berichtdoor bryan.coupe » wo 14 aug 2013, 10:14

    C1nder schreef:IACV misschien ook eens nazien?



    euhm sorry voor de vraag maar wat is IACV ? :denk:
    bryan.coupe
     
    Advertenties:

    Re: civic coupe D15B7 stijgend toerental

    Berichtdoor Spooner » wo 14 aug 2013, 10:52

    Idd, IACV kuisen en daarna de wagen de ralenti opnieuw laten aanleren.
    Als volgt:
    Eerst moet je motor op temp zijn =>Warme motor (fan slaagt 2x aan). Motor afleggen, ECU resetten (batterij 2 min afkoppelen of backup zekering eruit). Alle verbruikers afzetten (lichtjes,... alles!) en hem 10 min op ralenti laten draaien (terwijl de motor nog warm is).
    Daarna afleggen en het zou in orde moeten zijn (ralenti is aangeleerd).
    IACV kuisen: http://digmyhonda.com/cleaning-your-iacv-diy/
    "I'm afraid if I raced you on the street, I'd push you to your death."
    Quote by Keiichi Tsuchiya
    Avatar gebruiker
    Spooner
    H23 Poster
     
    Berichten: 736
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 11:47
    my honda: B18C-R EG6
    Advertenties:

    Re: civic coupe D15B7 stijgend toerental

    Berichtdoor bryan.coupe » wo 14 aug 2013, 11:33

    Spooner schreef:Idd, IACV kuisen en daarna de wagen de ralenti opnieuw laten aanleren.
    Als volgt:
    Eerst moet je motor op temp zijn =>Warme motor (fan slaagt 2x aan). Motor afleggen, ECU resetten (batterij 2 min afkoppelen of backup zekering eruit). Alle verbruikers afzetten (lichtjes,... alles!) en hem 10 min op ralenti laten draaien (terwijl de motor nog warm is).
    Daarna afleggen en het zou in orde moeten zijn (ralenti is aangeleerd).
    IACV kuisen: http://digmyhonda.com/cleaning-your-iacv-diy/



    ok thx zal ik straks eens doen
    bryan.coupe
     
    Advertenties:

    Re: civic coupe D15B7 stijgend toerental

    Berichtdoor bryan.coupe » wo 14 aug 2013, 15:16

    bryan.coupe schreef:
    Spooner schreef:Idd, IACV kuisen en daarna de wagen de ralenti opnieuw laten aanleren.
    Als volgt:
    Eerst moet je motor op temp zijn =>Warme motor (fan slaagt 2x aan). Motor afleggen, ECU resetten (batterij 2 min afkoppelen of backup zekering eruit). Alle verbruikers afzetten (lichtjes,... alles!) en hem 10 min op ralenti laten draaien (terwijl de motor nog warm is).
    Daarna afleggen en het zou in orde moeten zijn (ralenti is aangeleerd).
    IACV kuisen: http://digmyhonda.com/cleaning-your-iacv-diy/



    ik heb het gedaan zoals het moest en ik heb nog altijd het zelfde probleem :cry:
    bryan.coupe
     
    Advertenties:

    Re: civic coupe D15B7 stijgend toerental

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 14 aug 2013, 16:14

    joint du culasse ,koppakking stuk rot!!
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: civic coupe D15B7 stijgend toerental

    Berichtdoor bryan.coupe » wo 14 aug 2013, 17:06

    jonas (R-garage) schreef:joint du culasse ,koppakking stuk rot!!




    SH** :dom: :dom: pfff ok niets aan te doen thx voor de reacties iedereen
    bryan.coupe
     
    Advertenties:

    Re: civic coupe D15B7 stijgend toerental

    Berichtdoor cloosen_ej2 » wo 14 aug 2013, 18:20

    mijne had ook dat probleem dat het toerental zo op en af ging.

    laat hem eens stationair draaien, en spuit dan met remmenreiniger eens tussen je gasklep en inlaatcollector. als hij dan anders begint te draaien trekt hij daar valse lucht.

    ik heb een nieuwe pakking tussen gasklep gezet en het was gemaakt. hopelijk heb je evenveel geluk!
    Afbeelding
    cloosen_ej2
    D15 Poster
     
    Berichten: 126
    Geregistreerd: za 10 nov 2012, 13:13
    Woonplaats: kortessem
    my honda: civic coupe ej2
    Advertenties:

    Re: civic coupe D15B7 stijgend toerental

    Berichtdoor Jordyke190 » wo 14 aug 2013, 19:08

    cloosen_ej2 schreef:mijne had ook dat probleem dat het toerental zo op en af ging.

    laat hem eens stationair draaien, en spuit dan met remmenreiniger eens tussen je gasklep en inlaatcollector. als hij dan anders begint te draaien trekt hij daar valse lucht.

    ik heb een nieuwe pakking tussen gasklep gezet en het was gemaakt. hopelijk heb je evenveel geluk!


    Dit zou wel eens de reden kunnen zijn.
    Het moet maar een kleine breuk in die pakking en ze zijn al dun en smal hé.

    Of een vacuumleiding gebarsten of gescheurd van je IM.

    Ik heb eens een weg geknabbelde (steenmarters lusten Honda slangen!) vacuumdarm gehad en mijn toerental ging ook zo onverklaarbaar omhoog en omlaag.

    Succes.

    Zeker eens posten als je de echte oorzaak hebt gevonden idem de oplossing dan ook hé
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: civic coupe D15B7 stijgend toerental

    Berichtdoor bryan.coupe » do 15 aug 2013, 09:32

    Jordyke190 schreef:
    cloosen_ej2 schreef:mijne had ook dat probleem dat het toerental zo op en af ging.

    laat hem eens stationair draaien, en spuit dan met remmenreiniger eens tussen je gasklep en inlaatcollector. als hij dan anders begint te draaien trekt hij daar valse lucht.

    ik heb een nieuwe pakking tussen gasklep gezet en het was gemaakt. hopelijk heb je evenveel geluk!


    Dit zou wel eens de reden kunnen zijn.
    Het moet maar een kleine breuk in die pakking en ze zijn al dun en smal hé.

    Of een vacuumleiding gebarsten of gescheurd van je IM.

    Ik heb eens een weg geknabbelde (steenmarters lusten Honda slangen!) vacuumdarm gehad en mijn toerental ging ook zo onverklaarbaar omhoog en omlaag.

    Succes.

    Zeker eens posten als je de echte oorzaak hebt gevonden idem de oplossing dan ook hé





    ok zal ik zeker doen ik zal vanmiddag mun onderzoek starten en ik laat het jullie zeker weten ;-) :goed:
    bryan.coupe
     
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten