Pagina 1 van 1

d15 met z6 kop

BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2013, 13:07
door giovanni-ek4
hallo ik zou mss is willen vrage of iemand zou kunne weten wat dit probleem is
ik en men broer hebbe in zijn eg5 een d15 gelegd met z6 kop
zit skunk2 inlaatspruitstuk op andere nokkenaspolie 4-1 collector en p28 ecu gechipt
nu als de wagen warm of koud is heeft geen verschil maar de ontsteking slaagt precies over plot in de uitlaat en schokt bij vertrek en rijden op aanhoudend toerentasl
wat al gedaan : ontsteking volledig vervangen bougiekabels vervangen bougies zelf ook ontsteking juist laten afregelen distributie juist laten afstelle en nog blijft dit probleem zich voordoen
iemand raad???

Re: d15 met z6 kop

BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2013, 13:53
door ed9driver
Heb je al eens een stock p28 ecu geprobeerd?

Re: d15 met z6 kop

BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2013, 19:48
door pitoe2
ik weet het problem al voor de helft :P uw nokken timming staat niet goed he ;)

Re: d15 met z6 kop

BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2013, 02:23
door giovanni-ek4
ja stock p28 ook al geprobeerd maar blijft het zelfde
mss moet ik eens de originele nokkenas polie terug steke en eens zien dan

Re: d15 met z6 kop

BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2013, 02:26
door giovanni-ek4
moet nu wel zegge heb daarstraks de inlaatcollector willen verandere maar kon niet verder doen en heb alles terug gemonteerd dus de skunk 2 enz en nu stottert hij juist als hij pas gestard is en dan niks meer
nu draait hij als een zwitserse horloge :p maar motorlapmje brand nu wel
ga morge is zien wat de storingscode is en dan hopelijk dak het juiste probleem te weten kom

Re: d15 met z6 kop

BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2013, 08:08
door pitoe2
heb je uw nokkenas 4.5 graden verzet? met de regelbare nokkenaspoelie :denk: daar mee de oem is het zeker niet juist te zetten tenzij je een graden meter hebt
zonder die camgear kan je het dood punt van de nok nooit gelijk krijgen mee tdc van het onderblok ;)
plus als je een z6 kop gebruikt dan moet je ook de riem van de z6 gebruiken daar d15 en z6 tellen verschillende tanden ;)

Re: d15 met z6 kop

BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2013, 15:36
door Ginoeg5
ik snap het nimeer tgaat over mijne mini -me nu rijd hij echt zalig maar da lampke brand geen sputterke of niets enkel op rolantie ploft em heel af en toe ne keer.

Re: d15 met z6 kop

BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2013, 15:43
door pitoe2
kan zijn dat ge mee hoog compresie zit he ? al eens de compressive test gedaan?
als die z6 kop al een aantal keer is gevlakt :denk:
daar kan zijn da ge daardoor zelfontbranding hebt "plofjes"
je kan proberen met koudere bougies of andere brandtstof 98ron
ecu al eens gereset? door er de stroom heel even af te doen :denk:

Re: d15 met z6 kop

BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2013, 15:51
door DelSolTypeR
lol ik zit met 17:1 comressie, maar mijne ploft niet hoor op ralentis!
probleem lijkt mij eerder op foute mapping of timing :-)