d15 met z6 kop

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

d15 met z6 kop

Berichtdoor giovanni-ek4 » zo 23 jun 2013, 13:07

hallo ik zou mss is willen vrage of iemand zou kunne weten wat dit probleem is
ik en men broer hebbe in zijn eg5 een d15 gelegd met z6 kop
zit skunk2 inlaatspruitstuk op andere nokkenaspolie 4-1 collector en p28 ecu gechipt
nu als de wagen warm of koud is heeft geen verschil maar de ontsteking slaagt precies over plot in de uitlaat en schokt bij vertrek en rijden op aanhoudend toerentasl
wat al gedaan : ontsteking volledig vervangen bougiekabels vervangen bougies zelf ook ontsteking juist laten afregelen distributie juist laten afstelle en nog blijft dit probleem zich voordoen
iemand raad???
giovanni-ek4
Dax rookie
 
Berichten: 9
Geregistreerd: di 03 apr 2012, 18:42
my honda: civic vti
Advertenties:



  • Re: d15 met z6 kop

    Berichtdoor ed9driver » zo 23 jun 2013, 13:53

    Heb je al eens een stock p28 ecu geprobeerd?
    ed9driver
    D14 Poster
     
    Berichten: 70
    Geregistreerd: di 15 jun 2010, 13:45
    Advertenties:

    Re: d15 met z6 kop

    Berichtdoor pitoe2 » zo 23 jun 2013, 19:48

    ik weet het problem al voor de helft :P uw nokken timming staat niet goed he ;)
    Del Sol Vti B16A2
    Crx ED9 D16Z5
    Civic EC9 D15Z6 Carbed
    Crx EE8 B16A1
    R.I.P ED9 14/08/2012

    Nissoku Asian Car Fanatics
    http://www.nissoku.be/
    Avatar gebruiker
    pitoe2
    B20 Poster
     
    Berichten: 569
    Geregistreerd: vr 08 apr 2011, 05:20
    Woonplaats: Ronse
    my honda: Del sol vti,ed9 ,ec9
    Advertenties:

    Re: d15 met z6 kop

    Berichtdoor giovanni-ek4 » ma 24 jun 2013, 02:23

    ja stock p28 ook al geprobeerd maar blijft het zelfde
    mss moet ik eens de originele nokkenas polie terug steke en eens zien dan
    giovanni-ek4
    Dax rookie
     
    Berichten: 9
    Geregistreerd: di 03 apr 2012, 18:42
    my honda: civic vti
    Advertenties:

    Re: d15 met z6 kop

    Berichtdoor giovanni-ek4 » ma 24 jun 2013, 02:26

    moet nu wel zegge heb daarstraks de inlaatcollector willen verandere maar kon niet verder doen en heb alles terug gemonteerd dus de skunk 2 enz en nu stottert hij juist als hij pas gestard is en dan niks meer
    nu draait hij als een zwitserse horloge :p maar motorlapmje brand nu wel
    ga morge is zien wat de storingscode is en dan hopelijk dak het juiste probleem te weten kom
    giovanni-ek4
    Dax rookie
     
    Berichten: 9
    Geregistreerd: di 03 apr 2012, 18:42
    my honda: civic vti
    Advertenties:

    Re: d15 met z6 kop

    Berichtdoor pitoe2 » ma 24 jun 2013, 08:08

    heb je uw nokkenas 4.5 graden verzet? met de regelbare nokkenaspoelie :denk: daar mee de oem is het zeker niet juist te zetten tenzij je een graden meter hebt
    zonder die camgear kan je het dood punt van de nok nooit gelijk krijgen mee tdc van het onderblok ;)
    plus als je een z6 kop gebruikt dan moet je ook de riem van de z6 gebruiken daar d15 en z6 tellen verschillende tanden ;)
    Del Sol Vti B16A2
    Crx ED9 D16Z5
    Civic EC9 D15Z6 Carbed
    Crx EE8 B16A1
    R.I.P ED9 14/08/2012

    Nissoku Asian Car Fanatics
    http://www.nissoku.be/
    Avatar gebruiker
    pitoe2
    B20 Poster
     
    Berichten: 569
    Geregistreerd: vr 08 apr 2011, 05:20
    Woonplaats: Ronse
    my honda: Del sol vti,ed9 ,ec9
    Advertenties:

    Re: d15 met z6 kop

    Berichtdoor Ginoeg5 » ma 24 jun 2013, 15:36

    ik snap het nimeer tgaat over mijne mini -me nu rijd hij echt zalig maar da lampke brand geen sputterke of niets enkel op rolantie ploft em heel af en toe ne keer.
    Its not about the car u driving its about the size of arm hanging out of the window !
    Afbeelding
    Ginoeg5
    D16 Poster
     
    Berichten: 191
    Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 22:28
    Woonplaats: homecitey !
    my honda: civic eg5
    Advertenties:

    Re: d15 met z6 kop

    Berichtdoor pitoe2 » ma 24 jun 2013, 15:43

    kan zijn dat ge mee hoog compresie zit he ? al eens de compressive test gedaan?
    als die z6 kop al een aantal keer is gevlakt :denk:
    daar kan zijn da ge daardoor zelfontbranding hebt "plofjes"
    je kan proberen met koudere bougies of andere brandtstof 98ron
    ecu al eens gereset? door er de stroom heel even af te doen :denk:
    Del Sol Vti B16A2
    Crx ED9 D16Z5
    Civic EC9 D15Z6 Carbed
    Crx EE8 B16A1
    R.I.P ED9 14/08/2012

    Nissoku Asian Car Fanatics
    http://www.nissoku.be/
    Avatar gebruiker
    pitoe2
    B20 Poster
     
    Berichten: 569
    Geregistreerd: vr 08 apr 2011, 05:20
    Woonplaats: Ronse
    my honda: Del sol vti,ed9 ,ec9
    Advertenties:

    Re: d15 met z6 kop

    Berichtdoor DelSolTypeR » ma 24 jun 2013, 15:51

    lol ik zit met 17:1 comressie, maar mijne ploft niet hoor op ralentis!
    probleem lijkt mij eerder op foute mapping of timing :-)
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:


    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast