D14z2 mini me/D16z6

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

D14z2 mini me/D16z6

Berichtdoor EJ9Driver86 » di 16 apr 2013, 22:16

Vraagje;;;

Ik wil een mine me uitvoeren maar omdat ik al zoveel verschillende dings heb gelezen weet ik het zo niet meer...
Dus wou ik vragen wat heb ik allemaal nodig??
-d16z6 cilinderkop
-P06 ecu
-d16 ontsteking
...
wss nog een deel vergeten :doh:
Avatar gebruiker
EJ9Driver86
D17 Poster
 
Berichten: 285
Geregistreerd: zo 14 apr 2013, 22:38
Woonplaats: Geel
my honda: civiic
Advertenties:



  • Re: D14z2 mini me/D16z6

    Berichtdoor vtiprelude » di 16 apr 2013, 22:29

    -p28 ecu
    -distributieriem en spanrol z6
    -culas dichting d16y8
    -motorkabelboom esi
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: D14z2 mini me/D16z6

    Berichtdoor EJ9Driver86 » di 16 apr 2013, 22:54

    vtiprelude schreef:-p28 ecu
    -distributieriem en spanrol z6
    -culas dichting d16y8
    -motorkabelboom esi

    Dat is toch weer iets anders dan ik gelezen heb voor een facelift :D
    dus met die 7 items moet het gesteld worden en aangezien er achteraf een turbo opkomt moeten de drijfstangen niet aangepast worden naar die van d16?
    Avatar gebruiker
    EJ9Driver86
    D17 Poster
     
    Berichten: 285
    Geregistreerd: zo 14 apr 2013, 22:38
    Woonplaats: Geel
    my honda: civiic
    Advertenties:

    Re: D14z2 mini me/D16z6

    Berichtdoor WhiteSol » di 16 apr 2013, 22:58

    Als ge persé turbo wilt gaan kunde beter vertrekken vanuit ne complete D16 motor en dieje er dan op voorzien ;)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: D14z2 mini me/D16z6

    Berichtdoor EJ9Driver86 » di 16 apr 2013, 23:01

    WhiteSol schreef:Als ge persé turbo wilt gaan kunde beter vertrekken vanuit ne complete D16 motor en dieje er dan op voorzien ;)

    Ja maar is de kans dan niet groter dat ze dat gaan zien op de keuring tegenover een mini me?
    Avatar gebruiker
    EJ9Driver86
    D17 Poster
     
    Berichten: 285
    Geregistreerd: zo 14 apr 2013, 22:38
    Woonplaats: Geel
    my honda: civiic
    Advertenties:

    Re: D14z2 mini me/D16z6

    Berichtdoor dom » wo 17 apr 2013, 06:59

    kop van een D16 en een D14 zijn er tzelfde uit. De inlaat is wel ietsje anders maar da ziet niemand.
    trouwens als ge toch voor een turbo gaat dan zou ik me daar ni druk in maken :-)
    Avatar gebruiker
    dom
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2561
    Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 19:16
    Woonplaats: Deurne
    my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

    Re: D14z2 mini me/D16z6

    Berichtdoor EJ9Driver86 » wo 17 apr 2013, 19:11

    dom schreef:kop van een D16 en een D14 zijn er tzelfde uit. De inlaat is wel ietsje anders maar da ziet niemand.
    trouwens als ge toch voor een turbo gaat dan zou ik me daar ni druk in maken :-)


    Ja weet ik, maar met mini me blijft de nr van de blok toch hetzelfde..
    Daarom dacht ik dat een mini me meer keuringproof is tegenover een d16 swap.
    Maar daar ga ik toch eens over nadenken :D
    Avatar gebruiker
    EJ9Driver86
    D17 Poster
     
    Berichten: 285
    Geregistreerd: zo 14 apr 2013, 22:38
    Woonplaats: Geel
    my honda: civiic
    Advertenties:

    Re: D14z2 mini me/D16z6

    Berichtdoor WhiteSol » wo 17 apr 2013, 23:00

    dom schreef:trouwens als ge toch voor een turbo gaat dan zou ik me daar ni druk in maken :-)



    :stupid:
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: D14z2 mini me/D16z6

    Berichtdoor ej9driver » do 18 apr 2013, 12:30

    d14z2 minime:

    p28 of p06 ecu

    obd2b-obd1 conversieharnas

    inlaat, fuelrail, injectoren, gasklep van d16z6
    motorkabelboom d16z6 (voor de fiches van de injectoren, iacv, vtec solenoid, oil pressure switch, ontsteking)
    cilinderkop d16z6, koppakking d16z6, gaskabel del sol esi, kleppendeksel d16z6 met vtec opschrift :) geen must maar is mooier :)
    spanrol en driem kan je gebruiken van je d14z2, mijne heeft het er mee uitgehouden, en ging goed... niets op aan te merken.

    alles is plug en play, enkel voor de ontsteking ga je wat zoekwerk moeten doen. je moet namelijk van 2 fiche ontsteking naar 1 fiche gaan. er moeten 2 kabels afgedopt blijven, weet enkel niet meer exact de welke.

    ook 2 kabeltjes bijtrekken voor je vtec solenoid, en oil pressure switch. en je moet ook nog 2 kabeltjes herpinnen voor je eacvklep

    vergeet zeker je klepsteeldichtingen niet te vervangen voor het olieverbruik te beperken.

    als je turbo wilt bijbouwen later zou ik wel voor spanner en riem van d16 gaan... zijn iets sterker.

    en zoals eerder gezegd: als je turbo wil gaan, bouw een complete d16z6 op...
    Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen. 8-)
    Avatar gebruiker
    ej9driver
    K24 Poster
     
    Berichten: 990
    Geregistreerd: ma 13 sep 2010, 22:20
    Woonplaats: Aalst
    my honda: EJ9
    Advertenties:

    Re: D14z2 mini me/D16z6

    Berichtdoor EJ9Driver86 » do 18 apr 2013, 16:33

    ej9driver schreef:d14z2 minime:

    p28 of p06 ecu

    obd2b-obd1 conversieharnas

    inlaat, fuelrail, injectoren, gasklep van d16z6
    motorkabelboom d16z6 (voor de fiches van de injectoren, iacv, vtec solenoid, oil pressure switch, ontsteking)
    cilinderkop d16z6, koppakking d16z6, gaskabel del sol esi, kleppendeksel d16z6 met vtec opschrift :) geen must maar is mooier :)
    spanrol en driem kan je gebruiken van je d14z2, mijne heeft het er mee uitgehouden, en ging goed... niets op aan te merken.

    alles is plug en play, enkel voor de ontsteking ga je wat zoekwerk moeten doen. je moet namelijk van 2 fiche ontsteking naar 1 fiche gaan. er moeten 2 kabels afgedopt blijven, weet enkel niet meer exact de welke.

    ook 2 kabeltjes bijtrekken voor je vtec solenoid, en oil pressure switch. en je moet ook nog 2 kabeltjes herpinnen voor je eacvklep

    vergeet zeker je klepsteeldichtingen niet te vervangen voor het olieverbruik te beperken.

    als je turbo wilt bijbouwen later zou ik wel voor spanner en riem van d16 gaan... zijn iets sterker.

    en zoals eerder gezegd: als je turbo wil gaan, bouw een complete d16z6 op...


    Oke, bedankt denk dat ik hier wel mee verder kan :)
    Avatar gebruiker
    EJ9Driver86
    D17 Poster
     
    Berichten: 285
    Geregistreerd: zo 14 apr 2013, 22:38
    Woonplaats: Geel
    my honda: civiic
    Advertenties:

    Re: D14z2 mini me/D16z6

    Berichtdoor steurske » vr 19 apr 2013, 08:31

    ej9driver schreef:d14z2 minime:

    p28 of p06 ecu

    obd2b-obd1 conversieharnas

    inlaat, fuelrail, injectoren, gasklep van d16z6
    motorkabelboom d16z6 (voor de fiches van de injectoren, iacv, vtec solenoid, oil pressure switch, ontsteking)
    cilinderkop d16z6, koppakking d16z6, gaskabel del sol esi, kleppendeksel d16z6 met vtec opschrift :) geen must maar is mooier :)
    spanrol en driem kan je gebruiken van je d14z2, mijne heeft het er mee uitgehouden, en ging goed... niets op aan te merken.

    alles is plug en play, enkel voor de ontsteking ga je wat zoekwerk moeten doen. je moet namelijk van 2 fiche ontsteking naar 1 fiche gaan. er moeten 2 kabels afgedopt blijven, weet enkel niet meer exact de welke.

    ook 2 kabeltjes bijtrekken voor je vtec solenoid, en oil pressure switch. en je moet ook nog 2 kabeltjes herpinnen voor je eacvklep

    vergeet zeker je klepsteeldichtingen niet te vervangen voor het olieverbruik te beperken.

    als je turbo wilt bijbouwen later zou ik wel voor spanner en riem van d16 gaan... zijn iets sterker.

    en zoals eerder gezegd: als je turbo wil gaan, bouw een complete d16z6 op...



    kunt ge eigelijk ook gwn u gasklep van d14 houden voor op de inlaat van d16 ?
    Avatar gebruiker
    steurske
    B16 Poster
     
    Berichten: 374
    Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 12:54
    Woonplaats: balen-hulsen
    my honda: fk1 + ej9
    Advertenties:

    Re: D14z2 mini me/D16z6

    Berichtdoor WhiteSol » vr 19 apr 2013, 11:33

    waarom zou je da willen doen ? zit er meestal toch gewoon bij als je ne z6 IM koopt of ne complete kop :)

    maar in principe kan het :)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: D14z2 mini me/D16z6

    Berichtdoor steurske » vr 19 apr 2013, 15:05

    WhiteSol schreef:waarom zou je da willen doen ? zit er meestal toch gewoon bij als je ne z6 IM koopt of ne complete kop :)

    maar in principe kan het :)

    ja nee heb hier nog een inlaat van d16 ligge maar geen gasklep meer :p
    Avatar gebruiker
    steurske
    B16 Poster
     
    Berichten: 374
    Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 12:54
    Woonplaats: balen-hulsen
    my honda: fk1 + ej9
    Advertenties:

    Re: D14z2 mini me/D16z6 uitgesteld

    Berichtdoor EJ9Driver86 » ma 22 apr 2013, 14:06

    Ik moet de swap uitstellen dankzij de idioot die me dit heeft bezorgd :cry:
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    EJ9Driver86
    D17 Poster
     
    Berichten: 285
    Geregistreerd: zo 14 apr 2013, 22:38
    Woonplaats: Geel
    my honda: civiic
    Advertenties:


    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten