Pagina 1 van 1

ITB's

BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2012, 19:35
door Black Dragon
zelf heb ik interesse om ITB's te plaatsen.

Graag zou ik jullie mening eens horen over de voor- en nadelen hiervan. Om uiteindelijk te beslissen of ik het wel of niet zou doen.

Re: ITB's

BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2012, 20:00
door R200TEG
not best to stel of /Jmode

nee, serieus, zalig lawaai, maar naar het schijnt erg moeilijk af te stellen hé.
ik zou dan opteren voor een supercharger.

Re: ITB's

BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2012, 20:16
door who_carez
Super charger is voor op nen Benz...

Gewoon iemand zoeken dat daar ervaring met heeft en dat spul ook deftig kan afstellen. Gewoon is contact opnemen met de Jonas of eventueel met Martin van Omi performance. Dieje heeft daar ook ervaring mee ;)

Gewoon doen :goed:

Re: ITB's

BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2012, 21:54
door Jdm_Whore
Ik merk dat dit over het algemeen dikwijls wordt afgeraden, en dat je dat als de "kers op de taart" moet zien bij een gebouwde motor.. De keuring blijft ook een (niet onoverkomelijk) nadeel..

But screw it! Hier is wat motivatie:






Re: ITB's

BerichtGeplaatst: do 09 aug 2012, 04:45
door ToyotaFreak
Ik heb er nog liggen voor ne K20 van Jenvey, hebben er enkel opgezeten om te passen en liggen hier nu maar stof te happen.
Aangezien ik geen Honda meer heb, mogen deze weg ;)
Pm maar bij interesse.

Re: ITB's

BerichtGeplaatst: do 09 aug 2012, 08:34
door Black Dragon
superchager low boost kostprijs voor nsx compleet 15000€ +- 380pk.

itb's compleet nsx 6500€ vermogen +- 350 pk.

dus die van jouw zijn al niet echt bruikbaar as het voor 'n k20 is want dan mis ik nog 2 inlaten ;-) En koop liever 'n set waarbij ze het vermogen garanderen, en hier enkel positieve ervaringen over hoor.

betrouwbaarheid ligt bij itb's in mijn ogen stukken hoger dan boost. En voor die 30 pk ben ik niet bereid voor 8500€ meer te betalen en dan nog in te boeten op betrouwbaarheid.

Afstelling zijn er wel die hier goed genoeg in zijn, dat is het probleem niet. Wat ik 'n enkele keer voorbij heb horen komen is dat het soms moeilijk is om met itb's te rijden in 'n klimaat waar het weer sterk varieert. In de winter ligt ie toch stil, dus op zich....

keuring vind ik niet persé 'n nadeel. Word op voorhand rekening mee gehouden.

Re: ITB's

BerichtGeplaatst: do 09 aug 2012, 08:47
door Jdm_Whore
Oh tis voor de nsx, ik dacht voor de crx :doh:

Als ge da al zou doen.. Wat dan met de rest vd motor? Met welke ecu, uitlaat, etc gaat ge rijden? Gaat ge de kop(pen) stock laten?

Re: ITB's

BerichtGeplaatst: do 09 aug 2012, 08:53
door Black Dragon
this nog niet voor nu direct, ga daar serieus voor moeten sparen. Maar als ik het uiteindelijk zou doen zouden oa ook de nokkenassen vervangen worden, en uiteraard 'n deftige inox uitlaat compleet, ecu weet ik nog niet welke ik zou gebruiken, daar moet ik nog verder op ingaan, alsook de nokkenassen. Maar wil eerst weten of het itb's gaan worden of niet, anders hoef ik nog niet naar de rest te gaan zien :)

de itb setup van SOS geeft 'n gegarandeerd vermogen van 41 wpk. Dit op 'n compleet stock motor, dus met wat extra mods valt hier nog wel het één en het ander uit te halen.

Re: ITB's

BerichtGeplaatst: do 09 aug 2012, 12:08
door jonas (R-garage)
voor de juiste raad en daad kun je mij even PM ,geef ik zo snel mogelijk wat uitleg ! of kom eens langs dan kun je al wat zien ..

Re: ITB's

BerichtGeplaatst: do 09 aug 2012, 15:47
door Black Dragon
pm ;)