ITB's

Post hier uw algemene performance vragen.

ITB's

Berichtdoor Black Dragon » wo 08 aug 2012, 19:35

zelf heb ik interesse om ITB's te plaatsen.

Graag zou ik jullie mening eens horen over de voor- en nadelen hiervan. Om uiteindelijk te beslissen of ik het wel of niet zou doen.
Avatar gebruiker
Black Dragon
B18 Poster
 
Berichten: 444
Geregistreerd: ma 19 jul 2010, 16:32
Woonplaats: Houthalen-Helchteren
my honda: NSX , ATR , civic
Advertenties:



  • Re: ITB's

    Berichtdoor R200TEG » wo 08 aug 2012, 20:00

    not best to stel of /Jmode

    nee, serieus, zalig lawaai, maar naar het schijnt erg moeilijk af te stellen hé.
    ik zou dan opteren voor een supercharger.
    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    Avatar gebruiker
    R200TEG
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1213
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 10:18
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

    Re: ITB's

    Berichtdoor who_carez » wo 08 aug 2012, 20:16

    Super charger is voor op nen Benz...

    Gewoon iemand zoeken dat daar ervaring met heeft en dat spul ook deftig kan afstellen. Gewoon is contact opnemen met de Jonas of eventueel met Martin van Omi performance. Dieje heeft daar ook ervaring mee ;)

    Gewoon doen :goed:
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1330
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: ITB's

    Berichtdoor Jdm_Whore » wo 08 aug 2012, 21:54

    Ik merk dat dit over het algemeen dikwijls wordt afgeraden, en dat je dat als de "kers op de taart" moet zien bij een gebouwde motor.. De keuring blijft ook een (niet onoverkomelijk) nadeel..

    But screw it! Hier is wat motivatie:





    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: ITB's

    Berichtdoor ToyotaFreak » do 09 aug 2012, 04:45

    Ik heb er nog liggen voor ne K20 van Jenvey, hebben er enkel opgezeten om te passen en liggen hier nu maar stof te happen.
    Aangezien ik geen Honda meer heb, mogen deze weg ;)
    Pm maar bij interesse.
    ToyotaFreak
    D14 Poster
     
    Berichten: 51
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:25
    Advertenties:

    Re: ITB's

    Berichtdoor Black Dragon » do 09 aug 2012, 08:34

    superchager low boost kostprijs voor nsx compleet 15000€ +- 380pk.

    itb's compleet nsx 6500€ vermogen +- 350 pk.

    dus die van jouw zijn al niet echt bruikbaar as het voor 'n k20 is want dan mis ik nog 2 inlaten ;-) En koop liever 'n set waarbij ze het vermogen garanderen, en hier enkel positieve ervaringen over hoor.

    betrouwbaarheid ligt bij itb's in mijn ogen stukken hoger dan boost. En voor die 30 pk ben ik niet bereid voor 8500€ meer te betalen en dan nog in te boeten op betrouwbaarheid.

    Afstelling zijn er wel die hier goed genoeg in zijn, dat is het probleem niet. Wat ik 'n enkele keer voorbij heb horen komen is dat het soms moeilijk is om met itb's te rijden in 'n klimaat waar het weer sterk varieert. In de winter ligt ie toch stil, dus op zich....

    keuring vind ik niet persé 'n nadeel. Word op voorhand rekening mee gehouden.
    Avatar gebruiker
    Black Dragon
    B18 Poster
     
    Berichten: 444
    Geregistreerd: ma 19 jul 2010, 16:32
    Woonplaats: Houthalen-Helchteren
    my honda: NSX , ATR , civic
    Advertenties:

    Re: ITB's

    Berichtdoor Jdm_Whore » do 09 aug 2012, 08:47

    Oh tis voor de nsx, ik dacht voor de crx :doh:

    Als ge da al zou doen.. Wat dan met de rest vd motor? Met welke ecu, uitlaat, etc gaat ge rijden? Gaat ge de kop(pen) stock laten?
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: ITB's

    Berichtdoor Black Dragon » do 09 aug 2012, 08:53

    this nog niet voor nu direct, ga daar serieus voor moeten sparen. Maar als ik het uiteindelijk zou doen zouden oa ook de nokkenassen vervangen worden, en uiteraard 'n deftige inox uitlaat compleet, ecu weet ik nog niet welke ik zou gebruiken, daar moet ik nog verder op ingaan, alsook de nokkenassen. Maar wil eerst weten of het itb's gaan worden of niet, anders hoef ik nog niet naar de rest te gaan zien :)

    de itb setup van SOS geeft 'n gegarandeerd vermogen van 41 wpk. Dit op 'n compleet stock motor, dus met wat extra mods valt hier nog wel het één en het ander uit te halen.
    Avatar gebruiker
    Black Dragon
    B18 Poster
     
    Berichten: 444
    Geregistreerd: ma 19 jul 2010, 16:32
    Woonplaats: Houthalen-Helchteren
    my honda: NSX , ATR , civic
    Advertenties:

    Re: ITB's

    Berichtdoor jonas (R-garage) » do 09 aug 2012, 12:08

    voor de juiste raad en daad kun je mij even PM ,geef ik zo snel mogelijk wat uitleg ! of kom eens langs dan kun je al wat zien ..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: ITB's

    Berichtdoor Black Dragon » do 09 aug 2012, 15:47

    pm ;)
    Avatar gebruiker
    Black Dragon
    B18 Poster
     
    Berichten: 444
    Geregistreerd: ma 19 jul 2010, 16:32
    Woonplaats: Houthalen-Helchteren
    my honda: NSX , ATR , civic
    Advertenties:


    Keer terug naar Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten