Invidia en Injen cold air intake

Post hier uw algemene performance vragen.

Invidia en Injen cold air intake

Berichtdoor Madmac » za 14 apr 2012, 13:29

Ik lees veel over de Invidia Catback System Q300 en de Injen Cold Air Intake, wat moet ik me hierbij voorstellen ? Is die Invidia een systeem zonder catalysator of wat ? Laat het me zo stellen, deze twee items zijn samen ± €1250... Hoeveel PK winst zou je maken op een 1800 ?
Avatar gebruiker
Madmac
K24 Poster
 
Berichten: 918
Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
Woonplaats: Genk
my honda: Civic 1.8 GT
Advertenties:



  • Re: Invidia en Injen cold air intake

    Berichtdoor pistonhead » za 14 apr 2012, 13:46

    Wel een catback systeem,de naam geeft het eigenlijk al een beetje weg vertrekt van achter je catalysator dus.(cat blijft dus behouden)
    En wat betreft pk winst,niet te veel verwachten.
    Injen idem wat pk winst.

    En voor 1250euro zal je best teleurgesteld zijn wat betreft pk winst.
    Laatst bijgewerkt door pistonhead op za 14 apr 2012, 13:54, in totaal 1 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    pistonhead
    H22 Poster
     
    Berichten: 676
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 23:50
    my honda: FK8
    Advertenties:

    Re: Invidia en Injen cold air intake

    Berichtdoor ATS-W » za 14 apr 2012, 13:50

    INVIDIA : is niet zonder katalysator, gwn grotere diameter van uitlaat. Qua prestatie's, haast niet voelbaar, klein beetje vlotter in koppel maar daar is 't vooral om 't geluid te doen.
    CAI : voelbaar meer koppel in de middentoeren, betere gas-respons, monster geluid! :D
    nadelen : belgisch weer > hoge kans op schade aan motor door waterinname.
    Qua pk's als ik er getal zou moeten opplakken voor de beide, MISSCHIEN 4 a 6pk winst ofzo, geen idee eigenlijk.
    Hoe dan ook, voor de 1800 (R18A) ga je niet echt veel aan kunnen doen. (ZONDER extreem te gaan en zowat alles te gaan vervangen + turbo erop zoals enkele gasten op http://www.civinfo.com)
    Meest 'simpele' setup om toch wat gains te halen :
    - Uitlaat
    - CAI
    - Race-katalysator
    - Unichip
    In mijn geval met invidia, K&N 57i, unichip, +- 160 pk op de motor.
    Afbeelding
    Mods : Weitec Hicon GT :: Honda GP splitter :: Interaction GT2 18" :: K&N 57i :: Invidia exhaust :: Pilot Xenon + LED :: Pioneer 7" Head unit + 2 x 1400watt woofers :: Phoenix Gold amp
    http://www.hondaclub-belgium.be/viewtopic.php?f=6&t=4938
    Avatar gebruiker
    ATS-W
    D15 Poster
     
    Berichten: 120
    Geregistreerd: do 21 apr 2011, 16:44
    my honda: Civic FN1
    Advertenties:

    Re: Invidia en Injen cold air intake

    Berichtdoor Madmac » za 14 apr 2012, 13:53

    Ha, thanks. Ik interpreteerde cat-back als cat-vervanger of zo :dom:
    Ik dacht dat het bij Honda sowieso héél moeilijk is om de elektronica te omzeilen (wegnemen catalysator) en motorstoringen te vermijden.

    Die Cold air intake is dus eigenlijk 90% voor de look en 10% voor een andere sound ?
    Edit: ik had net geplaatst voor ATS-W gepost had. Die cold air intake doet dus wél iets aan 't vermogen. :mrgreen:
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: Invidia en Injen cold air intake

    Berichtdoor ATS-W » za 14 apr 2012, 14:23

    Madmac schreef:Ha, thanks. Ik interpreteerde cat-back als cat-vervanger of zo :dom:
    Ik dacht dat het bij Honda sowieso héél moeilijk is om de elektronica te omzeilen (wegnemen catalysator) en motorstoringen te vermijden.

    Die Cold air intake is dus eigenlijk 90% voor de look en 10% voor een andere sound ?
    Edit: ik had net geplaatst voor ATS-W gepost had. Die cold air intake doet dus wél iets aan 't vermogen. :mrgreen:


    Standaard 1.8 begint pas deftig koppel te geven rond de 4000 toeren. Toen ik die K&N geplaatst heb, merkte je toch goed dat ie vanaf de 3000 toeren al vlotter ging. 't minpuntje aan de kit van K&N is, dat de filter direkt op 't gasklephuis staat (vlak naast de motor in de hitte dus) en via een flexibele slang kun je koude lucht voeren naar de filter EENS je in beweging bent. (Door uw snelheid "duwt" die dus lucht in de slang om 't zo te zeggen) Waarbij een CAI, ge onmiddellijk van uit stilstand, koude lucht aanzuigt omdat uw filter onderaan, achter de bumper zit heee. ;)
    Afbeelding
    Mods : Weitec Hicon GT :: Honda GP splitter :: Interaction GT2 18" :: K&N 57i :: Invidia exhaust :: Pilot Xenon + LED :: Pioneer 7" Head unit + 2 x 1400watt woofers :: Phoenix Gold amp
    http://www.hondaclub-belgium.be/viewtopic.php?f=6&t=4938
    Avatar gebruiker
    ATS-W
    D15 Poster
     
    Berichten: 120
    Geregistreerd: do 21 apr 2011, 16:44
    my honda: Civic FN1
    Advertenties:


    Keer terug naar Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten