ITBs, hoe? wat? waar?

Post hier uw algemene performance vragen.

ITBs, hoe? wat? waar?

Berichtdoor Davidk » wo 18 jan 2012, 17:48

Had graag wat meer over Individual Throttle Bodies geleerd, vermoedelijk kan er iemand hier mij een heel deel bijleren.
Niets mooier als een N/A motor met een ITB setup. Zowel wat geluid, gasrespons en PKs betreft.

Heb onlangs een EE9 met B16A1 aangekocht, en misschien dat er op lange termijn wel ITBs komen.
Maar wat komt hier nog allemaal bij kijken?

Wat voorbeeldjes: :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Avatar gebruiker
Davidk
D14 Poster
 
Berichten: 72
Geregistreerd: di 20 sep 2011, 15:09
my honda: EK4, MB8
Advertenties:



  • Re: ITBs, hoe? wat? waar?

    Berichtdoor Bekerom Tuning » wo 18 jan 2012, 18:16

    Weet waar je aan begint. Itb's zijn eigenlijk de kers op de taart van een perfect uitgemeten n/a setup. Omdat de Honda inlaat van zichzelf al vrij goed is, en er nog betere alternatieven (bijv skunk2/Edelbrock) verkrijgbaar zijn, valt het niet mee om door het gebruik van ITB's zomaar een grote winst te halen.

    Over het algemeen hebben ITB's pas echt meerwaarde wanneer je een perfecte n/a motor bouwt, hoge compressie, juiste nokken, veel toeren etc.

    Houd hierbij wel rekening met:

    -veel meet/rekenwerk
    -veel/moeilijk afstelwerk
    -slecht/beperkte rijdbaarheid stationair en deellast
    -lastig voor de keuring ivm co

    +super geluid

    In mijn ogen moet je aan ITB's gaan, omdat je een perfecte n/a motor wilt bouwen, en niet omdat je ITB's wilt. Net zoals je een intercooler gebruikt omdat je turbo wilt (en niet een turbo monteert omdat een intercooler zo mooi staat).

    Voor specifieke vragen kan je hiervoor natuurlijk altijd contact met me opnemen.
    Bekerom Tuning
    Camino user
     
    Berichten: 42
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:50
    my honda: Civic EJ2
    Advertenties:

    Re: ITBs, hoe? wat? waar?

    Berichtdoor Dj3scoupe » wo 18 jan 2012, 19:13

    Bekerom Tuning schreef:-lastig voor de keuring ivm co


    Hier in BE is het uitzicht al genoeg om een rood kleurtje te krijgen :lol:

    + Uit de post van bekerom af te leiden is het ook niet zomaar even omswitchen voor de keuring denk ik dan....
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: ITBs, hoe? wat? waar?

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 18 jan 2012, 19:27

    ITB'S Fine tune your Engine ,first you need a stand-alone ecu,second lots of material performance parts ..the good one's .. than the last upgrades are these ! menny horses can comming out with good timing and prezisionworks on all the parts you install the block and deckhead .
    all the pieces most be following the correct timing process ,the following up eatch other to come out on that extreme building blocks .I know into belgium on one hand all the correct builders into this section from Honda tuning engine's the moust people fail into this hyper tuning .

    we make these one's for years before there are some jdm tuners ,we use them into cross cars and street,circuit vehicle's (cars) from the years 1998 and we are now 2012 thats 14 years experience into this !

    my best..the best itb's ever ,we use.. are the JENVEY's comming from the land where tuning rules UK.
    the best with connection a DTA engine mangement system (ecu) they say we use them togeter as ONE ..
    these 2 company's give the best job into the raid way of tuning solutions by there experience in motorsports dicipline.


    Afbeelding and can run on e85 ron to get a green car with emision grades in co %
    Laatst bijgewerkt door jonas (R-garage) op do 19 jan 2012, 15:44, in totaal 4 keer bewerkt.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: ITBs, hoe? wat? waar?

    Berichtdoor Davidk » wo 18 jan 2012, 19:29

    Hmm mja, daar had ik nog niet aan gedacht, aan onze keuring. :dom:
    Avatar gebruiker
    Davidk
    D14 Poster
     
    Berichten: 72
    Geregistreerd: di 20 sep 2011, 15:09
    my honda: EK4, MB8
    Advertenties:

    Re: ITBs, hoe? wat? waar?

    Berichtdoor Jdm_Whore » wo 18 jan 2012, 19:54

    Bwa een setup zoals Jonas laat zien lijkt me nog vrij undercover!

    Het mag ook int Nederlands trouwens, aangezien da hier de moedertaal is van 99% van de forummers :D
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: ITBs, hoe? wat? waar?

    Berichtdoor Davidk » wo 18 jan 2012, 20:10

    Mja, Engels is het eigenlijk ook niet echt.. :|
    Maar indd, met zo'n soort filter en daarna een buis erop naar links onder valt dat niet echt op.
    Avatar gebruiker
    Davidk
    D14 Poster
     
    Berichten: 72
    Geregistreerd: di 20 sep 2011, 15:09
    my honda: EK4, MB8
    Advertenties:

    Re: ITBs, hoe? wat? waar?

    Berichtdoor Eatmydust » wo 18 jan 2012, 20:42

    Die uitleg in het Engels is wel lachen :lol:

    Hopelijk zijn de producten/afstelling beter dan het taalgebruik. :roll:
    Eatmydust
    B16 Poster
     
    Berichten: 398
    Geregistreerd: zo 06 feb 2011, 13:48
    Advertenties:

    Re: ITBs, hoe? wat? waar?

    Berichtdoor kenny_tmt » wo 18 jan 2012, 21:18

    Bodybuilder schreef:Die uitleg in het Engels is wel lachen :lol:

    Hopelijk zijn de producten/afstelling beter dan het taalgebruik. :roll:


    Khem echt geprobeerd om de eerste 2 regels te lezen en kzen dan gestopt :zot:
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: ITBs, hoe? wat? waar?

    Berichtdoor unleashed civic » wo 18 jan 2012, 22:57

    Interessante website hierover:
    http://www.sohc.nl/index.php?action=engine
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: ITBs, hoe? wat? waar?

    Berichtdoor jonas (R-garage) » do 19 jan 2012, 12:45

    sorry voor het grappige engels :)
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: ITBs, hoe? wat? waar?

    Berichtdoor ep3bp » do 19 jan 2012, 18:47

    Bodybuilder schreef:Die uitleg in het Engels is wel lachen :lol:

    Hopelijk zijn de producten/afstelling beter dan het taalgebruik. :roll:

    x2 :lol:
    ep3bp
    H23 Poster
     
    Berichten: 796
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:22
    Woonplaats: voorde-ninove
    my honda: ep3
    Advertenties:


    Keer terug naar Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten