Sinister schreef:Da zijn gewoon beweringen, geen wetenschappelijke bewijzen, zoals ik al zei een auto trekt een hele wagen en niet alleen de wielen. Als ik da wiel moet duwen weegt mijn lichaam geen 1000 kg en is het normaal da ik da ni kan duwen. Ma gij vergelijkt ook verkeerd. Een wiel van 5 ton of 5 gr ja lol. Een wiel van 8 kg of 15 kg da is wel 1000x minder he
Vooral die laatste zin in uw bewering da slaagt op nix zonder bewijs ervan.
Dus stel nu gij weegt 80kg en ik doe u schoenen dragen van 2kg of schoenen van 5kg (zo van die oude retro bufallo's)... gaat ge het voelen denkt ge als ge moet sprinten?
Ikzelf heb een 1400cc naft peugeot gehad met 13" standaard, ben daarna overgegaan naar 16" velgen met banden zo gekozen dat diameter hetzelfde bleef.
Grootste verschil was dat ze rond de 3-4kg per velg zwaarder waren. Ik zweer het u die peugeot trok rond de 3-4sec trager naar 100km/u (oké het was nen fransen auto die gekend staat als van de tragere te zijn ... maar dat bewijst voor mij genoeg). Op een auto die er 16sec over doet een verschil van 3-4sec zou op een auto die er 9sec over doet een sec of 1-2 betekenen, wat van 9sec al rap 10 of 11sec maakt ... groot verschil persoonlijk
De velgen die ik ga uitkiezen voor mijn prelude moeten minder wegen dan mijn standaard velgen, anders komen ze er niet op.
(sorry voor de reply op de oude comment, moest er gewoon iets op reageren om mijn ervaring hieromtrent te delen) :p
*edit*
ter info: ik spreek over gewicht van de velg, dus NIET over diameter verschil .. daar spreek ik mij niet over uit