Smaller wheels faster or not explained (English)

Post hier uw algemene performance vragen.

Re: Smaller wheels faster or not explained (English)

Berichtdoor Sinister » ma 17 mei 2010, 13:40

Gelle leest ook ni verder dan kort door de bocht vrees ik.
Ik heb nu al 2 sites gelezen en overal schrijven ze dat het verschil miniem is, wat ik al 2 blz lig te beweren.

http://www.carcraft.com/projectbuild/11 ... index.html
http://www.nsxprime.com/forums/showthread.php?t=98186

Zelfs met unsprung weight te veranderen vrees ik da ge nauwelijks 1/10de seconde eraf krijgt.
Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
Sinister
HCB Veteraan
 
Berichten: 1057
Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
Advertenties:



  • Re: Smaller wheels faster or not explained (English)

    Berichtdoor ITR639 » ma 17 mei 2010, 17:36

    Mijn vroegere 17 inch wogen 20kg per wiel inclusief band. Ik had er nooit veel nadeel van verwacht.
    Totdat ik de originele wielen voor de winter terug had gezet. Die wogen maar 15kg.
    Optrekken en remmen ging opeens stukken makkelijker. Iedereen is wel eens fout, maar nie iedereen wil het toegeven...
    ITR639
    D14 Poster
     
    Berichten: 51
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 16:18
    my honda: Integra R
    Advertenties:

    Re: Smaller wheels faster or not explained (English)

    Berichtdoor jap_style » ma 17 mei 2010, 17:42

    met men originele maat van crx wielen 185/55/14 haalde ik een topsnelheid van 230km/h en als mijn enkei velgen eronder zaten met toyo R888 195/50/15 haalde ik 210 km/h op teller

    dus...
    Nicky Cuypers Photography:
    http://www.wix.com/mx5driver1988/n-c
    Avatar gebruiker
    jap_style
    B20 Poster
     
    Berichten: 568
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 21:25
    Woonplaats: Gistel
    my honda: mx-5
    Advertenties:

    Re: Smaller wheels faster or not explained (English)

    Berichtdoor Moonrock240 » ma 17 mei 2010, 19:56

    Ok, lees dan maar verder op je sites... Let wel dat niet alles wat geschreven staat waarheid is.

    Ieder z'n menig/ervaringen . Je hebt trouwens gelijk dat het geen mega verschil gaat zijn, maar het gaat zeker voelbaar zijn.

    Ik merk het zelf als ik op onze accord van 16' (wintersetup) naar 18' zomevelgen ga. Op de circuit-integra rij ik altijd 16', dus hier heb ik geen vergelijk...

    Maakt niet uit, ieder moet rijden wat hij wil ;)
    Moonrock240
    Dax rookie
     
    Berichten: 8
    Geregistreerd: za 15 mei 2010, 20:52
    my honda: S2000
    Advertenties:

    Re: Smaller wheels faster or not explained (English)

    Berichtdoor vti-specr » di 18 mei 2010, 07:43

    Bedankt HondaNickx, dat was den uitleg dat ik eigenlijk zocht maar ni onmiddellijk kon vinden.

    @ Sinister
    Ik begrijp het nut van de 'diametertheorie' van de wielen niet. Het is u band dat uiteindelijk de diameter maakt.
    En gij spreekt van de keuring dus u diameter is identiek als die van mij aangezien ge maar 2% marge moogt hebben dus dat maakt al zeker niks uit.
    Nu met lichte wielen zult ge in sprintjes amper iets winnen.
    Maar respons in acceleratie en remmen is duidelijk beter en ik spreek uit ondervinding. (iedereen hier trouwens)
    Alle beetjes helpen!
    Probeer het gewoon zelf eens, ge zult wel zien. ;)
    En die test die jij post zijn gedaan op wagens met hoeveel vermogen?
    Mijn B16 in de eg is heel gevoelig aan gewicht en daar is het zeker de moeite op.
    Volle tank vs op reserve rijden merk je al goed.
    Voor mijn B18 ek zal ik juist hetzelfde doen 15inch max. 16inch en liefst zo licht mogelijk.
    Ge kunt er alleen maar bij winnen hoor.
    Performance parts steken en dan zware wielen eronder is tegenstrijdig imo.
    Avatar gebruiker
    vti-specr
    D14 Poster
     
    Berichten: 78
    Geregistreerd: wo 21 apr 2010, 19:26
    my honda: EG6 & EK4
    Advertenties:

    Re: Smaller wheels faster or not explained (English)

    Berichtdoor Sinister » di 18 mei 2010, 08:59

    Lol mij goed ma ik ga er mij ni mee bezig houden. Ik wou gewoon aantonen dat het verschil verwaarloosbaar is, en ja da alle beetjes helpen da is uw mening he. Ik ben persoonlijk van mening da ge beter ander dingen doet.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Smaller wheels faster or not explained (English)

    Berichtdoor vti-specr » di 18 mei 2010, 09:27

    Bijna nihil voor uwen tijd in sprintjes, ok ja, ben ik het mee eens.

    Maar bij de mij is het niet ook alleen sprinten dat telt hoor. ;)
    Avatar gebruiker
    vti-specr
    D14 Poster
     
    Berichten: 78
    Geregistreerd: wo 21 apr 2010, 19:26
    my honda: EG6 & EK4
    Advertenties:

    Re: Smaller wheels faster or not explained (English)

    Berichtdoor Sinister » di 18 mei 2010, 09:48

    Ahja ma dan moete ook ni beweren da ge der sneller mee optrekt he en nu achteraf terug komen :zot:
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Smaller wheels faster or not explained (English)

    Berichtdoor vti-specr » di 18 mei 2010, 10:36

    pfffff :roll:

    Me u valt ni te klappen.

    Sprinten doe ik niet en hoeveel tijd ge daarmee wint zal ni veel zijn, da weet ik nu ook wel.
    Wat ik wel zeker weet is dat mijn civic duidelijk betere acceleratie heeft en kortere remafstand.
    Da zijn geen beweringen maar feiten! Ik spreek uit ondervinding en niet van een theorie waar men spreekt over diameters van fietswielen da ge van het net plukt. :lol: :lol: :lol:

    Wie is er hier eigenlijk de :zot:

    Dit is het laatste dak erover zeg want ge gaat toch blijven antwoorden geven om absoluut u gelijk te halen.
    Klein kind begot
    Laatst bijgewerkt door vti-specr op di 18 mei 2010, 10:54, in totaal 1 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    vti-specr
    D14 Poster
     
    Berichten: 78
    Geregistreerd: wo 21 apr 2010, 19:26
    my honda: EG6 & EK4
    Advertenties:

    Re: Smaller wheels faster or not explained (English)

    Berichtdoor JDM-civic » di 18 mei 2010, 10:53

    heb altijd 17 inch gehad met banden van 205, en rij nu met 15 inch met een 195 band op een d14, en een d14 gaat al nie echt goe voorruit maar toen ik verwisselde met men 15 inch velgen was dat idd een GROOT verschil in optrekken en verbruik..
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    JDM-civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1065
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
    Woonplaats: limburg, maaseik
    my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
    Advertenties:

    Re: Smaller wheels faster or not explained (English)

    Berichtdoor Sinister » di 18 mei 2010, 12:13

    En sprinten is geen acceleratie of wat laat me ni lachen domme BLO'er :lol:
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Smaller wheels faster or not explained (English)

    Berichtdoor maze » di 18 mei 2010, 13:25

    Sinister schreef:En sprinten is geen acceleratie of wat laat me ni lachen domme BLO'er :lol:



    damn kerel moete gij nu altijd gelijk hebben en hebt gij niets van respect voor de andere?


    sorry voor den off topic ma moest efkes van mijn hart
    Sorry for the stupidity. It started before I was born.
    Avatar gebruiker
    maze
    D17 Poster
     
    Berichten: 298
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:32
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: Smaller wheels faster or not explained (English)

    Berichtdoor Dj3scoupe » di 18 mei 2010, 13:42

    vti-specr,
    Sinister,
    Ik hoopte erop dat het een beschaafde discussie ging blijven maar blijkbaar ben ik mis geweest.
    Die laatste posts waren erover! zie forumregel 4!
    Ik ga dit topic niet sluiten aangezien ik vind dat hier nuttige informatie instaat of toch een nuttige discussie over gevoerd kan worden die ik de andere forumleden niet wil ontzeggen.
    Niet-relevante berichten van jullie 2 in dit topic worden vanaf nu onmiddelijk verwijderd!
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: Smaller wheels faster or not explained (English)

    Berichtdoor Sinister » di 18 mei 2010, 13:46

    Zoals ik dus al zei, je gaat sneller door je toeren heengaan, waardoor je denkt dat je sneller optrekt maar op het einde van je toerental rijdt je trager dan met ander wielen. Maw in sprintjes ga je sneller moeten schakelen. Sprinten is puur acceleratie, dus als je dan gaat beweren dat het zoveel verschil uitmaakt qua acceleratie en dan achteraf zegt dan sprinten geen acceleratie is ja...
    Trouwens het verschil van volle tank en lege dat neem ik anders wel aan, dat is een verschil van 40 kg op 1200 en dat kan je zeker voelen en zien in de 400 meter.
    Weet ge wanneer da wel klopt uw bewering trouwens? Als ge optrekt tussen 30 en 80 per uur in 2de dan zult ge sneller zijn dan ne andere inderdaad omda ge rapper door uw toeren gaat, in 1dezelfde vitesse dus.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Smaller wheels faster or not explained (English)

    Berichtdoor frits » di 18 mei 2010, 15:17

    als ge het allemaal zeker wilt wete he, gan da dan is ergens teste. doe paar sprintjes met een set wiele, pak de gemiddelde tijd en dan pak ge een andere set wiele. dan is de discussie over.

    grtz
    The time you enjoy wasting is not wasted time
    Growing old is mandatory, growing wise is optional

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    frits
    D16 Poster
     
    Berichten: 156
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:46
    Woonplaats: Korspel beverlo
    my honda: Accord euro r 2001
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten