Probleem turbo EP4

Post hier uw algemene performance vragen.

Probleem turbo EP4

Berichtdoor Leplatje » za 12 nov 2011, 21:04

Hoi, vandaag zijn we op en neer naar Brussel gereden met de EP4 en bijna in Brussel aangekomen merkte mijn vriendin dat de EP redelijk wat moeite had om vooruit te raken, je hoort en ziet hem toeren halen maar het voelde precies alsof de turbo niks meer deed. Op de terugweg dus plots engine check light, vanaf 3000-3500 toeren begint hij pas snelheid te halen wat vroeger toch vanaf +/- 2000 toeren gebeurde. 0-100 doe ik ongeveer 35-40 sec. over denk ik...

Vroeger hoorde je de turbo ook lichtjes fluiten als het stil was in de wagen, dit is nu dus ook niet meer het geval.
Iemand een gedacht wat het kan zijn? Mijn eerste gedacht was mss drukverlies maar aangezien we niks meer horen en de turbo blijkbaar helemaal niks meer doet volgens mij vrees ik dat die de geest heeft gegeven.

Onderhoud is pas een goeie 1500 km geleden gebeurt, en er is niet zot mee gereden (nog niet hoger dan 3500 toeren geweest).
Avatar gebruiker
Leplatje
HCB Veteraan
 
Berichten: 1478
Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
my honda: Civic
Advertenties:



  • Re: Probleem turbo EP4

    Berichtdoor dentette » za 12 nov 2011, 21:13

    ic piping ergens los gekomen ??
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2926
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:04
    Woonplaats: mol
    my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

    Re: Probleem turbo EP4

    Berichtdoor Leplatje » za 12 nov 2011, 21:23

    dentette schreef:ic piping ergens los gekomen ??


    Weet niet, heb niet meer gekeken want ben nog maar net thuis en bekaf. Zal morgen eens checken of ik iets vind.

    Heb op CCH een topic gevonden van iemand die hetzelfde probleem had met zijn EP4 en ze dachten dat het de VNT actuator was (geen idee wat het is) maar is binnen geweest in de garage en ze hadden het probleem niet gevonden blijkbaar. De vriendin is toch al een beetje opgelucht dat het mogelijk iets ander is dan de turbo die in frut is :mrgreen:
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: Probleem turbo EP4

    Berichtdoor Connix » za 12 nov 2011, 23:32

    kweet nu ni of die ep's da ook al hebben zitten maar de crv heeft ne ingebouwde roetfiltercleaner, eenmaal teveel roet enzo schakeld da zichzelf in en cleaned da zichzelf turbo slaagt af en ge voelt da inderdaad hard cruise control slaagt ook af, al geprobeert mss is 20min of langer aan een stuk 100 per uur te rijden? zou het beste daarvoor zijn, kwete nu wel ni of da ook zo is bij de ep's al ma ge kunt het maar eens probere wie weet e
    Afbeelding
    Try Harder... ...Or Fail Forever! Think Fast, Live Furious
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Connix
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3874
    Geregistreerd: do 26 aug 2010, 17:20
    Woonplaats: Schaffen
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: Probleem turbo EP4

    Berichtdoor Nasty » zo 13 nov 2011, 11:43

    Connix schreef:kweet nu ni of die ep's da ook al hebben zitten maar de crv heeft ne ingebouwde roetfiltercleaner, eenmaal teveel roet enzo schakeld da zichzelf in en cleaned da zichzelf turbo slaagt af en ge voelt da inderdaad hard cruise control slaagt ook af, al geprobeert mss is 20min of langer aan een stuk 100 per uur te rijden? zou het beste daarvoor zijn, kwete nu wel ni of da ook zo is bij de ep's al ma ge kunt het maar eens probere wie weet e


    EP heeft dit normaal niet
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Probleem turbo EP4

    Berichtdoor vtiprelude » zo 13 nov 2011, 13:30

    turbo's draaien vaak aan tutten bij den ep4!

    rijden,plots geen vermogen,enginelamp aan! contact af en op zetten en gaat weer!! voor effe!!

    turbo===> schroothoop :? :? :? :?

    werd lang onder garantie vervangen bij honda! maar daar zal het bij u al te laat voor zijn peis ik! :(
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: Probleem turbo EP4

    Berichtdoor Leplatje » ma 14 nov 2011, 18:57

    Idd, zoals vtiprelude zegt ging het lampje na een paar keer starten terug uit en werkte de turbo weer als normaal.
    De vriendin is vandaag tot bij Destoop gereden, ECU laten uitlezen en blijkt dus dat de luchtmassameter kapot was. Zit nu een nieuwe op en turbo werkt momenteel weer.

    Hopen nu dat dit effectief het probleem ook was en dat de turbo nog een tijdje meegaat want da zal waarschijnlijk ook gene goeikope zijn om te vervangen.
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:


    Keer terug naar Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten