Culase en intake laten vlakken en polieren

Post hier uw algemene performance vragen.

Culase en intake laten vlakken en polieren

Berichtdoor VooDooZ » do 05 mei 2011, 22:10

Zoals hier boven staat wil ik graag mijn culase laten vlakken maar ook de in en uitlaatpoorten laten polieren
en hetzelfde met mijn intake...

Weet er iemand hier een plaats waar ik dit kan laten doen?
want met een dremel kun he belangen niet overal aan... en dan is het ineens goed gedaan :p

greetz
VooDooZ
D15 Poster
 
Berichten: 100
Geregistreerd: di 27 apr 2010, 18:49
my honda: EJ6
Advertenties:



  • Re: Culase en intake laten vlakken en polieren

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 06 mei 2011, 16:14

    ja weet wel van aanpakken inlaat openslijpen en groter poorten daarna terug dichtlassen en de kop kan zo ie zo gevlakt worden .. maar hoeveel wil je ervan af ? meten is weten en is dat allemaal voor nen std blok ? en heb je een andere ecu of hoe ga je jouw waardes terug goed krijgen air/fuel ratio ,ontstekingscurve ?
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Culase en intake laten vlakken en polieren

    Berichtdoor VooDooZ » vr 06 mei 2011, 19:01

    Ik wil het niet laten poorten, vind gewoon dat het allemaal te grof is...
    Bedoeling is om de airflow minder weerstand te geven en van de kop wil ik iets meer af om beetje meer compressie te hebben.

    Het is voor een Z6 kop en intake, deze gaat mijn Y7 vervangen. Alleen nog een ecu en convectie harnas nodig maar nog bezig met de kop dus heb nog wat tijd.

    greetz
    VooDooZ
    D15 Poster
     
    Berichten: 100
    Geregistreerd: di 27 apr 2010, 18:49
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: Culase en intake laten vlakken en polieren

    Berichtdoor kenny_tmt » vr 06 mei 2011, 19:19

    VooDooZ schreef:Ik wil het niet laten poorten, vind gewoon dat het allemaal te grof is...
    Bedoeling is om de airflow minder weerstand te geven en van de kop wil ik iets meer af om beetje meer compressie te hebben.

    Het is voor een Z6 kop en intake, deze gaat mijn Y7 vervangen. Alleen nog een ecu en convectie harnas nodig maar nog bezig met de kop dus heb nog wat tijd.

    greetz



    Meer compressie steekt u een koppakking die bestaat uit één laag... Bv van nen d16Y8 en als ge dan toch alles opensmijt steek dan gewoon nen kop van nen ESI (neem dan den y8 diene geeft ook nog eens meer compressie) en dan gade direct een beetje beter gaan...

    grtz
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Culase en intake laten vlakken en polieren

    Berichtdoor VooDooZ » vr 06 mei 2011, 19:30

    kenny_tmt schreef:
    VooDooZ schreef:Ik wil het niet laten poorten, vind gewoon dat het allemaal te grof is...
    Bedoeling is om de airflow minder weerstand te geven en van de kop wil ik iets meer af om beetje meer compressie te hebben.

    Het is voor een Z6 kop en intake, deze gaat mijn Y7 vervangen. Alleen nog een ecu en convectie harnas nodig maar nog bezig met de kop dus heb nog wat tijd.

    greetz



    Meer compressie steekt u een koppakking die bestaat uit één laag... Bv van nen d16Y8 en als ge dan toch alles opensmijt steek dan gewoon nen kop van nen ESI (neem dan den y8 diene geeft ook nog eens meer compressie) en dan gade direct een beetje beter gaan...

    grtz


    daar heb ik een lange discussie over gehad... Y8 of Z6, en zijn eruit gekomen dat een y8 het makkelijkste is om te doen maar dat je meer uit een Z6 kan halen als je moeite doet.
    komt inderdaad veel meer bij kijken maar heb het er voor over als het loont ;)

    greetz
    VooDooZ
    D15 Poster
     
    Berichten: 100
    Geregistreerd: di 27 apr 2010, 18:49
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: Culase en intake laten vlakken en polieren

    Berichtdoor kenny_tmt » vr 06 mei 2011, 20:07

    Als je y8 neemt komt er niet veel bij kijken hoor 2 draden trekken dan nog voor vtec! De volledig swap is op een namiddag goed te doen! Ik heb het een 3weken terug nog gedaan...
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Culase en intake laten vlakken en polieren

    Berichtdoor VooDooZ » vr 06 mei 2011, 20:17

    uwe kop bij GDM gekocht ? :P
    zei dat er iemand was gekomen voor een Y8 en er content van was maar dat hij niet snapte wrm dat ik een Z6 gekocht had... :)

    zullen na mijne swap is naast elkaar gaan staan he, weten we het inees :D

    greetz
    VooDooZ
    D15 Poster
     
    Berichten: 100
    Geregistreerd: di 27 apr 2010, 18:49
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: Culase en intake laten vlakken en polieren

    Berichtdoor kenny_tmt » vr 06 mei 2011, 20:36

    VooDooZ schreef:uwe kop bij GDM gekocht ? :P
    zei dat er iemand was gekomen voor een Y8 en er content van was maar dat hij niet snapte wrm dat ik een Z6 gekocht had... :)

    zullen na mijne swap is naast elkaar gaan staan he, weten we het inees :D

    greetz


    Ja ik doe nu 15,1s over de 400m en 7.2s van 0-100. Kan al een referentie zijn miss
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Culase en intake laten vlakken en polieren

    Berichtdoor VooDooZ » zo 08 mei 2011, 19:28

    kenny_tmt schreef:
    VooDooZ schreef:uwe kop bij GDM gekocht ? :P
    zei dat er iemand was gekomen voor een Y8 en er content van was maar dat hij niet snapte wrm dat ik een Z6 gekocht had... :)

    zullen na mijne swap is naast elkaar gaan staan he, weten we het inees :D

    greetz


    Ja ik doe nu 15,1s over de 400m en 7.2s van 0-100. Kan al een referentie zijn miss


    K goed. Zal zien dat ik de tijden erna ook kan hebben .

    Maar back on topic...
    niemand een adres waar ik dit kan laten polieren? je kan er nl. zelf niet overal aan.

    greetz
    VooDooZ
    D15 Poster
     
    Berichten: 100
    Geregistreerd: di 27 apr 2010, 18:49
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: Culase en intake laten vlakken en polieren

    Berichtdoor ep3bp » zo 08 mei 2011, 20:39

    VooDooZ schreef:
    kenny_tmt schreef:
    VooDooZ schreef:uwe kop bij GDM gekocht ? :P
    zei dat er iemand was gekomen voor een Y8 en er content van was maar dat hij niet snapte wrm dat ik een Z6 gekocht had... :)

    zullen na mijne swap is naast elkaar gaan staan he, weten we het inees :D

    greetz


    Ja ik doe nu 15,1s over de 400m en 7.2s van 0-100. Kan al een referentie zijn miss


    K goed. Zal zien dat ik de tijden erna ook kan hebben .

    Maar back on topic...
    niemand een adres waar ik dit kan laten polieren? je kan er nl. zelf niet overal aan.

    greetz

    ik denk dat ge eens kunt informeren op cch daar zitten tuners genoeg die daar ervaring in hebben ;)
    ep3bp
    H23 Poster
     
    Berichten: 796
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:22
    Woonplaats: voorde-ninove
    my honda: ep3
    Advertenties:

    Re: Culase en intake laten vlakken en polieren

    Berichtdoor kenny_tmt » zo 08 mei 2011, 23:42

    VooDooZ schreef:
    kenny_tmt schreef:
    VooDooZ schreef:Ik wil het niet laten poorten, vind gewoon dat het allemaal te grof is...
    Bedoeling is om de airflow minder weerstand te geven en van de kop wil ik iets meer af om beetje meer compressie te hebben.

    Het is voor een Z6 kop en intake, deze gaat mijn Y7 vervangen. Alleen nog een ecu en convectie harnas nodig maar nog bezig met de kop dus heb nog wat tijd.

    greetz



    Meer compressie steekt u een koppakking die bestaat uit één laag... Bv van nen d16Y8 en als ge dan toch alles opensmijt steek dan gewoon nen kop van nen ESI (neem dan den y8 diene geeft ook nog eens meer compressie) en dan gade direct een beetje beter gaan...

    grtz


    daar heb ik een lange discussie over gehad... Y8 of Z6, en zijn eruit gekomen dat een y8 het makkelijkste is om te doen maar dat je meer uit een Z6 kan halen als je moeite doet.
    komt inderdaad veel meer bij kijken maar heb het er voor over als het loont ;)

    greetz


    Ahja delco van y7 past niet op de z6 kop, noch de stekkers op je kabelboom omdat deze obd2 is en z6 obd1... Zelfde voor je injectors van de z6 hier past je kabelboom ook niet op...
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Culase en intake laten vlakken en polieren

    Berichtdoor VooDooZ » ma 09 mei 2011, 18:15

    kenny_tmt schreef:
    Ahja delco van y7 past niet op de z6 kop, noch de stekkers op je kabelboom omdat deze obd2 is en z6 obd1... Zelfde voor je injectors van de z6 hier past je kabelboom ook niet op...


    Heb ik al. En de spanrol van een D16Z6 ook.
    Idd, harnas vo ontsteking en injecteurs moet ik nog bestellen. Mis ook nog 1 rekbout van de kop, want moet er ene in van ne Z6.

    Als ik me niet vergis moet ik ook nog een ander pollie hebben voor mijn gasklep...

    Hopelijk dat ik rap aan de opbouw kan beginnen...

    greetz
    VooDooZ
    D15 Poster
     
    Berichten: 100
    Geregistreerd: di 27 apr 2010, 18:49
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: Culase en intake laten vlakken en polieren

    Berichtdoor Gunther » di 10 mei 2011, 17:10

    Van waar ben je?
    Check anders eens de link in mijn 'onderschrift'.
    Kennis van mij die dat in bij beroep doet. Reviseren en tuning van motoren voor verschillende doeleinden.

    Iemand van HCB is ook al eens bij hem geweest, ik dacht dat het Massi was, maar dat ben ik niet zeker meer ;).
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:


    Keer terug naar Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten