Ovaal trekken van de cilinderbuizen

Post hier uw algemene performance vragen.

Ovaal trekken van de cilinderbuizen

Berichtdoor kenny_tmt » za 26 maart 2011, 18:56

Ik lees op het internet dat de kans groot is dat wanneer je uwe culasse los zet dat u cilinders gaan ovaal trekken? Gevolg zuigers sluiten niet meer fatsoenlijk aan hoog olieverbruik.... Nu is mijn vraag hoe komt dit? Stel dat je u koppakking stuk rijd en je moet deze vervangen heb je dit ook al voor ofwat? Kan dit niet zijn door het verkeerd los en vastzetten zetten van de culasse (meer als 70nm en verkeerde volgorde)?

Grtzz
Laatst bijgewerkt door kenny_tmt op za 26 maart 2011, 19:24, in totaal 1 keer bewerkt.
If in doubt, go flat out!
Avatar gebruiker
kenny_tmt
HCB Veteraan
 
Berichten: 1655
Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
Woonplaats: Aarschot
my honda: CTR
Advertenties:



  • Re: Ovaal trekken van de cilinderbuizen

    Berichtdoor p.power » za 26 maart 2011, 18:57

    alsge die dan terug vastzet moet het dan toch terug in orde zijn? niet?
    Live life to the redline.
    Avatar gebruiker
    p.power
    H22 Poster
     
    Berichten: 661
    Geregistreerd: do 07 okt 2010, 21:07
    Woonplaats: Niel
    my honda: Civic coupé '94
    Advertenties:

    Re: Ovaal trekken van de cilinderbuizen

    Berichtdoor kenny_tmt » za 26 maart 2011, 19:24

    Ja ik weet het niet. Ik denk dat deze zo blijven daarmee dat ik er hier is achter informeer.
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Ovaal trekken van de cilinderbuizen

    Berichtdoor Nasty » za 26 maart 2011, 19:30

    Heb eens gelezen dat na verloop van tijd je blok vacuum trekt, en daarom krom trekt als je je cilinderkop loshaalt
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Ovaal trekken van de cilinderbuizen

    Berichtdoor kenny_tmt » za 26 maart 2011, 20:44

    Metaalmoeheid ook miss?
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Ovaal trekken van de cilinderbuizen

    Berichtdoor p.power » za 26 maart 2011, 20:46

    kenny_tmt schreef:Metaalmoeheid ook miss?

    wa moete er dan tege doen?

    de mijne verbruikt ook olie, en ik wil mijn zuigervere en pakinge vervange, ma alsge dan weet dage dan nogis ovale cilinder buize ga krijge is da mss ni opgelost me die nieuwe zuigervere :s
    Live life to the redline.
    Avatar gebruiker
    p.power
    H22 Poster
     
    Berichten: 661
    Geregistreerd: do 07 okt 2010, 21:07
    Woonplaats: Niel
    my honda: Civic coupé '94
    Advertenties:

    Re: Ovaal trekken van de cilinderbuizen

    Berichtdoor kenny_tmt » za 26 maart 2011, 21:23

    p.power schreef:
    kenny_tmt schreef:Metaalmoeheid ook miss?

    wa moete er dan tege doen?

    de mijne verbruikt ook olie, en ik wil mijn zuigervere en pakinge vervange, ma alsge dan weet dage dan nogis ovale cilinder buize ga krijge is da mss ni opgelost me die nieuwe zuigervere :s


    Ja ik weet niet hoe het juist allemaal zit. Maar het beste wat je kan doen is je blok laten boren, nieuwe zuigers enzo...

    Maar ik weet de volledige waarheid niet over het ovaal trekken van de cilinders, volgens mij is dit vooral als de culasse niet juist wordt losgezet en vast gezet. Loszetten van buiten naar binnen in een cirkel en vastzetten van binnen naar buiten met 70nm.
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Ovaal trekken van de cilinderbuizen

    Berichtdoor HondaNickx » zo 27 maart 2011, 02:49

    Hangt er vanaf van het gebruik of misbruik van de blok.Als die redelijk wa heeft afgezien in zijn leven dan zit er veel stress en spanningen in het materiaal.Uwe cylinderkop houdt uw cylinderbussen dan vast en mooi rond.Als ge dan uwe kop wisselt kan het zijn dan uw bussen lichtjes ovaal gaan staan doordat die spanningen dan los en vrij kunnen komen.Als uwe blok altijd netjes warm is gereden en netjes heeft kunnen afkoelen (Opbouwen en afbouwen van de krachten en spanningen ) dan hebt ge veel minder kans dat die bussen zich ovaal gaan zetten.Als ge nu bv een stuk goe hebt doorgereden en paar keren hebt liggen sprinten enz rijdt daarna ook nog ff rustig laag in toeren.
    Ge moet da blokske behandelen gelijk ne sportmens :D Eerst de spieren rekken en opwarmen ,en naderhand terug rekken en op adem komen.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: Ovaal trekken van de cilinderbuizen

    Berichtdoor p.power » zo 27 maart 2011, 03:19

    HondaNickx schreef:Hangt er vanaf van het gebruik of misbruik van de blok.Als die redelijk wa heeft afgezien in zijn leven dan zit er veel stress en spanningen in het materiaal.Uwe cylinderkop houdt uw cylinderbussen dan vast en mooi rond.Als ge dan uwe kop wisselt kan het zijn dan uw bussen lichtjes ovaal gaan staan doordat die spanningen dan los en vrij kunnen komen.Als uwe blok altijd netjes warm is gereden en netjes heeft kunnen afkoelen (Opbouwen en afbouwen van de krachten en spanningen ) dan hebt ge veel minder kans dat die bussen zich ovaal gaan zetten.Als ge nu bv een stuk goe hebt doorgereden en paar keren hebt liggen sprinten enz rijdt daarna ook nog ff rustig laag in toeren.
    Ge moet da blokske behandelen gelijk ne sportmens :D Eerst de spieren rekken en opwarmen ,en naderhand terug rekken en op adem komen.

    aangezien de mijne op 170.000 km's ne liter olie zuipt op 2000 km's heeft de vorige eigenaars der goe mee gebrakt precies :(
    Live life to the redline.
    Avatar gebruiker
    p.power
    H22 Poster
     
    Berichten: 661
    Geregistreerd: do 07 okt 2010, 21:07
    Woonplaats: Niel
    my honda: Civic coupé '94
    Advertenties:

    Re: Ovaal trekken van de cilinderbuizen

    Berichtdoor kenny_tmt » zo 27 maart 2011, 09:18

    p.power schreef:
    HondaNickx schreef:Hangt er vanaf van het gebruik of misbruik van de blok.Als die redelijk wa heeft afgezien in zijn leven dan zit er veel stress en spanningen in het materiaal.Uwe cylinderkop houdt uw cylinderbussen dan vast en mooi rond.Als ge dan uwe kop wisselt kan het zijn dan uw bussen lichtjes ovaal gaan staan doordat die spanningen dan los en vrij kunnen komen.Als uwe blok altijd netjes warm is gereden en netjes heeft kunnen afkoelen (Opbouwen en afbouwen van de krachten en spanningen ) dan hebt ge veel minder kans dat die bussen zich ovaal gaan zetten.Als ge nu bv een stuk goe hebt doorgereden en paar keren hebt liggen sprinten enz rijdt daarna ook nog ff rustig laag in toeren.
    Ge moet da blokske behandelen gelijk ne sportmens :D Eerst de spieren rekken en opwarmen ,en naderhand terug rekken en op adem komen.

    aangezien de mijne op 170.000 km's ne liter olie zuipt op 2000 km's heeft de vorige eigenaars der goe mee gebrakt precies :(



    Thx voor den uitleg! Denk dat ik nog wel vrij save zit in dat geval dan :).

    grtz
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:


    Keer terug naar Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten