cilindervraag

Post hier uw algemene performance vragen.

Re: DRINGEND!!!

Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » ma 21 feb 2011, 20:19

jordEG schreef:kweet nie of da bestaat en eigenlijk niet zo gezond ook denk ik?:D


je hebt er met verschillende diktes een dunnere was niet gezond denk ik :D
Avatar gebruiker
lifebeginsat8000rpm
H22 Poster
 
Berichten: 625
Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
my honda: eg6
Advertenties:



  • Re: DRINGEND!!!

    Berichtdoor jordEG » ma 21 feb 2011, 20:32

    8000 rpm is da gij die mijn broers eg gekocht heeft? zoja hoe ist ermee?
    JDM ALL THE WAY!!
    Avatar gebruiker
    jordEG
    D17 Poster
     
    Berichten: 247
    Geregistreerd: zo 07 nov 2010, 18:44
    Woonplaats: werken
    my honda: civic eg5(6)
    Advertenties:

    Re: DRINGEND!!!

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » ma 21 feb 2011, 20:35

    jordEG schreef:8000 rpm is da gij die mijn broers eg gekocht heeft? zoja hoe ist ermee?

    goed zeker hij staat daar :D
    en niet zo goed want broer had er beter olie in gedaan e ;)
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: DRINGEND!!!

    Berichtdoor matsuchi-san » ma 21 feb 2011, 20:38

    hoeveel gade vlakken toch geen hele cm's :)?welke specs hebben u CTR pistons?
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1530
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
    my honda: EE8 CRX
    Advertenties:

    Re: DRINGEND!!!

    Berichtdoor S4mmi » ma 21 feb 2011, 20:38

    lifebeginsat8000rpm schreef:
    jordEG schreef:8000 rpm is da gij die mijn broers eg gekocht heeft? zoja hoe ist ermee?

    goed zeker hij staat daar :D
    en niet zo goed want broer had er beter olie in gedaan e ;)

    haha :lol2:
    Avatar gebruiker
    S4mmi
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1120
    Geregistreerd: wo 21 jul 2010, 22:51
    Woonplaats: Grimbergen
    my honda: Civic EP4 & DC5
    Advertenties:

    Re: DRINGEND!!!

    Berichtdoor jordEG » ma 21 feb 2011, 20:41

    ja lol
    typisch jensy eh:D
    JDM ALL THE WAY!!
    Avatar gebruiker
    jordEG
    D17 Poster
     
    Berichten: 247
    Geregistreerd: zo 07 nov 2010, 18:44
    Woonplaats: werken
    my honda: civic eg5(6)
    Advertenties:

    Re: cilindervraag

    Berichtdoor Dj3scoupe » ma 21 feb 2011, 20:43

    Moet geen nieuw topic voor open telkens, iets beter opletten graag new topic / post reply

    samengevoegd....
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: cilindervraag

    Berichtdoor jordEG » ma 21 feb 2011, 20:47

    nene juist vlak maar gin onderblok en cullas vlakken
    specs ga ik straks weten kweet alleen dat ze 81,50 diameter zijn
    JDM ALL THE WAY!!
    Avatar gebruiker
    jordEG
    D17 Poster
     
    Berichten: 247
    Geregistreerd: zo 07 nov 2010, 18:44
    Woonplaats: werken
    my honda: civic eg5(6)
    Advertenties:

    Re: cilindervraag

    Berichtdoor jordEG » ma 21 feb 2011, 20:55

    en heb vanavond mijn blok binnengedaan bij de revisieboer (d'haene) in roeselare en gezegd dus de onderblok te vlakken + cullas te vlakken en mijn cilinders te boren naar 81,50 .
    en ik kwam thuis en las op het ffsquad forum dat ge uw koppen niet moogt vlakken ivm de piston/kleppen:S met het nemen van ctr pistons omdat die blijkbaar 0.25mm boven de oppervlakte van de onderblok komen?

    maar hoeveel nemen ze dan af bij et vlakken?
    JDM ALL THE WAY!!
    Avatar gebruiker
    jordEG
    D17 Poster
     
    Berichten: 247
    Geregistreerd: zo 07 nov 2010, 18:44
    Woonplaats: werken
    my honda: civic eg5(6)
    Advertenties:

    Re: cilindervraag

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » ma 21 feb 2011, 20:58

    jordEG schreef:en heb vanavond mijn blok binnengedaan bij de revisieboer (d'haene) in roeselare en gezegd dus de onderblok te vlakken + cullas te vlakken en mijn cilinders te boren naar 81,50 .
    en ik kwam thuis en las op het ffsquad forum dat ge uw koppen niet moogt vlakken ivm de piston/kleppen:S met het nemen van ctr pistons omdat die blijkbaar 0.25mm boven de oppervlakte van de onderblok komen?

    maar hoeveel nemen ze dan af bij et vlakken?


    zo veel er nodig is tot het vlak is e :d
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: cilindervraag

    Berichtdoor HondaNickx » ma 21 feb 2011, 23:21

    Pistons die boven uwe deck uitsteken zou ik zoiezo al nie gebruiken :nee: en 0.25mm al heel zeker nie.
    Ijzer en aluminium zet uit en zoveel te meer toeren da ge maakt zoveel te meer da ze rekken.
    Op ne goeie keer gaan uw pistons uw kleppen raken en dan ist gedaan ;)
    Gebruik pistons die iets onder uwe deck zitten of gelijk met de deck.
    Zover als ik kan vinden zitten oem b16a2 pistons 0.55mm onder deck .
    De meeste honda motoren met een redelijk kleine verbrandingskamer hebben hun pistons allemaal zo'n 0.5mm onder deck zitten.

    Overigens in uw eerste post hebt ge staan dat ge 80.04mm hebt gemeten da zal wel 81.04mm zijn aangezien stock boring al 81mm is :D
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: cilindervraag

    Berichtdoor jonas (R-garage) » di 22 feb 2011, 14:32

    0.25 kan wel boven het blok uit gaan als je dan uw cilinderkop uitdraaid kan zo de piston in uw verbrandingskamer gaan en de joint du culasse is ook al 0.80 dus moet dat allemaal zeker lukken ,als je dan nog weet dat bij full lift op vtec nok je nog meer dan 5mm over hebt voor je kleppen de piston kunnen raken lijkt mij dit allemaal geen probleem kwestie van alles juist te monteren / en meten is weten .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: cilindervraag

    Berichtdoor jordEG » zo 27 feb 2011, 18:10

    jup heb nu dus mn blok laten uitboren naar 81,50 en heb die b16b pistons gebruikt die 0,50 mm oversize hebben.
    nu welke nokken gebruik ik best bij de highcomp pistons? best b16b denk ik dan, maar ik vind die niet te koop?
    of die skunk's pro of tuner series al weet ik niet welke het verschil is tussen die pro's en tuners?
    of weten jullie nog betere nokken buiten skunk's?
    JDM ALL THE WAY!!
    Avatar gebruiker
    jordEG
    D17 Poster
     
    Berichten: 247
    Geregistreerd: zo 07 nov 2010, 18:44
    Woonplaats: werken
    my honda: civic eg5(6)
    Advertenties:

    Re: cilindervraag

    Berichtdoor jordEG » vr 04 maart 2011, 20:22

    welke nokken en veren en kleppen steek ik best bij o,5mm oversize ctr pistons (high comp)?
    JDM ALL THE WAY!!
    Avatar gebruiker
    jordEG
    D17 Poster
     
    Berichten: 247
    Geregistreerd: zo 07 nov 2010, 18:44
    Woonplaats: werken
    my honda: civic eg5(6)
    Advertenties:

    Re: cilindervraag

    Berichtdoor WhiteSol » vr 04 maart 2011, 20:51

    da's weeer 2 kere dezelfste vraag :denk:
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten