Heinz Tuning ervaringen

Post hier uw algemene performance vragen.

Re: Heinz Tuning ervaringen

Berichtdoor Sinister » do 10 feb 2011, 19:14

Vandaag van Inter Tuning een heel heldere uitleg gehad waarom ik maar 165 pk had, Heinz meet in 5de terwijl de intercooler in 5de zo hard belast wordt dat alles veel heter wordt. IT meet in 3de of 4de en morgen weet ik hoeveel pk em echt heeft want dan sta em terug op de bank bij IT. Dan gaan we ook is meten in 3de 4de en 5de en dan weten we direct of meneer Heinz ne afzetter is of de waarheid spreekt.
Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
Sinister
HCB Veteraan
 
Berichten: 1057
Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
Advertenties:



  • Re: Heinz Tuning ervaringen

    Berichtdoor FRENCH » do 10 feb 2011, 19:28

    er kan denk ik wel over iedereen iets op internet gepost worden.
    Heb al verhalen van IT ook gehoord.Dus ja
    Avatar gebruiker
    FRENCH
    D17 Poster
     
    Berichten: 226
    Geregistreerd: di 06 apr 2010, 18:17
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: Heinz Tuning ervaringen

    Berichtdoor Sinister » do 10 feb 2011, 19:44

    Ja da kan goed zijn maar ik ben er nog niet slecht mee gevaren.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Heinz Tuning ervaringen

    Berichtdoor little viper » vr 11 feb 2011, 11:29

    ik ga doen zoals jij,
    laten chippen,
    zeggen da 'k ni tevreden ben,
    en dan heb ik gratis 260pk :D ;)

    ik sta er nu pas eigenlijk bij stil dat je slechts 165pk hebt :denk:
    Dat is weinig voor een 2.2diesel

    uw 430nm is wel niet slecht hé

    Je mag je ook nu te veel fixeren op motorpk's.

    Wielpk's is prioritair.

    ik had 204pk met mijn type R
    en 185wielpk's!!! :twisted:

    Dat zin meer wielpk's als sommige getunede Type R EP3!

    Met mijn Fiesta ST verloor ik indertijd ook veel pk's van motor naar wielen.

    Ik heb wel al vaker "gehoord" dat bepaalde Tuners in 5de de testmeting doen,
    sommige in 4de.
    Dit verschilt ook nog eens van Turbomotor t.o.v. ATmo benzine
    Avatar gebruiker
    little viper
    D16 Poster
     
    Berichten: 159
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 06:47
    Woonplaats: vlaams-brabant
    my honda: Type R FN2
    Advertenties:

    Re: Heinz Tuning ervaringen

    Berichtdoor Sinister » vr 11 feb 2011, 18:22

    Wel ik ben net terug van IT.
    We hebben gemeten in 5de: 158 pk, in 4de: 165 pk en in 3de 168 pk en maar 380 nm koppel
    Dus de 3de map da IT gemaakt had maar nooit op de bank getest was, was niet zo goed ofwel was er iets mis met mijn EGR klep ofzo. Heinz zijn bank klopt dus vrij goed, geeft wel wat teveel koppel weer vermoed ik.
    We zetten de eerste map terug en ik haal terug 155 wiel pk, knal hetzelfde als toen indertijd mijn 1ste map.
    Geschat is dit ongeveer 185 pk op de motor. Wel een serieus verschil voel ik amai. Nu heb ik op hun bank 410 nm koppel.

    Kan goed zijn dat heinz zijn resultaat beter ging geweest zijn dan mijn 185 pk nu maar dan zou ik 400 eur terug kwijt geweest zijn, nu nog ni de helft voor de testmetingen op de bank.
    Volgende wat gaat gebeuren is ook de EGR klep kuisen preventief gewoon.
    Even toch wel vermelden dat ik Heinz geen verwijt kan maken, zijn bank klopt dus wel degelijk en ik wil hem hier dus geen slechte naam meer geven.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Heinz Tuning ervaringen

    Berichtdoor little viper » vr 11 feb 2011, 21:21

    Sinister schreef:Wel ik ben net terug van IT.
    We hebben gemeten in 5de: 158 pk, in 4de: 165 pk en in 3de 168 pk en maar 380 nm koppel
    Dus de 3de map da IT gemaakt had maar nooit op de bank getest was, was niet zo goed ofwel was er iets mis met mijn EGR klep ofzo. Heinz zijn bank klopt dus vrij goed, geeft wel wat teveel koppel weer vermoed ik.
    We zetten de eerste map terug en ik haal terug 155 wiel pk, knal hetzelfde als toen indertijd mijn 1ste map.
    Geschat is dit ongeveer 185 pk op de motor. Wel een serieus verschil voel ik amai. Nu heb ik op hun bank 410 nm koppel.

    Kan goed zijn dat heinz zijn resultaat beter ging geweest zijn dan mijn 185 pk nu maar dan zou ik 400 eur terug kwijt geweest zijn, nu nog ni de helft voor de testmetingen op de bank.
    Volgende wat gaat gebeuren is ook de EGR klep kuisen preventief gewoon.
    Even toch wel vermelden dat ik Heinz geen verwijt kan maken, zijn bank klopt dus wel degelijk en ik wil hem hier dus geen slechte naam meer geven.


    ik zou het straf vinden dat 155wielpk's 185pk motorpk zou zijn?

    Dat is veel vermogenverlies naar de wielen.

    Anyway, je bent tevreden en dat is het belangrijkste.

    i.v.m. EGRklep:
    Een EGRklep dient wel vaker gekuist te worden (zeker bij diesel)
    (recupereren van uitlaatgassen doet dit, denk ik)

    Ik heb het zelfs eens laten doen op mijn Fiesta ST.
    Daar hadden ze de EGR zelfs gedeeltelijk afgesloten (geeft ligt vermogenswinst).
    Avatar gebruiker
    little viper
    D16 Poster
     
    Berichten: 159
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 06:47
    Woonplaats: vlaams-brabant
    my honda: Type R FN2
    Advertenties:

    Re: Heinz Tuning ervaringen

    Berichtdoor Sinister » za 12 feb 2011, 11:22

    Die schatting aan de motor is ook maar een schatting he, da hangt van veel factoren af, lucht, temp, druk en noemt maar op. De factor is hier 1,174 maar meestal is het maar 1,15 idd.
    En ik ben zeker dat als ik bij IT 155 wiel pk heb dat ik ook de motor pks heb. Zijn bank geeft zelfs nog minder aan als die van Heinz dus ;-)

    EGR klep wordt gekuist bij volgende onderhoud ja.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten