uitlaat systeem plus inlaatsysteem (kelk)

Post hier uw algemene performance vragen.

Re: uitlaat systeem plus inlaatsysteem (kelk)

Berichtdoor Lionel » do 20 jan 2011, 21:36

volgens mij zijn airboxen de beste optie , en zien er ook een stuk beter uit.
Afbeelding
FOTO'S VAN UW WAGEN?
FB Likehttps://www.facebook.com/originalframe
Avatar gebruiker
Lionel
HCB Veteraan
 
Berichten: 1639
Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:08
Woonplaats: Vl-Brabant
my honda: Integra Type R
Advertenties:



  • Re: uitlaat systeem plus inlaatsysteem (kelk)

    Berichtdoor Bell_Sol » do 20 jan 2011, 21:39

    dimi ej9 schreef:als je een mooie uitlaat wil die toch niet te luid is: invidia heeft ook een stille versie gt200 ( die heb ik en das echt nog een beschaaft geluid;) )+ge kunt daar nog ne db killer instoppe maar dan ist zonde van de uitlaat. gt300 daarintege (whitesol heeft zo een :) die is e pak luider! Der is ook nog wel een verschil ofje een testpipe steekt of ne catvervanger..(testpipe is vanaf 3000toere wel wa luider)


    ik wil uwe wel s horen ;)
    benieuwd hoe de "stille versie" klinkt :D
    is met Ekeur zelfs dacht ik?
    '94 Del Sol ESi - Sold --- '95 Civic EG5 - Sold --- '96 Civic EJ6 - Sold
    '93 Del Sol ESi - RatSol - RIP +14/10/'11+
    Avatar gebruiker
    Bell_Sol
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3743
    Geregistreerd: ma 29 maart 2010, 21:41
    Woonplaats: Machelen (Zulte)
    my honda: '94 Del Sol Esi
    Advertenties:

    Re: uitlaat systeem plus inlaatsysteem (kelk)

    Berichtdoor Connix » do 20 jan 2011, 21:41

    WhiteSol schreef:Euhm .. simota .. goe merk ? :denk: :zot: auto-style-rommel :mrgreen:


    ey! heb ik wel steken e moatje en kan er ni over klagen
    Afbeelding
    Try Harder... ...Or Fail Forever! Think Fast, Live Furious
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Connix
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3874
    Geregistreerd: do 26 aug 2010, 17:20
    Woonplaats: Schaffen
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: uitlaat systeem plus inlaatsysteem (kelk)

    Berichtdoor dentette » do 20 jan 2011, 21:47

    uitlaat mag tot 1996
    alles erna heeft e keur nodig of attesten
    alles ervoor mag zolang de co maar goed is
    ben ooit al naar de keuring gereden met echt belachelijk veel lawaai ( gewoon erdoor ) was wel van voor 96
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2926
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:04
    Woonplaats: mol
    my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

    Re: uitlaat systeem plus inlaatsysteem (kelk)

    Berichtdoor zyNox » do 20 jan 2011, 21:55

    knightgangsta schreef:
    dimi ej9 schreef:als je een mooie uitlaat wil die toch niet te luid is: invidia heeft ook een stille versie gt200 ( die heb ik en das echt nog een beschaaft geluid;) )+ge kunt daar nog ne db killer instoppe maar dan ist zonde van de uitlaat. gt300 daarintege (whitesol heeft zo een :) die is e pak luider! Der is ook nog wel een verschil ofje een testpipe steekt of ne catvervanger..(testpipe is vanaf 3000toere wel wa luider)

    wel ik wil vanaf als je hem start dat je het al hoort
    en als je goed doortrekt mag iedereen het goed horen
    maar als je op autosnelweg rijd en je hebt een lange rit moet het wel te doen zijn


    mijne is redelijk luid nu, niet zo erg als menne civic en ook irritant op autostrade. Nu voor lange rit steek ik men demper/smal buiske erweer in en je hoort hem bijna niet, je moet er al erg op letten dan.
    Once you go HONDA. U dont go back!
    Avatar gebruiker
    zyNox
    B16 Poster
     
    Berichten: 336
    Geregistreerd: do 02 dec 2010, 19:03
    Woonplaats: Gent
    my honda: Prelude 5th gen
    Advertenties:

    Re: uitlaat systeem plus inlaatsysteem (kelk)

    Berichtdoor Dj3scoupe » do 20 jan 2011, 21:59

    dimi ej9 schreef: ( die heb ik en das echt nog een beschaaft geluid;) )+ge kunt daar nog ne db killer instoppe maar dan ist zonde van de uitlaat.

    das wel ni 100% waar. OEM uitlaat op aftermarket header en midlijn vs aftermarket demper erop met killer is toch een merkbaar verschil hoor :!:
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: uitlaat systeem plus inlaatsysteem (kelk)

    Berichtdoor Magnificent_one » vr 21 jan 2011, 11:29

    luchtfilter mag, maar komt wel op uw tuningrapport.

    Uitlaat mag ook indien hij een E-keur heeft, dan maakt de diameter enz ook ni uit. Enkel het (europees) keurmerk telt. Komt ook op het tuningrapport trouwens. Zoals door de tette al gezegt, bij wagens van voor 96 mag alles (van uitlaat).

    Tis allemaal bullshit want Mugen Twinloop mag bijvoorbeeld niet, terwijl het kwaliteit is en jasma keur heeft :dom:
    nofakesh*t.org
    My other Honda runs on grass, cuts it to.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Magnificent_one
    K20 Poster
     
    Berichten: 825
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 13:07
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: uitlaat systeem plus inlaatsysteem (kelk)

    Berichtdoor knightgangsta » vr 21 jan 2011, 15:26

    idiaal want hij is van het jaar 95 :)
    dus dan mag ik gelijk wat eronder steken en het moet niet gekeurd worden ?
    dan wel ik wel een prachtig geluidje :)
    en als ik een lange ritje moet doen demper erin he
    Avatar gebruiker
    knightgangsta
    B18 Poster
     
    Berichten: 400
    Geregistreerd: zo 28 nov 2010, 01:39
    Woonplaats: zele
    my honda: Del Sol VTI
    Advertenties:

    Re: uitlaat systeem plus inlaatsysteem (kelk)

    Berichtdoor knightgangsta » vr 21 jan 2011, 23:53

    en dus een kelk niet doen want het vertraagt de wagen ?
    Avatar gebruiker
    knightgangsta
    B18 Poster
     
    Berichten: 400
    Geregistreerd: zo 28 nov 2010, 01:39
    Woonplaats: zele
    my honda: Del Sol VTI
    Advertenties:

    Re: uitlaat systeem plus inlaatsysteem (kelk)

    Berichtdoor JDM-civic » za 22 jan 2011, 12:42

    een kelk vertraagt de wagen niet altijd, maar ge moet niet verwachten dat als gij een kelk zet dat ge ineens 10pk bij krijgt..
    het hangt allemaal af van wat ge verandert en waarom ge het verandert...
    een motor van een wagen presteert beter als hij meer koude lucht binnenkrijgt, zet ge u kelk, filter etc.. te dicht bij dan gaat die warme lucht aanzuigen wat dus leid naar verlies.. maar als ge u filter TE ver af zet gaat het ook weer ten koste van bv koppel en gasrespons. Ge moet hierbij dus u ideale afstand zoeken en er toch voor zorgen dat de filter koude lucht pakt,bv een airbox. En koop u zoals meer gezegd een goede filter, Een blox filter schijnt het ook goed te doen en dat tegen een aanvaardbare prijs.. ;)
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    JDM-civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1065
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
    Woonplaats: limburg, maaseik
    my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
    Advertenties:

    Re: uitlaat systeem plus inlaatsysteem (kelk)

    Berichtdoor knightgangsta » za 22 jan 2011, 13:18

    JDM-civic schreef:een kelk vertraagt de wagen niet altijd, maar ge moet niet verwachten dat als gij een kelk zet dat ge ineens 10pk bij krijgt..
    het hangt allemaal af van wat ge verandert en waarom ge het verandert...
    een motor van een wagen presteert beter als hij meer koude lucht binnenkrijgt, zet ge u kelk, filter etc.. te dicht bij dan gaat die warme lucht aanzuigen wat dus leid naar verlies.. maar als ge u filter TE ver af zet gaat het ook weer ten koste van bv koppel en gasrespons. Ge moet hierbij dus u ideale afstand zoeken en er toch voor zorgen dat de filter koude lucht pakt,bv een airbox. En koop u zoals meer gezegd een goede filter, Een blox filter schijnt het ook goed te doen en dat tegen een aanvaardbare prijs.. ;)

    de kelk die ik er voor kan kopen is gemaakt speciaal voor de delsol
    de buis zit er al bij en de afstand is hetzelfde als de originele buis
    dus dit zal dan wel goed zijn he ?
    en als ik dit dan steek wat zijn dan de voordelen ?
    en zijn er ook nadelen ?
    Avatar gebruiker
    knightgangsta
    B18 Poster
     
    Berichten: 400
    Geregistreerd: zo 28 nov 2010, 01:39
    Woonplaats: zele
    my honda: Del Sol VTI
    Advertenties:

    Re: uitlaat systeem plus inlaatsysteem (kelk)

    Berichtdoor dimi ej9 » za 22 jan 2011, 13:56

    Dj3scoupe schreef:
    dimi ej9 schreef: ( die heb ik en das echt nog een beschaaft geluid;) )+ge kunt daar nog ne db killer instoppe maar dan ist zonde van de uitlaat.

    das wel ni 100% waar. OEM uitlaat op aftermarket header en midlijn vs aftermarket demper erop met killer is toch een merkbaar verschil hoor :!:


    ja ma khad het over ne db killer in ne gt200 (datda echt zonde is :d )
    Afbeelding
    dimi ej9
    B18 Poster
     
    Berichten: 491
    Geregistreerd: di 20 apr 2010, 20:28
    Woonplaats: scherpenheuvel
    my honda: del sol esi
    Advertenties:

    Re: uitlaat systeem plus inlaatsysteem (kelk)

    Berichtdoor dimi ej9 » za 22 jan 2011, 14:00

    de kelk die ik er voor kan kopen is gemaakt speciaal voor de delsol
    de buis zit er al bij en de afstand is hetzelfde als de originele buis
    dus dit zal dan wel goed zijn he ?
    en als ik dit dan steek wat zijn dan de voordelen ?
    en zijn er ook nadelen ?[/quote]

    als ge ne short ram hebt(dan is de buis eve lang moet ge wel ne airbox of dergelijke hebben omdat ge zowieso warme lucht trekt)
    ge kunt ook ne cold air intake kopen ( AEM of INJEN,...) die buis gaa tot benede aan de bumper en dus koude lucht;) .het enige nadeel hier aan is da ge een hydroshieldje moet steken en me ne verlaagde auto nie door ne hele diepe plas kunt (dit is wel logisch waarom dat dan niet mag he)
    deze dingen (aem v2 bijvoorbeeld) zijn wel duure spulletjes.. zo ne intake zijde al snel 3-400 euro kwijt..tenzij ge tenzo r pakt(das120eu) als ge een beetje geduld hebt kunt ge die wel vaak 2e hands kopen, dan moet ge enkel ne nieuwe filter kopen(wat 50eu kost).
    grtz
    Afbeelding
    dimi ej9
    B18 Poster
     
    Berichten: 491
    Geregistreerd: di 20 apr 2010, 20:28
    Woonplaats: scherpenheuvel
    my honda: del sol esi
    Advertenties:

    Re: uitlaat systeem plus inlaatsysteem (kelk)

    Berichtdoor Dj3scoupe » za 22 jan 2011, 14:54

    knightgangsta schreef:idiaal want hij is van het jaar 95 :)
    dus dan mag ik gelijk wat eronder steken en het moet niet gekeurd worden ?
    dan wel ik wel een prachtig geluidje :)
    en als ik een lange ritje moet doen demper erin he


    die moet wel gekeurd worden want moet op uw tuningrapport staan.
    -En het aantal dempers moet hetzelfde blijven als origineel.
    -Ook moet er een catalysator tussen zitten.

    dit zijn de regels voor auto's van voor 96...
    En voor ik commentaar krijg van: das ni waar want bij mij blablabla...
    Dit zijn de regels, ma da wilt ni zegge da ze die overal 100% toepassen eh ;)
    ik ben ook al ene keer met catvv erdoor geraakt en 2 keer niet.....
    anderen ook al met een rechte buis zonder iets.... as ze der ni over vallen.... ;)
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten