olie temps koude weer

Post hier uw algemene performance vragen.

olie temps koude weer

Berichtdoor Dj3scoupe » zo 28 dec 2014, 19:45

laatste dagen met de kou gemerkt dat er toch serieus verschil op zit met de D-series.
ritje da ik vaak doe zit ie nu dik 15 graden lager. ter info, de plaat die er zit als je geen airco hebt heeft wel nut met de kou!
heb als test die er eens af genomen en duurt toch opmerkelijk langer eer de olie opwarmt.

nog mensen die dit merken? B en K series? of kunnen die er beter tegen
Mix sets@ >>MY BLOG<<
Avatar gebruiker
Dj3scoupe
Beheerder
 
Berichten: 2264
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
Woonplaats: Genk schtad
my honda: civic coupe EJ2+ ITR
Advertenties:



  • Re: olie temps koude weer

    Berichtdoor frederique_vl_ » zo 28 dec 2014, 20:22

    wat ook al wat helpt tegen de koud is een bodemplaat onder u motor dan blijft de warmte van u radiator ook zitten onder u motorkap vooraan

    olie duurt nu inderdaad langer voor op te warmen
    veel last heb er zelf niet zo van want in mijn karter ziet zo een olieschot gelast

    en dat plaatje helpt inderdaad in de winter maar bij mijn zijn die er uit omdat airco heb dus is heel mijne neus vol
    rode crx del sol VTI
    polisch metal metallic crx del sol ESI E

    zwarte crx del sol daytona (doel onbekend)
    Avatar gebruiker
    frederique_vl_
    D17 Poster
     
    Berichten: 285
    Geregistreerd: ma 05 maart 2012, 19:22
    Woonplaats: zottegem
    my honda: crx del sol
    Advertenties:

    Re: olie temps koude weer

    Berichtdoor HondaNickx » di 30 dec 2014, 13:12

    Oliesensor in de carterpan steken ;) .Achterin het blok op die oliesandwichplate loopt die altijd 10 graden warmer tov de temp in de pan ( door o.a omgevingstemp.)
    Mijne wordt altijd 80° met normaal rijden en nu met het koude weer duurt het wat langer ma wordt ook nog altijd 80°zonder afschermplaat van de AC.
    Voorheen op de sandwichplate was dat altijd 90°.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: olie temps koude weer

    Berichtdoor WhiteSol » di 30 dec 2014, 13:17

    HondaNickx schreef:Oliesensor in de carterpan steken ;) .Achterin het blok op die oliesandwichplate loopt die altijd 10 graden warmer tov de temp in de pan ( door o.a omgevingstemp.)
    Mijne wordt altijd 80° met normaal rijden en nu met het koude weer duurt het wat langer ma wordt ook nog altijd 80°zonder afschermplaat van de AC.
    Voorheen op de sandwichplate was dat altijd 90°.


    x2 .. bij mij zit em ook in de carter, wordt altijd 85-90 graden, maakt niet uit wa weer het is. Heel soms, bij extreem heet weer zie ik em wel is boven de 90 maar dan moet het al +30 grade zijn :D
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: olie temps koude weer

    Berichtdoor kristo » wo 31 dec 2014, 09:52

    HondaNickx schreef:zonder afschermplaat van de AC

    Rij je dus zonder die plaat (wat maar een slap ding is in mijn ogen, wil daar zelf eens iets hards steken) en zonder ac-condensor, dus met een gat daar?

    Is dat dan geen windgat? :denk:
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: olie temps koude weer

    Berichtdoor HondaNickx » wo 31 dec 2014, 13:15

    Ac condensor is allang niet meer daar en rij al heel lang met een gat daar ja.Bij mij hangt men nummerplaat daar ook nog voor dus dat houdt ook al wat tegen.
    De plaat zelf heb ik ooit al eens overgetekend in een aluminium plaat van 2mm of 3mm dik.
    Met de plaat zal je minder drag hebben en de warmte van de header zal meer onder de kap blijven.Zonder plaat blijft het wat frisser ten nadele van de header dan.
    Als je langs voor kijkt door de bumper dan zie je waar de lucht direct tegen blaast en dat is voornamelijk header,motorblok en oliepan.
    Ik ben niet meer zeker maar ik dacht dat met die plaat erop dat men olietemp iets hoger werd en toen had ik mijn olietemp sensor nog vanachter op de sandwichplate zitten.
    Vandaar dat ik ze eraf gelaten heb.Hangt ook weer af wat voor soort header je hebt.(Gecoat of niet enz)
    Dit was op een civic EK met Pre facelift bumper.Op een andere bumper kan dat meer of minder lucht zijn.
    Beste is eens ne keer testen ;) het heeft voor en nadelen.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:


    Keer terug naar Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten