motormanagement gaat dan wel dan niet branden

Post hier uw algemene performance vragen.

motormanagement gaat dan wel dan niet branden

Berichtdoor STEFMARIS » vr 05 dec 2014, 17:33

heb al eventjes een probleem met de sol, ik start, geen enkel probleem, ik rijd weg ook geen enkel probleem, maar na een paar km gaat mijn motormanagement lampje branden en als ik dan stationair laat draaien, draait die zeer arm (ong 500 toeren) als ik de wagen dan uitzet en daarna terug start is het lampje weg en is alles weer normaal, soms gaat het daarna nog een branden en soms blijft het weg. wanneer het lampje brand rijdt de auto ook gewoon zonder dat er iets aan de hand is, trekt goed door, draait mooi in toeren... Ik denk zelf aan de lambdasonde misschien, maar ik kan niet uitlezen omdat het lampje nooit brand bij gewoon het contact opzetten, iemand enig idee?
STEFMARIS
B16 Poster
 
Berichten: 355
Geregistreerd: do 10 jan 2013, 18:51
Woonplaats: Bekkevoort
my honda: Honda Crx Del Sol
Advertenties:



  • Re: motormanagement gaat dan wel dan niet branden

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 05 dec 2014, 18:30

    dan is het nog geen al te groot probleem ,vanaf uw lampje blijft branden bij contact aan te zetten is het probleem veel groter .
    en voor codes uit te lezen moet u een draadje overbruggen in een bepaalde stekker om dan uit uw codes desbetreffende fout te vinden .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: motormanagement gaat dan wel dan niet branden

    Berichtdoor WhiteSol » vr 05 dec 2014, 18:32

    Veel kans op lambda sonde :-) Als je niet zeker bent hoe, komde maar ns langs en lezen we hem uit ... hij gaat de code niet altijd weergeven als het de lambda is, but never hurts to try eh :D
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: motormanagement gaat dan wel dan niet branden

    Berichtdoor Oldskool » vr 05 dec 2014, 20:09

    Denk ook de lamdasonde, om redenen hierboven al gezegd. Motorstoringslampje da ni blijft branden, geen merkbaar verschil tijdens het rijden. Als het ne bougiekabel ofzo was zou ge het wel merken.
    Afbeelding
    Life is short. The time is right now.
    Avatar gebruiker
    Oldskool
    B20 Poster
     
    Berichten: 501
    Geregistreerd: za 06 apr 2013, 12:12
    Woonplaats: Geel
    my honda: EC9
    Advertenties:

    Re: motormanagement gaat dan wel dan niet branden

    Berichtdoor STEFMARIS » vr 05 dec 2014, 20:26

    In ieder geval al bedankt voor de reacties allen! Zou het misschien ook aan een slecht contact kunnen liggen, bv die stekker van de lambdasonde? En whitesol, als het probleem blijft, hebt gij nog ne lambdasonde liggen? Dan kom ik na de blok eens langs voor die te komen kopen en als ge dan tijd zou hebben om hen eens uit te lezen, want hem komt nu toch weinig buiten omdat ik geen tijd heb, alvast merci!
    STEFMARIS
    B16 Poster
     
    Berichten: 355
    Geregistreerd: do 10 jan 2013, 18:51
    Woonplaats: Bekkevoort
    my honda: Honda Crx Del Sol
    Advertenties:

    Re: motormanagement gaat dan wel dan niet branden

    Berichtdoor Oldskool » vr 05 dec 2014, 20:35

    STEFMARIS schreef:In ieder geval al bedankt voor de reacties allen! Zou het misschien ook aan een slecht contact kunnen liggen, bv die stekker van de lambdasonde? En whitesol, als het probleem blijft, hebt gij nog ne lambdasonde liggen? Dan kom ik na de blok eens langs voor die te komen kopen en als ge dan tijd zou hebben om hen eens uit te lezen, want hem komt nu toch weinig buiten omdat ik geen tijd heb, alvast merci!


    Stekker zelf heb ik nog nooit ni meegemaakt. Meestal lambdasonde zelf. Kabel kan ook doorgeschuurd zijn tegen de uitlaat of hitteschild ofzo, kan je misschien zelf eens nakijken.
    Afbeelding
    Life is short. The time is right now.
    Avatar gebruiker
    Oldskool
    B20 Poster
     
    Berichten: 501
    Geregistreerd: za 06 apr 2013, 12:12
    Woonplaats: Geel
    my honda: EC9
    Advertenties:

    Re: motormanagement gaat dan wel dan niet branden

    Berichtdoor WhiteSol » vr 05 dec 2014, 22:35

    STEFMARIS schreef:In ieder geval al bedankt voor de reacties allen! Zou het misschien ook aan een slecht contact kunnen liggen, bv die stekker van de lambdasonde? En whitesol, als het probleem blijft, hebt gij nog ne lambdasonde liggen? Dan kom ik na de blok eens langs voor die te komen kopen en als ge dan tijd zou hebben om hen eens uit te lezen, want hem komt nu toch weinig buiten omdat ik geen tijd heb, alvast merci!


    ja dat heb ik nog ;-)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: motormanagement gaat dan wel dan niet branden

    Berichtdoor STEFMARIS » vr 05 dec 2014, 23:21

    oké da gaat dan ergens na de feesten zijn da ik langskom, gaat zo ne lambdasonde geleidelijk aan kapot? in het verleden is het lichtje wel al is aangeweest maar heb het toen lange tijd niet meer gezien, maar nu begint het wel storend te worden
    STEFMARIS
    B16 Poster
     
    Berichten: 355
    Geregistreerd: do 10 jan 2013, 18:51
    Woonplaats: Bekkevoort
    my honda: Honda Crx Del Sol
    Advertenties:


    Keer terug naar Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast