warmlopen motor (waterpomp kapot???)

Post hier uw algemene performance vragen.

warmlopen motor (waterpomp kapot???)

Berichtdoor powerpete » zo 27 jun 2010, 19:59

vandaag met de civic een dagje naar zee geweest, en al van deze morgen bij het vertrek deed de watertemperatuurmeter heel raar.
Bij gewoon rijden was alles normaal, maar vanaf het moment dat we in de file stonden begon ineens mijn temperatuurmeter de hoogte in te gaan.
Ben direct bij de volgende parking aan de kant gaan staan om eens te zien wat er scheelde (heb gisteren nog mijn lambdasonde los gehad en dacht dat ik mss per ongeluk een contactje had losgetrokken, maar dit was niet zo).
Had de motor dus op de parking laten draaien en de meter begon weer te stijgen, maar mijn ventilator sloeg ook op, dus alles leek normaal, alleen dat de temperatuurmeter maar bleef stijgen!!!
Ben toen direct vertrokken met de auto en nog voor ik de parking af was stond de temperatuur alweer normaal.
Dus steeds als ik geen rijwind had ging hij warmlopen, en het is precies of de ventilatof bij stilstand het water niet gekoeld krijgt. Bij stilstand de verwarming volle bak zetten hielp ook wel een beetje.
iemand enig idee wat dit kan zijn???
Als het de thermostaat zou zijn, dan is er normaal toch geen verschil tussen stilstaan en rijden denk ik?? Dan zou hij toch altijd moeten warmlopen??
En het thermocontact in het thermostaathuis lijkt ook nog te werken, want de ventilator slaat ook nog aan.
Ik het hier in mijn vraagbaak al eens gekeken, maar veel vind ik daar ook nie in terug.
Onder de ontsteking zitten ook nog 2 contacten die iets met het watercircuit te maken hebben, ma vind ook nie direct terug wat hun functie is. één zal er zijn voor de temp meter te sturen, maar waarvoor diet die andere dan??
K zou dit probleem graag zo snel mogelijk van de baan hebben, zit deze week ook nog met de keuring en alles zou in orde moeten zijn binne 3 weken om naar hondaropa te kunnen gaan, want met een auto die warmloopt in de file rijd ik toch nie me een gerust hart op hoor.
Laatst bijgewerkt door powerpete op zo 11 jul 2010, 20:53, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
image search

crx EE6: sold
crx ED9: project car
civic coupé EJ6: sold
civic EC8: sold
accord CU3: daily
integra DC2: daily/meeting car
Avatar gebruiker
powerpete
H22 Poster
 
Berichten: 651
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:57
Woonplaats: noorderwijk
my honda: ITR
Advertenties:



  • Re: warmlopen motor

    Berichtdoor Mr. Yakuza » zo 27 jun 2010, 21:05

    Thermostaat die blijft open staan misschien?

    Uw water blijft dan goed koelen als ge aan het rijden zijt door rijwind,maar één keer als ge stil staat hebt ge geen rijwind,dus uw water blijft maar rond lopen in uw blok omdat uw klep open blijft,en ik denk dat het daardoor dan is dat die stilaan warm loopt.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Mr. Yakuza
    H22 Poster
     
    Berichten: 642
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 10:09
    Woonplaats: PlopsaLand
    my honda: Integra Dc2
    Advertenties:

    Re: warmlopen motor

    Berichtdoor HondaNickx » zo 27 jun 2010, 21:12

    Mr. Yakuza schreef:Thermostaat die blijft open staan misschien?

    Uw water blijft dan goed koelen als ge aan het rijden zijt door rijwind,maar één keer als ge stil staat hebt ge geen rijwind,dus uw water blijft maar rond lopen in uw blok omdat uw klep open blijft,en ik denk dat het daardoor dan is dat die stilaan warm loopt.



    Da meende ik ook eerst te zeggen ma zijne ventilator slaat aan als em stilstaat en bootst die rijwind na en dan koelt em niet.Dus da kan nie dan he.Hebt ge al geprobeerd van gas te geven als ge stilstaat dan ?Als em dan wel zakt dan is er iets met uw waterpomp.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: warmlopen motor

    Berichtdoor Mr. Yakuza » zo 27 jun 2010, 21:18

    HondaNickx schreef:
    Mr. Yakuza schreef:Thermostaat die blijft open staan misschien?

    Uw water blijft dan goed koelen als ge aan het rijden zijt door rijwind,maar één keer als ge stil staat hebt ge geen rijwind,dus uw water blijft maar rond lopen in uw blok omdat uw klep open blijft,en ik denk dat het daardoor dan is dat die stilaan warm loopt.



    Da meende ik ook eerst te zeggen ma zijne ventilator slaat aan als em stilstaat en bootst die rijwind na en dan koelt em niet.Dus da kan nie dan he.Hebt ge al geprobeerd van gas te geven als ge stilstaat dan ?Als em dan wel zakt dan is er iets met uw waterpomp.


    Ja maar uw ventilator slaat gewoon al aan op een bepaalde temp'.
    Dus als zijn water die continu blijft lopen te hoog oploopt,dan zal zijn ventilator nog altijd opspringen.
    En zijn ventilator zal het water niet goed genoeg kunnen koelen als die continu blijft door lopen in zijn blok.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Mr. Yakuza
    H22 Poster
     
    Berichten: 642
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 10:09
    Woonplaats: PlopsaLand
    my honda: Integra Dc2
    Advertenties:

    Re: warmlopen motor

    Berichtdoor jdmgangsta » zo 27 jun 2010, 23:51

    HondaNickx schreef:
    Mr. Yakuza schreef:Thermostaat die blijft open staan misschien?

    Uw water blijft dan goed koelen als ge aan het rijden zijt door rijwind,maar één keer als ge stil staat hebt ge geen rijwind,dus uw water blijft maar rond lopen in uw blok omdat uw klep open blijft,en ik denk dat het daardoor dan is dat die stilaan warm loopt.



    Da meende ik ook eerst te zeggen ma zijne ventilator slaat aan als em stilstaat en bootst die rijwind na en dan koelt em niet.Dus da kan nie dan he.Hebt ge al geprobeerd van gas te geven als ge stilstaat dan ?Als em dan wel zakt dan is er iets met uw waterpomp.


    dat is het niet, toen mijne waterpomp kapot was heb ook stil gestaan en gas geven en temp ging omhoog, als ik door heb gerijden was alles in orde, eerste tunnel in en t was gedaan...

    heb je koelvloeistof nagezien in expansie pot en radiator? als hij warm was heb je iets onder motorkap gemerkt, stinkt op koelvloeistof of zo?

    Haal termostaat uit en test die dan... veel kansen dat uw termostaat is..
    [*]Cruiserz Car Club[*]
    Avatar gebruiker
    jdmgangsta
    D17 Poster
     
    Berichten: 238
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:10
    Woonplaats: Kontich
    my honda: Accord CL
    Advertenties:

    Re: warmlopen motor

    Berichtdoor HoNdAdreams » ma 28 jun 2010, 11:26

    als de thermostaat open blijft staan kan hij niet warm lopen, omdat dan je vloeistof naar je radiator wordt gestuurd en wordt afgekoeld. Als de thermostaat dicht blijft zitten wel (dit zal je ook bedoelen waarschijnlijk), dan blijft de vloeistof in het blok en krijgt hij geen koeling, enkel als je de verwarming opzet. Op het moment dat de auto warm loopt moet je voelen of je radiator en de slangen ernaartoe warm worden, zo ja, is je thermostaat open dus moet hij kunnen koelen. Desnoods thermostaat eruit halen, dit kan geen kwaad, enkel in de winter komt je motor niet op temperatuur, dus tegen dan toch vervangen.
    Wat er ook nog kan zijn is je waterpomp die stuk is, of gewoon lucht op je systeem. Probeer het eens met ontluchten, en voelen of vooraan alles warm wordt. Anders toch richting waterpomp gaan zien.
    Avatar gebruiker
    HoNdAdreams
    H23 Poster
     
    Berichten: 788
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:21
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: warmlopen motor

    Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 28 jun 2010, 12:18

    sensorke vervangen onder uwen delco ,degene met zo een puntje aan als contact dat is degene die uw regeltemp aangeeft op uwen dash..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: warmlopen motor

    Berichtdoor Nasty » ma 28 jun 2010, 16:43

    Heb ooit hetzelfde aan de hand gehad, en bij mij was er een afgedopt koelvloeistof slangske gaan lekken :|
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: warmlopen motor

    Berichtdoor powerpete » ma 28 jun 2010, 17:04

    ja als ik da hier lees kan ik best alles vervangen wat met de koeling te maken heeft...
    Denk eerlijk gezegd nie dat het de waterpomp is, want de dag voor ik mijn vorige blok heb stuk gereden, heeft hij juist het zelfde gehad, en dit was nog met een andere waterpomp.
    Wel heb ik nog altijd dezelfde thermostaat zitten, en ook dezelfde contacten, aangezien ik de kop van mijn vorige motor heb omgezet.
    Zal eens naar de garage bellen, eens horen wat zij ervan denken, maar ik denk ook eerder in de richting van toch een kapotte thermostaat.
    Merci voor de reacties ;) .
    Afbeelding
    image search

    crx EE6: sold
    crx ED9: project car
    civic coupé EJ6: sold
    civic EC8: sold
    accord CU3: daily
    integra DC2: daily/meeting car
    Avatar gebruiker
    powerpete
    H22 Poster
     
    Berichten: 651
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:57
    Woonplaats: noorderwijk
    my honda: ITR
    Advertenties:

    Re: warmlopen motor

    Berichtdoor HoNdAdreams » ma 28 jun 2010, 17:40

    thermostaat kan je meteen controleren, voel of de darm naar uw radiator warm wordt eens de auto 90graden heeft, en ook of uw radiator warm wordt.
    Avatar gebruiker
    HoNdAdreams
    H23 Poster
     
    Berichten: 788
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:21
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: warmlopen motor

    Berichtdoor powerpete » di 29 jun 2010, 16:38

    ik denk dat het opgelost is.
    gisterenavond was ik nog eens gaan zien en het expansievatje stond weer op min.
    Heb het bijgevuld en de radiator open gedraaid en daar ook nog een klein beetje op gegoten.
    de darmen nog eens goed ontlucht en nu is alles weer normaal, het meterke blijft constant en de ventilator springt op en ook terug af.
    Waarschijnlijk een luchtbel in het watercirciut gezeten.
    Int vervolg een beetje beter in de gaten houden he.. ;)
    Afbeelding
    image search

    crx EE6: sold
    crx ED9: project car
    civic coupé EJ6: sold
    civic EC8: sold
    accord CU3: daily
    integra DC2: daily/meeting car
    Avatar gebruiker
    powerpete
    H22 Poster
     
    Berichten: 651
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:57
    Woonplaats: noorderwijk
    my honda: ITR
    Advertenties:

    Re: warmlopen motor

    Berichtdoor HoNdAdreams » wo 30 jun 2010, 16:26

    das goed nieuws he, tmoet niet altijd geld kosten, da zie je wel
    Avatar gebruiker
    HoNdAdreams
    H23 Poster
     
    Berichten: 788
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:21
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: warmlopen motor

    Berichtdoor powerpete » zo 11 jul 2010, 21:13

    HoNdAdreams schreef:das goed nieuws he, tmoet niet altijd geld kosten, da zie je wel


    blijkbaar is zoveel geluk toch nie voor mij weg gelegd. Vandaag weer een dagske naar zee geweest en alweer dezelfde miserie :evil:
    heb de voorbije 2 weken hier zowa rond de kerktoren gereden en alles was normaal, den ventilator sloeg op en af, temp bleef normaal,...
    Ma vandaag bij weer een lange rit, toen ik voor het eerst weer in de file stond, weeral prijs, temp ging omhoog...
    Vanaf het moment da ik terug begon te rijden zakte de temp weer onmiddelijk naar normaal.
    toen ik was aangekomen heb ik de motor eens laten bollen, totdat de temp weer begon te stijgen, en toen heb ik de motor op zo een3 a 4000 toeren gehouden, en toen zakte de temp ook ineens naar normaal, dus blijkbaar kan mijn waterpomp op stationair het water nie rondgepompt krijgen.
    Zou nu gewoon mijn waterpomp naar de zak zijn, of is er mss meer aan de hand?
    De verwarming volle neut opzetten helpt trouwens ook als hij warm loopt.
    En nog iets wat ik ook vreemd vind, de voorbije 2 weken heb ik mijn water elke dag gecontroleerd, en het was een hele week constant gebleven, tot voorbije dinsdag het niveau begon te dalen, totdat hij op min stond, en toen heb ik hem terug bijgevuld.
    Dus eventjes dacht ik dat mijn motor mss water verloor of verbruikte, maar toen ik vandaag aan zee mijn water controleerde, zag ik dan mijn vatje was overgelopen!!!
    Dus het water dat ik dacht dat ik 'kwijt' was, was vandaag ineens terug.
    Iemand een idee waar da water kan blijven en plots terugkomen, want ik krijg stillekesaan horens van dees probleem hoor.
    Wat vandaag ook raar was, toen de motor warm liep wilde mijn ventilator ook niet meer opspringen, iets wat hij voor vandaag nog wel deed.Maar als ik toeren maakte met de motor zakte de temp toch, ook al ging de ventilator niet. dus heeft hij dan toch kouder water van in de radiator in de motor gepompt.maar deze ventilator wordt toch gestuurd door een contact aan de thermostaat he, en heeft dan toch niet rechtstreeks iets te maken met de waterpomp?? Zouden dit mss 2 problemen zijn die toevallig samen gekomen zijn, maar niet direct iets met mekaar te maken heeft?? Of komen deze problemen nog altijd door luchtbellen in het watercirciut???
    Ga morgen toch ook eens naar garage wuyts bellen wat dit kan zijn, maar als hier iemand al een idee heeft, laat maar horen he, want hier wordt ik zot van... :evil:
    Afbeelding
    image search

    crx EE6: sold
    crx ED9: project car
    civic coupé EJ6: sold
    civic EC8: sold
    accord CU3: daily
    integra DC2: daily/meeting car
    Avatar gebruiker
    powerpete
    H22 Poster
     
    Berichten: 651
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:57
    Woonplaats: noorderwijk
    my honda: ITR
    Advertenties:

    Re: warmlopen motor (waterpomp kapot???)

    Berichtdoor integradical » zo 11 jul 2010, 21:29

    toevallig geen massakabel wat slecht contcact geeft of zwart uitziet?
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: warmlopen motor (waterpomp kapot???)

    Berichtdoor HondaNickx » zo 11 jul 2010, 22:00

    Koelwater al volledig vervangen gehad ? Misschien dat er wa vuil in de koelkanalen zit ergens ...
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten