vandaag met de civic een dagje naar zee geweest, en al van deze morgen bij het vertrek deed de watertemperatuurmeter heel raar.
Bij gewoon rijden was alles normaal, maar vanaf het moment dat we in de file stonden begon ineens mijn temperatuurmeter de hoogte in te gaan.
Ben direct bij de volgende parking aan de kant gaan staan om eens te zien wat er scheelde (heb gisteren nog mijn lambdasonde los gehad en dacht dat ik mss per ongeluk een contactje had losgetrokken, maar dit was niet zo).
Had de motor dus op de parking laten draaien en de meter begon weer te stijgen, maar mijn ventilator sloeg ook op, dus alles leek normaal, alleen dat de temperatuurmeter maar bleef stijgen!!!
Ben toen direct vertrokken met de auto en nog voor ik de parking af was stond de temperatuur alweer normaal.
Dus steeds als ik geen rijwind had ging hij warmlopen, en het is precies of de ventilatof bij stilstand het water niet gekoeld krijgt. Bij stilstand de verwarming volle bak zetten hielp ook wel een beetje.
iemand enig idee wat dit kan zijn???
Als het de thermostaat zou zijn, dan is er normaal toch geen verschil tussen stilstaan en rijden denk ik?? Dan zou hij toch altijd moeten warmlopen??
En het thermocontact in het thermostaathuis lijkt ook nog te werken, want de ventilator slaat ook nog aan.
Ik het hier in mijn vraagbaak al eens gekeken, maar veel vind ik daar ook nie in terug.
Onder de ontsteking zitten ook nog 2 contacten die iets met het watercircuit te maken hebben, ma vind ook nie direct terug wat hun functie is. één zal er zijn voor de temp meter te sturen, maar waarvoor diet die andere dan??
K zou dit probleem graag zo snel mogelijk van de baan hebben, zit deze week ook nog met de keuring en alles zou in orde moeten zijn binne 3 weken om naar hondaropa te kunnen gaan, want met een auto die warmloopt in de file rijd ik toch nie me een gerust hart op hoor.