Sinister schreef:Ik vroeg me af hoe je een goede compressietest doet van een K20A2.
Moet dit gemeten worden op koude blok of warme blok?
Wat als er op koude blok afwijkingen zit op een cylinder?
Wat als er op warme blok afwijkingen zit op een cylinder?
Kan je verschillende oorzaken te weten komen tussen koud en warme metingen?
Stel bv als je afwijking hebt op koude blok maar niet op warme, is er dan een probleem in de culasse?
Greetz
Normaal gesproken brengt ge de motor op bedrijfstemperatuur,schakelt de motor uit.
Haal dan de zekering uit van de fuel relais .
Alle bougies eruit halen , compressiemeter aansluiten ,gasklep volledig induwen en de motor net zolang starten tot de meter niet meer hoger gaat.
Belangrijker zijn de verschillen tussen de cylinders onderling dan de eigenlijke compressie meting,dat is maar een indicatie.
Als je een afwijking hebt op een koud blok dan wordt dat op een warm blok alleen maar groter.Je kan ook nog de cylinders 'nat' meten ipv 'droog'.