Compressietest

Post hier uw algemene performance vragen.

Compressietest

Berichtdoor Sinister » wo 25 jun 2014, 12:40

Ik vroeg me af hoe je een goede compressietest doet van een K20A2.
Moet dit gemeten worden op koude blok of warme blok?

Wat als er op koude blok afwijkingen zit op een cylinder?
Wat als er op warme blok afwijkingen zit op een cylinder?

Kan je verschillende oorzaken te weten komen tussen koud en warme metingen?
Stel bv als je afwijking hebt op koude blok maar niet op warme, is er dan een probleem in de culasse?

Greetz
Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
Sinister
HCB Veteraan
 
Berichten: 1057
Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
Advertenties:



  • Re: Compressietest

    Berichtdoor HondaNickx » wo 25 jun 2014, 18:59

    Sinister schreef:Ik vroeg me af hoe je een goede compressietest doet van een K20A2.
    Moet dit gemeten worden op koude blok of warme blok?

    Wat als er op koude blok afwijkingen zit op een cylinder?
    Wat als er op warme blok afwijkingen zit op een cylinder?

    Kan je verschillende oorzaken te weten komen tussen koud en warme metingen?
    Stel bv als je afwijking hebt op koude blok maar niet op warme, is er dan een probleem in de culasse?

    Greetz



    Normaal gesproken brengt ge de motor op bedrijfstemperatuur,schakelt de motor uit.
    Haal dan de zekering uit van de fuel relais .
    Alle bougies eruit halen , compressiemeter aansluiten ,gasklep volledig induwen en de motor net zolang starten tot de meter niet meer hoger gaat.
    Belangrijker zijn de verschillen tussen de cylinders onderling dan de eigenlijke compressie meting,dat is maar een indicatie.
    Als je een afwijking hebt op een koud blok dan wordt dat op een warm blok alleen maar groter.Je kan ook nog de cylinders 'nat' meten ipv 'droog'.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: Compressietest

    Berichtdoor jonas (R-garage) » do 26 jun 2014, 07:52

    klopt ..maar 1 ding vergeten de rode,groene en gele zone op de meter (bar-zones)! die pijl moet in het groen staan anders zit uw compressie zoiezo te laag ..en aan geel gaat u niet geraken met stock toestanden.
    rood is te weinig,groen is goed,geel is teveel..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Compressietest

    Berichtdoor Sinister » do 26 jun 2014, 14:10

    Nogthans op koud wijkt cylinder 3 af van de anderen, met maar de helft van de normale waarden.
    Op warme blok geen enkele afwijking.
    Hoe kan dat dan?
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:


    Keer terug naar Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast