EK9 verzekering

Post hier uw algemene performance vragen.

EK9 verzekering

Berichtdoor EPlover » vr 22 nov 2013, 17:15

hey,
kzit met een vraagje over de verzekering en taks van type-r ek9 en ep3 enzo.
ben zot van die type-r'en en kzou graag ens weten of je daar veel verzekering en taks moet voor betalen?
bedankt! ;)
EPlover
Camino user
 
Berichten: 24
Geregistreerd: wo 20 nov 2013, 16:44
my honda: Civic Ep2
Advertenties:



  • Re: EK9 verzekering

    Berichtdoor WhiteSol » vr 22 nov 2013, 17:50

    Da hangt allemaal af van zoveel factoren da het onmogelijk is hier een goed antwoord op te krijgen. Bladeren eens door de topics want die vraag is hier ook al meermaals gesteld. Op uwen eigen naam als 17-jarige zal't zowiezo nie lukken ;)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: EK9 verzekering

    Berichtdoor kenny_tmt » vr 22 nov 2013, 17:50

    Ik betaal 460€ verzekering op een jaar voor mijne ep3.. En biv + tax is 750€ den eerste keer hierna, 400€ ofzo jaarlijkse tax
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: EK9 verzekering

    Berichtdoor Bubbels** » vr 22 nov 2013, 18:36

    Ik heb ook iets van €750 betaald voor BIV en taksen denk ik.
    De verzekering bij mij komt nu op €800 denk ik. 'k Ben net 25 geworden en ik heb bijna 5 jaar mijn rijbewijs :)
    Aangezien da ge nog maar 17 zijt moogde wel op een stuk meer rekenen als ge een type R wilt verzekeren é, als ge al een verzekeraar vindt die u wílt verzekeren...
    Avatar gebruiker
    Bubbels**
    D17 Poster
     
    Berichten: 224
    Geregistreerd: zo 20 jan 2013, 04:58
    my honda: Civic Type-R EP3
    Advertenties:

    Re: EK9 verzekering

    Berichtdoor EPlover » vr 22 nov 2013, 19:55

    WhiteSol schreef:Da hangt allemaal af van zoveel factoren da het onmogelijk is hier een goed antwoord op te krijgen. Bladeren eens door de topics want die vraag is hier ook al meermaals gesteld. Op uwen eigen naam als 17-jarige zal't zowiezo nie lukken ;)


    Indd, als 17-jarige zou dit indd zeer moeilijk zijn om te beantwoordn, heb er niey bijgezet dat dit voor een persoon is van 23 die al van zijn 18de rondrijd, hij zocht naar een vinnige wagen met wat pk dus dacht ik direct aan een type-r, maar nu zit hij met de vraag naar die verzekering.
    Is die betaalbaar of houd hij het toch beter bij een ep2?
    EPlover
    Camino user
     
    Berichten: 24
    Geregistreerd: wo 20 nov 2013, 16:44
    my honda: Civic Ep2
    Advertenties:

    Re: EK9 verzekering

    Berichtdoor EPlover » vr 22 nov 2013, 20:01

    Bubbels** schreef:Ik heb ook iets van €750 betaald voor BIV en taksen denk ik.
    De verzekering bij mij komt nu op €800 denk ik. 'k Ben net 25 geworden en ik heb bijna 5 jaar mijn rijbewijs :)
    Aangezien da ge nog maar 17 zijt moogde wel op een stuk meer rekenen als ge een type R wilt verzekeren é, als ge al een verzekeraar vindt die u wílt verzekeren...


    Inderdaad, dat zal volgens mij geen een verzekeraan resceren.
    Is niet voor mij, ik zou mikken op een ep2 of ep4.
    Liefst natuurlijk ep2 voor de vtec, maar de naft staat een stuk duurder dan diesel dus zou ep4 hoedkoper uitvallen.
    Toch bedankt voor je snelle antwoord!
    Iemand van 23 zal dus ongeveer gelijk zyn met wat jij betaald.
    EPlover
    Camino user
     
    Berichten: 24
    Geregistreerd: wo 20 nov 2013, 16:44
    my honda: Civic Ep2
    Advertenties:

    Re: EK9 verzekering

    Berichtdoor Bubbels** » vr 22 nov 2013, 20:05

    'k Heb ook nog een EP4 gehad en daarvoor betaalde ik €600 verzekering toen ik 23-24 was ('k heb de type R nog maar een klein jaar), dus dat scheelt wel een stuk ;)
    Taksen zijn uiteraard ook een stuk lager, maar 'k weet niet meer precies hoeveel dat was.
    Avatar gebruiker
    Bubbels**
    D17 Poster
     
    Berichten: 224
    Geregistreerd: zo 20 jan 2013, 04:58
    my honda: Civic Type-R EP3
    Advertenties:

    Re: EK9 verzekering

    Berichtdoor EPlover » vr 22 nov 2013, 21:19

    kheb jullie indd wat misleid door te zeggen : "ben zot van die ek9's"
    maar bedacnkt, we zyn er al wat slimmer bij gekomen
    EPlover
    Camino user
     
    Berichten: 24
    Geregistreerd: wo 20 nov 2013, 16:44
    my honda: Civic Ep2
    Advertenties:

    Re: EK9 verzekering

    Berichtdoor Snellecivic » vr 22 nov 2013, 21:33

    EPlover schreef:
    Bubbels** schreef:Ik heb ook iets van €750 betaald voor BIV en taksen denk ik.
    De verzekering bij mij komt nu op €800 denk ik. 'k Ben net 25 geworden en ik heb bijna 5 jaar mijn rijbewijs :)
    Aangezien da ge nog maar 17 zijt moogde wel op een stuk meer rekenen als ge een type R wilt verzekeren é, als ge al een verzekeraar vindt die u wílt verzekeren...


    Inderdaad, dat zal volgens mij geen een verzekeraan resceren.
    Is niet voor mij, ik zou mikken op een ep2 of ep4.
    Liefst natuurlijk ep2 voor de vtec, maar de naft staat een stuk duurder dan diesel dus zou ep4 hoedkoper uitvallen.
    Toch bedankt voor je snelle antwoord!
    Iemand van 23 zal dus ongeveer gelijk zyn met wat jij betaald.


    Dan is er nog altijd het tariferingsbureau van België.
    Om contact op te nemen met hun moet je wel:
    1. - 3 keer geweigerd worden binnen de 2 maanden bij andere particuliere verzekerings-maatschappijen.
    2. - of 3 keer een heel hoge premie aangereikt krijgen binnen de 2 maanden bij particuliere verzekerings-maatschappijen.

    Zij zullen dan een premie opmaken in contrast met het risico.
    Deze zal nog steeds hoog zijn voor jou(17/18 en zeker voor een EP3!), maar in het geval van hoge premies aangereikt te krijgen zouden zij normaal lager zitten dan de particuliere maatschappijen.
    Maar of het de moeite van het geld is de hoge verzekering en de taks en benzine gezuip ... hangt af van je financiële situatie, I guess. :D

    Dit is het allerlaatste toe vlugs oord wanneer je een particuliere verzekering wordt geweigerd.

    Laten we zeggen voor een jonge bestuurder met weinig tot geen rij ervaring of verzekering op naam afgesloten zal de BA rond de: 1000,00 - ++++ liggen ongeveer.
    Hoe meer KW en hoe jonger des te minder groot zal hun smile zijn op zo'n verzekerings-kantoor. :D
    Avatar gebruiker
    Snellecivic
    D15 Poster
     
    Berichten: 105
    Geregistreerd: za 16 nov 2013, 15:06
    my honda: Honda Civic EP1
    Advertenties:

    Re: EK9 verzekering

    Berichtdoor oggear » vr 22 nov 2013, 23:06

    op die leeftijd zou ik niet gaan voor zo'n auto, ik betaal nog maar sedert kort 400 eur verzekering op mijn eigen naam (juist 24 geworden).
    Ik weet nog goed moest ik dat vorig jaar op eigen naam hadden willen zetten ging mij dat toen ongeveer 1500eu kosten. (Wel door 2 ongevallen).
    Maar kdenk dus wel als beginnende bestuurder zo'n auto verzekeringen op eigen naam, niet erg voordelig is! Zal je niet gauw vinden onder 1000 zoals eerder hier gezegd,

    MAAR... als je het kan waarom niet :D
    drive your life
    Avatar gebruiker
    oggear
    K20 Poster
     
    Berichten: 804
    Geregistreerd: ma 21 jun 2010, 13:12
    Woonplaats: Alveringem
    my honda: civic 1.4Is
    Advertenties:

    Re: EK9 verzekering

    Berichtdoor WhiteSol » za 23 nov 2013, 00:16

    Snellecivic schreef:Dan is er nog altijd het tariferingsbureau van België.
    Om contact op te nemen met hun moet je wel:
    1. - 3 keer geweigerd worden binnen de 2 maanden bij andere particuliere verzekerings-maatschappijen.
    2. - of 3 keer een heel hoge premie aangereikt krijgen binnen de 2 maanden bij particuliere verzekerings-maatschappijen.

    Zij zullen dan een premie opmaken in contrast met het risico.
    Deze zal nog steeds hoog zijn voor jou(17/18 en zeker voor een EP3!), maar in het geval van hoge premies aangereikt te krijgen zouden zij normaal lager zitten dan de particuliere maatschappijen.
    Maar of het de moeite van het geld is de hoge verzekering en de taks en benzine gezuip ... hangt af van je financiële situatie, I guess. :D

    Dit is het allerlaatste toe vlugs oord wanneer je een particuliere verzekering wordt geweigerd.

    Laten we zeggen voor een jonge bestuurder met weinig tot geen rij ervaring of verzekering op naam afgesloten zal de BA rond de: 1000,00 - ++++ liggen ongeveer.
    Hoe meer KW en hoe jonger des te minder groot zal hun smile zijn op zo'n verzekerings-kantoor. :D


    Maak maar is eerst werk van een voorstelling ;)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: EK9 verzekering

    Berichtdoor Leplatje » za 23 nov 2013, 01:28

    23 zal wel al beter te doen zijn qua verzekering als je een EP3 wil, maar tzal nog altijd niet goedkoop zijn natuurlijk.
    Mss wel nog wat jong om al met 200pk onder uw gat te zitten maar de ene is al verstandiger als de andere op die leeftijd.

    EK9 zou ik niet mee beginnen, eerst eens EP3 proberen vooraleer je met een echte auto gaat rijden!









    Shitstorm in 3.... 2.... 1.... :mrgreen:
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: EK9 verzekering

    Berichtdoor VRX » za 23 nov 2013, 02:28

    Ik ben 28 en betaal momenteel voor mijn EP3 zowat 800 euro BA. Dit is in mijn ogen echter véél teveel. Begin februari kan ik eindelijk weg bij mijn huidige maatschappij, en ik hoop toch ergens rond de 400 a 500 euro uit te komen.

    Toen ik indertijd op mijn gho, 23ste zowat ging horen voor mijn del sol, kreeg ik absurde bedragen van 1300+ naar mijn kop gesmeten, puur omdat je op die leeftijd blijkbaar nog steeds in de risicogroep valt voor de meeste verzekeringen, en die auto onder de categorie sportwagen valt. Die combinatie = duur!

    Onder de 20, en dan categorie sportwagen....reken maar op absurde bedragen (1500 of meer), of zelfs gewoon vlakaf een weigering om je te verzekeren.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    VRX
    H23 Poster
     
    Berichten: 764
    Geregistreerd: wo 18 aug 2010, 21:01
    Woonplaats: Limburg
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: EK9 verzekering

    Berichtdoor VRX » za 23 nov 2013, 02:30

    Leplatje schreef:EK9 zou ik niet mee beginnen, eerst eens EP3 proberen vooraleer je met een echte auto gaat rijden!

    Shitstorm in 3.... 2.... 1.... :mrgreen:


    EP3 is nu ook écht wel een vrouwenauto hé :p
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    VRX
    H23 Poster
     
    Berichten: 764
    Geregistreerd: wo 18 aug 2010, 21:01
    Woonplaats: Limburg
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: EK9 verzekering

    Berichtdoor Jdm_Whore » za 23 nov 2013, 02:49

    Huh? Gaat ge de EP houden ofwa? En idd, de 'risicocategorie' is zelfs tot 29(!) jaar! :evil: Althans, bij Ethias toch...
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast