koelvloeistof

Post hier uw algemene performance vragen.

koelvloeistof

Berichtdoor kennytje0 » za 14 sep 2013, 18:33

beste,

heeft er iemand ervaring met deze koelvloeistof, is relatief duur maar 0% water?
http://millersoils.nl/oldtimers/additie ... d=9=#vc180
mvg
Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
kennytje0
D17 Poster
 
Berichten: 204
Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
Woonplaats: Westmalle
my honda: civic ej9
Advertenties:



  • Re: koelvloeistof

    Berichtdoor krissedc2 » di 22 okt 2013, 09:44

    ziet er volgens mij wel interessant uit hoor :D natuurlijk is het de moeite waard? ik zou alleen overschakelijk op dit als ik een volledig nieuw koelsysteem zou steken of, ik koop direct 2 bussen en spoel eerst eens dat het resterende water verwijdert word.
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: koelvloeistof

    Berichtdoor Jebus » di 22 okt 2013, 10:00

    Imo niet de moeite, tenzij je een andere radiator en darmen zou steken en er toch alles afmoet. ;)
    Grtz
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: koelvloeistof

    Berichtdoor jonas (R-garage) » di 22 okt 2013, 12:28

    wel de moeite als het ervan afhangt dat je anders uwen blok stuk gaat rijden !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: koelvloeistof

    Berichtdoor Jebus » di 22 okt 2013, 19:47

    En hoe in godsnaam zou je uw blok kapot rijden van ander water te gebruiken? Zeker op een vermoed ik stock ej9...
    Laatst bijgewerkt door Jebus op di 22 okt 2013, 19:50, in totaal 1 keer bewerkt.
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: koelvloeistof

    Berichtdoor unleashed civic » di 22 okt 2013, 19:49

    Jebus schreef:En hoe in godsnaam zou je uw blok kapot rijden van ander water te gebruiken? Zeker op een vermoed ik stock ej6...


    Tis geen water :teehee: :lol2:
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: koelvloeistof

    Berichtdoor Jebus » di 22 okt 2013, 19:51

    unleashed civic schreef:
    Jebus schreef:En hoe in godsnaam zou je uw blok kapot rijden van ander water te gebruiken? Zeker op een vermoed ik stock ej6...


    Tis geen water :teehee: :lol2:

    Komt er wel op neer dat je dan geen water in je radiator mag kappen eh :P
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: koelvloeistof

    Berichtdoor Eatmydust » di 22 okt 2013, 19:57

    Tuurlijk is dit een mooie upgrade.
    Je radiator systeem is flushen en overschakelen naar deftige koelvloeistof is zeker geen overbodige luxe.

    Zal in elk geval beter zijn dan al de corrosie en cocktails van koelvloeistoffen/water die al x aantal jaar in elk oud systeem zitten.
    Eatmydust
    B16 Poster
     
    Berichten: 398
    Geregistreerd: zo 06 feb 2011, 13:48
    Advertenties:

    Re: koelvloeistof

    Berichtdoor krissedc2 » di 22 okt 2013, 20:34

    blok stuk rijden? geen water? :zot:

    alle ordinaire koelvloeistoffen zijn volgens mij op basis van water....gedemeniraliseerd water (AKA water onteigend van natuurlijke mineralen zoals kalk, sodium etc).
    die koelvloeistof die waarschijnlijk 98% van heel het gebeuren hier koopt die vermeld 50/50 in den autoparts of waar dan ook bevat ook water....
    mijn laatste koelvloeistof die ik gebruikte was gedeminiraliseerd water uit de colruyt gemengd in verhouding 60water 40 koelvloeistofgel met groene koelvloeistofgel
    waarom groen ? er zijn andere kleuren en die kleuren zijn er om een bepaalde agressieviteit ten opzichte van u systeem aan te duiden.

    flushen vind ik persoonlijk een must als je overschakelt op een koelvloeistof ZONDER water waarom? je kan niet zeggen of het zich mengt of hoe het reageert met water da zou achterblijven in je systeem van de vorige. maar zoals ik al zei, waarom dit product gebruiken als je niks aan je systeem verandert?
    als je van plan bent om op circuit te gaan zou ik het wel aanraden, kookpunt zal hoger liggen dus zal minder druk op je systeem zetten.

    jonas (R-garage) schreef:wel de moeite als het ervan afhangt dat je anders uwen blok stuk gaat rijden !

    verklaar eens, hier kan ik niks uit opmaken ze....wa ik begrijp is da alle autofabrikante en garagisten hun werk niet goed doen/kennen want ze laten het er allemaal van afhangen of ze de moteur in frieten vanien gon rijn.... :D
    klantjes zulle lachen als ze 40 euro voor wa vloeistof moge betalen ( zonder winstmarge)
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: koelvloeistof

    Berichtdoor R200TEG » di 22 okt 2013, 20:48

    jonas (R-garage) schreef:wel de moeite als het ervan afhangt dat je anders uwen blok stuk gaat rijden !


    wa zegde gij nu allemaal jonge? ordinaire KVS sucks ofwa ?


    Garret sucks 8-)


    en appelblauw zeegroen is ook een kleur.
    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    Avatar gebruiker
    R200TEG
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1213
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 10:18
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

    Re: koelvloeistof

    Berichtdoor jonas (R-garage) » di 22 okt 2013, 22:46

    tunen jullie maar is een motor naar uiterste dan win je met deze vloeistof gewoonweg pk's ! omgerekend naar waarde .. klasiek kvs heeft een kookpunt ! deze niet of toch veel minder snel en als deze kookt dan zijn er al lang andere dingen stuk ! olie is ook sneller op temperatuur ..dit is enkel voor race doeleinden dus niet voor straatgebruik .
    als je dit goedje niet kent achterhaal dan eerst de waarde van dit product alvorens hier te uiten van zus of zo ..!

    als volgd :

    Beschrijving
    Een waterloze koelvloeistof dat speciaal ontwikkeld is voor racemotoren en quads. Power Cool 180° beschermt het koelsysteem van -40°C tot 180°C. De unieke eigenschappen voorkomen vele problemen die zich voordoen bij op water gebaseerde koelvloeistoffen zoals voortijdige detonatie en oververhitting.

    Geen Water - Geen oververhitting
    Power Cool 180° heeft een kookpunt van 180°C en kookt niet over.


    Geen Water - Geen Corrosie
    Water bevat zuurstof, wat voor corrosie zorgt. Power Cool 180° verwijdert corrosie.

    Geen Water - Geen Druk
    Power Cool 180° kan uw koelsysteem laten draaien op een lagere druk, wat weer de druk op andere onderdelen van de motor verlaagt.

    Geen Water - Geen Putjes
    Power Cool 180° genereert aanzienlijk minder putjes vergeleken met op water gebaseerde koelvloeistoffen.

    Geen Water - Meer Vermogen
    Power Cool 180° voorkomt voortijdig detoneren als gevolg van oververhitting.

    De Wetenschap
    Traditionele op water gebaseerde koelvloeistoffen overschrijden geregeld de thermische grens die het efficiënte kernkookpunt (A) scheidt van het inefficiënte Kritische Warmte Flux (KHF). KHF is synoniem met de conditie Vertrek uit kernkookpunt. Wanneer deze conditie optreedt, ontstaat een laag dampbellen aangrenzend aan de hot spots in de motor (B). Stoom verdrijft minder dan 1/30e van de warmte die door water wordt verdreven, wat snel leidt tot oververhit metaal en vroegtijdige detonatie. (zie afbeelding)

    Levenslang
    Evans Waterloze koelvloeistoffen hoeven nooit vervangen te worden. Eenmaal in het koelsysteem beschermt Evans de motor levenslang.

    Antivries
    Evans Waterloze koelvloeistoffen bevriezen zelfs niet bij lage temperaturen zoals -40°C. Aanvullende antivries is niet nodig.

    Niet giftig
    Evans Waterloze koelvloeistoffen bevat ons gepatenteerde DeTox™ formule en is geclassificeerd als niet giftig bij een EPA gecertificeerd laboratorium. Desondanks geldt net als bij andere chemicaliën dat dit niet voor consumptie is. Houd het vandaan bij kinderen en vermijd contact met ogen en huid. Spoel de handen en ogen wanneer er toch contact ontstaat.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: koelvloeistof

    Berichtdoor krissedc2 » wo 23 okt 2013, 07:00

    jonas (R-garage) schreef:klasiek kvs heeft een kookpunt ! deze niet of toch veel minder snel


    NO SHIT?? :doh:

    jonas (R-garage) schreef:als je dit goedje niet kent achterhaal dan eerst de waarde van dit product alvorens hier te uiten van zus of zo ..!


    was da ni juist zijn vraag? gewoon zegge da ge zonder dit ipv met gewone KVS den blok kapot rijd, niet tegenstaande dat bijna iedereen denk ik wel gewone KVS gebruikt en TOCH! nog rondrijd, kan iedereen....

    voor de rest...mooie copy paste :goed:
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: koelvloeistof

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 23 okt 2013, 10:09

    leer eerst lezen die is niet voor straatgebruik met oem engine's van fabrikant af !
    voor normale auto geld de regel nog steeds van gewoon kvs te gebruiken !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: koelvloeistof

    Berichtdoor krissedc2 » wo 23 okt 2013, 10:53

    zover ik kan lezen is deze specifiek voor oldtimers (voor WO 2) dus wel voor straatgebruik en op hun originele motoren. ik zie een vooroorlogs jeepke ni drekt nen time attack doen op circuit mja kom....laat staan da hij in zijn jeepke nen RB26 met een T4 turbo legt en 600pk draait, alles draait om OEM stukken he bij verzamelaars. (lees : leer zelf lezen).

    iedereen heeft toch al een keer een colonne jeeps en camions van vroeger zien rijden?
    de reden volgens mij is omdat deze hun koelsysteem niet is zoals op de huidige motoren , qua kwaliteit dan. daarmee de hogere temperatuursbestendigheid en het niet bezitten van water spreekt voor zichzelf uiteraard ;) ook ff ne COPY doen : door de brosere metalen.

    waarom deze gebruiken als er zoveel andere merken, race merken, die in het wereldje zitten speciaal KVS maken.... :doh:
    voor een OEM blok en zelf een mooie gemapte blok is gewone , in een deftige verhouding zeker goed genoeg, ik heb nog nooit een tuner horen zeggen dat je andere KVS moet steken na het mappen, nog nooit zelf gehoord en nog nooit van iemand gehoord...

    als ge ne motor bouwt met een hoog RPM bereik , 12OOORPM ofzo dan zou ik ook opteren om iets in diene aard te nemen, maar dit niet, specifiek voor oldtimers.het gaat een B of D blok zeker niet beschadigen maar het heeft geen nut, je hebt dan een goeie KVS. ;)

    EDIT : stel dat je toch race KVS wilt staan er andere onder de link "motorsport"
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: koelvloeistof

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 23 okt 2013, 11:17

    schema waarop en waardoor .
    Afbeelding

    de nieuwe bus.. bovenstaande (oude)foto is van oudere bussen (voorlopers)!
    Afbeelding

    is gewoon universeel kvs heeft niets met oldtimers te maken ,in deze en bovenstaande zit exact hetzelfde goedje in ! http://www.youtube.com/watch?v=t7Pykrgz ... r_embedded
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:


    Keer terug naar Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten