Pagina 1 van 1

vraagje compressor op honda

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2013, 12:23
door sjebie
Beste forum leden,ik heb de volgende vraag.Vroeger had ik mijn g60 golf omgebouwd naar een compressor van een mercedes ipv een g lader.Nu is mijn vraag,zou ik dit bij mijn f18b2 motor het zelfde kunnen doen en een compressor op bouwen en wat moet ik hierbij nog veranderen want de g60 was er al iets of wat op voorzien.Graag jullie mening en ervaring.

Re: vraagje compressor op honda

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2013, 13:44
door thomy985
Ken er ni veel van maar misch dat 1 van deze site's je bruikbaar kunnen zijn.
http://jacksonracing.com/shop/superchar ... er-system/
http://www.rotrexsuperchargers.co.uk/Ro ... sport.html

Re: vraagje compressor op honda

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2013, 18:16
door dom
ik ben ook al een tijdje info aant zoeken over inbouwen van een Eaton (mini cooper S) supercharger op een del sol.

ja turbo's zijn efficienter maar das voor janetten :-)
:lol:

Re: vraagje compressor op honda

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2013, 18:38
door thomy985
compresser Rulle's gewoon :D
Zou er ook wel 1ntje willen op den accord dan heeft die wat meer pit :D

Re: vraagje compressor op honda

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2013, 19:31
door sjebie
Ik heb alle mercedes stukken nog liggen van de g60 maar weet niet hoe het zit met de benzinepomp enzo.ik ga voor compressor om het pre vtec gat veel te verkleinen:p

Re: vraagje compressor op honda

BerichtGeplaatst: do 20 maart 2014, 18:40
door HondaNickx
Die van de Mini cooper de Eaton M45 is veel te klein, en die van Mercedes zijn verschillende typen in ,M45 , M62 en M65 geloof ik.
Iig een M45 is goed voor een 1.4 of 1.5L blokske.Een M62 voor ne 1.6L .Zou wel gaan op een 1.8L ma ge zult er niet heel veel mee kunnen boosten.
Het grootste nadeel aan een (H)Eaton compressor blijft de hitte en ze moeten omgekeerd draaien terwijl meeste honda blokken andersom draaien.
Een Rotrex C30-84 bv is dan een veel betere keuze ma kost ook wel 3 keer zoveel. ;)

De aanpassingen hierrond hangt ook grotendeels af van hoeveel Pk of druk (Bar/Psi) boost je wilt gaan draaien.