Ik ga hier ook ff doorgeven aan iedereen die misschien een obd1 swap wilt doen op zijn D14a4 of D14a3 dat ge dus een veel simpele manier kunt gebruiken als al die kabels bij te trekken en opnieuw te solderen .Ge kunt dus ook een D16y7 kabelboom gebruiken die past 1 op 1 op de motor en interieur stekkers.Voor de ECU kunde dan een conversie harnas gebruiken van OBD2a naar obd1.
Voor de onsteking maakt Rywire ook een klein conversie harnaske
Het enige wa ge dan nog moet doen is de stekker van de iacv opnieuw aansolderen en dat zijn 2 draadjes .
Al de rest is dus plug & play nix solderen ,geen kabels bijtrekken en dus ook veel beter en veiliger imo.
De kosten komen ongeveer op hetzelfde uit als da iemand een obd1 conversie zou doen voor u ,hangt er vanaf hoe duur of goedkoop ge een y7 kabelboom kunt vinden.
En een kabelboom wisselen is iets wa iedereen wel kan ,tis gewoon stekkers lostrekken en een paar klein moerkes losdraaien that's it.
Een nog betere oplossing is een kabelboom van een D16y8 uit een 96-98 coupe gebruiken dan moet ge die iacv niet meer hersolderen ,een klein nadeel hieraan is wel dat een D16y8 een knock sensor heeft die een D14 niet heeft.Dus daar krijgt ge dan wel een foutcode van ,maar met een afstelling kan da wel omzeild worden.
Enjoy