OBD1 swap voor D14a4/D14a3 update

OBD1 swap voor D14a4/D14a3 update

Berichtdoor HondaNickx » zo 16 mei 2010, 14:10

Ik ga hier ook ff doorgeven aan iedereen die misschien een obd1 swap wilt doen op zijn D14a4 of D14a3 dat ge dus een veel simpele manier kunt gebruiken als al die kabels bij te trekken en opnieuw te solderen .Ge kunt dus ook een D16y7 kabelboom gebruiken die past 1 op 1 op de motor en interieur stekkers.Voor de ECU kunde dan een conversie harnas gebruiken van OBD2a naar obd1.

Voor de onsteking maakt Rywire ook een klein conversie harnaske
Afbeelding

Het enige wa ge dan nog moet doen is de stekker van de iacv opnieuw aansolderen en dat zijn 2 draadjes .
Al de rest is dus plug & play nix solderen ,geen kabels bijtrekken en dus ook veel beter en veiliger imo.
De kosten komen ongeveer op hetzelfde uit als da iemand een obd1 conversie zou doen voor u ,hangt er vanaf hoe duur of goedkoop ge een y7 kabelboom kunt vinden.
En een kabelboom wisselen is iets wa iedereen wel kan ,tis gewoon stekkers lostrekken en een paar klein moerkes losdraaien that's it.

Een nog betere oplossing is een kabelboom van een D16y8 uit een 96-98 coupe gebruiken dan moet ge die iacv niet meer hersolderen ,een klein nadeel hieraan is wel dat een D16y8 een knock sensor heeft die een D14 niet heeft.Dus daar krijgt ge dan wel een foutcode van ,maar met een afstelling kan da wel omzeild worden.

Enjoy ;)
HondaNickx
H23 Poster
 
Berichten: 783
Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
my honda: Civic EJ9
Advertenties:



  • Re: OBD1 swap voor D14a4/D14a3 update

    Berichtdoor FlushApproved » di 18 mei 2010, 16:51

    intressant.
    hoewel tinustuengas ook niet veel vraagt voor de boom aan te passsen...
    FlushApproved
    B16 Poster
     
    Berichten: 357
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 17:48
    my honda: ek
    Advertenties:

    Re: OBD1 swap voor D14a4/D14a3 update

    Berichtdoor HondaNickx » di 18 mei 2010, 20:27

    FlushApproved schreef:intressant.
    hoewel tinustuengas ook niet veel vraagt voor de boom aan te passsen...


    Inderdaad dat kan ook maar dat is solderen ,knippen herpinnen en kabels die over uwe originele kabelboom heen lopen.
    Niet dat dat niet werkt maar ik heb het liever netter en degelijker ;) .
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: OBD1 swap voor D14a4/D14a3 update

    Berichtdoor HondaNickx » zo 30 mei 2010, 14:22

    Voila Y7 kabelboom geinstaleerd samen met die conversie harnassen van Rywire en het bolt perfect 8-) .
    Het enige klein probleemke was dat ik eerst een Code 14 kreeg (IACV) maar volgens Rywire komt dat omdat dat harnas is gemaakt voor de civic coupe EX (D16y8) en daar is die iacv anders gepinned.Iig da heb ik simpel kunnen oplossen door op de obd2a A connector pin 14 te verplaatsen naar plaats 12.Natuurlijk moet ge voor die intake manifold wel hier en daar wa kabels verder uiteen laten komen net zelfde als bij een downflow - sideflow intake swap en een paar ander fichekes aansolderen.Ma gelukkig zijn er da ma een paar en moet ik nie weer 500 kabelkes herpinnen :lol:
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:


    Keer terug naar Electronica/audio

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten