EP4 lampje airbag brandt...???

EP4 lampje airbag brandt...???

Berichtdoor obijntje » zo 13 feb 2011, 13:06

hellowkes..

het lampje van men EP4 licht op .. waarmee zou dit te maken hebben?

grtz
"God invented VTEC so that mortals can be close to heaven"
obijntje
D15 Poster
 
Berichten: 139
Geregistreerd: ma 05 apr 2010, 12:26
my honda: civic coupe EM2
Advertenties:



  • Re: EP4 lampje airbag brandt...???

    Berichtdoor jablo » zo 13 feb 2011, 13:12

    Controleer de gele stekker onder je stoel eens.
    Avatar gebruiker
    jablo
    B20 Poster
     
    Berichten: 538
    Geregistreerd: di 12 okt 2010, 19:21
    my honda: civic,prelude
    Advertenties:

    Re: EP4 lampje airbag brandt...???

    Berichtdoor Nasty » zo 13 feb 2011, 13:43

    Dan hebben ze wss ooit stoel of stuur gewisseld. Als die ooit is losgeweest treedt een SRS fout op, die krijg je niet zomaar weg met de stekker terug int te steken.

    * Haal het zekeringkast paneel los, je draait aan een draai plug en die is los

    * ongeveer in het midden van je zekeringenkast is zit een gele 2polige plug (met 2 draden), Trek die los.

    * Plooi een paperclip open tot een U, zodat de 2 pootjes even lang zijn, we gaan beide pootjes in de plug steken, om een compleet circuit te maken

    * nu kan je beginnen het SRS geheugen te wissen:

    1. Draai je sleutel uit, ontsteking AF, en duw de paperclip in de plug.

    2. Maak ontsteking, het SRS lampje gaat aan en gaat na 6 seconden uit.

    3. Haal de paperclip eruit 4 SECONDEN nadat het lampje uitgaat. Het SRS lampje gaat terug aan.

    4. Druk de paperclip er weer in, 4 SECONDEN nadat het lampje aanging. Het lampje gaat weer uit.

    5. Haal de paperclip er weer uit na 4 SECONDEN. SRS lampje knippert 2x om te laten zien dat het geheugen gewist is.

    6. Zet de ontsteking uit en wacht 10 seconden. Start de wagen normaal. De SRS moet aankomen en terug uitgaan.

    7. Proficiat, het is je gelukt

    Als het niet gelukt is zit je verkeerd qua timing. Die moet perfect zijn.

    Zo heb ik het alleszinds gedaan, controleer natuurlijk eerst of de SRS zekering erin zit voor je hieraan begint :P
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: EP4 lampje airbag brandt...???

    Berichtdoor obijntje » zo 13 feb 2011, 17:44

    Nasty schreef:Dan hebben ze wss ooit stoel of stuur gewisseld. Als die ooit is losgeweest treedt een SRS fout op, die krijg je niet zomaar weg met de stekker terug int te steken.

    * Haal het zekeringkast paneel los, je draait aan een draai plug en die is los

    * ongeveer in het midden van je zekeringenkast is zit een gele 2polige plug (met 2 draden), Trek die los.

    * Plooi een paperclip open tot een U, zodat de 2 pootjes even lang zijn, we gaan beide pootjes in de plug steken, om een compleet circuit te maken

    * nu kan je beginnen het SRS geheugen te wissen:

    1. Draai je sleutel uit, ontsteking AF, en duw de paperclip in de plug.

    2. Maak ontsteking, het SRS lampje gaat aan en gaat na 6 seconden uit.

    3. Haal de paperclip eruit 4 SECONDEN nadat het lampje uitgaat. Het SRS lampje gaat terug aan.

    4. Druk de paperclip er weer in, 4 SECONDEN nadat het lampje aanging. Het lampje gaat weer uit.

    5. Haal de paperclip er weer uit na 4 SECONDEN. SRS lampje knippert 2x om te laten zien dat het geheugen gewist is.

    6. Zet de ontsteking uit en wacht 10 seconden. Start de wagen normaal. De SRS moet aankomen en terug uitgaan.

    7. Proficiat, het is je gelukt

    Als het niet gelukt is zit je verkeerd qua timing. Die moet perfect zijn.

    Zo heb ik het alleszinds gedaan, controleer natuurlijk eerst of de SRS zekering erin zit voor je hieraan begint :P



    super !!!

    ik bekijk het eens !! :)
    "God invented VTEC so that mortals can be close to heaven"
    obijntje
    D15 Poster
     
    Berichten: 139
    Geregistreerd: ma 05 apr 2010, 12:26
    my honda: civic coupe EM2
    Advertenties:

    Re: EP4 lampje airbag brandt...???

    Berichtdoor carmeg » zo 13 feb 2011, 19:46

    @ nasty, die 4 seconden spelen ((volgens mij)) niet zoveel rol, ik heb het ook al een aantal keren moeten doen ivm een slecht contactje met de weerstand (ep3 stoelen) en als je het gewoon snel genoeg doet werkt het ook.. maar zeer mooie beschrijving van hoe het moet alleszins!!!
    en als mijn uitleg nu klopt, heb jij eindelijk eens iets kunnen bijleren van mij, in plaats van de bergen info die ik al dankzij u gevonden heb :)
    Avatar gebruiker
    carmeg
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1338
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:58
    my honda: civic ep
    Advertenties:

    Re: EP4 lampje airbag brandt...???

    Berichtdoor Nasty » zo 13 feb 2011, 20:25

    carmeg schreef:@ nasty, die 4 seconden spelen ((volgens mij)) niet zoveel rol, ik heb het ook al een aantal keren moeten doen ivm een slecht contactje met de weerstand (ep3 stoelen) en als je het gewoon snel genoeg doet werkt het ook.. maar zeer mooie beschrijving van hoe het moet alleszins!!!
    en als mijn uitleg nu klopt, heb jij eindelijk eens iets kunnen bijleren van mij, in plaats van de bergen info die ik al dankzij u gevonden heb :)


    zitten hier allemaal om te leren van elkaar he ;)
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: EP4 lampje airbag brandt...???

    Berichtdoor carmeg » ma 14 feb 2011, 18:40

    @ obijntje.. als het lampje telkens opnieuw aanspringt kan het natuurlijk ook zijn dat er wél iets mis is met de airbags he..
    Avatar gebruiker
    carmeg
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1338
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:58
    my honda: civic ep
    Advertenties:


    Keer terug naar Electronica/audio

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten