Electriciteitsvraag: buzzer parkeersensoren aanpassen

Electriciteitsvraag: buzzer parkeersensoren aanpassen

Berichtdoor Nasty » zo 26 apr 2015, 22:27

Hello iedereen, het betreft de aftermarket parkeersensoren vooraan en de oem sensoren achteraan op mijn Accord CL7.

Mijn vraag is: mijn Accord had origineel achteraan al sensoren, met bijbehorende zoemer onder de hoedenplank. Nu heb ik vandaag mijn aftermarket sensoren aangesloten in de voorbumper, die kwamen ook met eigen zoemer. Nu vind ik dat die aftermarket zoemer veel te schel/hoog klinkt. Is het mogelijk om de 2-draden van de voorkant aan te sluiten op de 2-draden van de achterkant, zodat we de oem zoemer kunnen gebruiken voor beide? Of moet daar iets tussen ofzo, zodat de zaak niet flipt? :crazy:

Ik heb ervaring in sleutelen en kits aansluiten via de handleiding is ook geen enkel probleem, maar iets buiten het boekje is al wat moeilijker :)

Alvast bedankt!!!
2007 Honda Accord Executive

Afbeelding
Avatar gebruiker
Nasty
HCB Veteraan
 
Berichten: 3692
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
Woonplaats: Neerpelt
my honda: CL7
Advertenties:



  • Re: Electriciteitsvraag: buzzer parkeersensoren aanpassen

    Berichtdoor dave » ma 27 apr 2015, 09:59

    zal opzich niet echt een probleem zijn, een zoemer is een soort ja... holbewoner luidspreker zal ik maar zeggen. het enige wat je eventueel kan doen om de componenten van mekaar te scheiden is diodes plaatsen. maar meestal zijn dit soort uitgangen wel intern beschermd.
    het enige probleem gaat zich stellen wanneer beide systemen actief zijn en dus beiden op dat zoemertje gaan werken. bij de meeste oem sythemen zijn er daarom ook 2 toonhoogtes zodat voor en achterkant kan herkend worden.

    kan je het voorste zoemertje niet gewoon op een andere plek zetten of eventueel dempen ? ( schuim over kleven ?)
    dave
    D15 Poster
     
    Berichten: 134
    Geregistreerd: wo 16 jun 2010, 12:02
    my honda: ek4
    Advertenties:

    Re: Electriciteitsvraag: buzzer parkeersensoren aanpassen

    Berichtdoor Dj3scoupe » ma 27 apr 2015, 19:05

    ik zou ook er gewoon iets over plakken ofzo om te dempen. Andere optie is indd met diodes maar ewa teveel gedoe voor zoiets kleins he...
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:


    Keer terug naar Electronica/audio

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten