civic ep2 wilt niet starten

Re: civic ep2 wilt niet starten

Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 05 dec 2014, 18:35

slecht contact in de start relais is mogelijk,dit kan zijn omdat er een slechte massa is en of aangestuurd wordt en of zoals vti prelude aanhaald contactblok aan contactslot .
R-garage Honda Technology.
http://www.r-garage.webs.com/

Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
Avatar gebruiker
jonas (R-garage)
HCB Veteraan
 
Berichten: 1626
Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
Woonplaats: kempen,tielen
my honda: civic,crx
Advertenties:



  • Re: civic ep2 wilt niet starten

    Berichtdoor Gunther » vr 05 dec 2014, 20:21

    Fets schreef:
    Gunther schreef:Kan uw startmotor zelf zijn ook. Bij mijn daily begon hij ook eerst "lui" te starten (de startmotor kreeg de motor op gang omdat hij dat moét doen, maar heel overtuigend was het niet meer). Met een nieuwe batterij leek het ook opgelost, voor even dan wel. Als ge het voor hebt (zelf met nieuwe batterij) dat hij niet start moet je eens een goede tik geven met een hamer op je startmotor, als hij dan wel in gang schiet = startmotor.

    Meet u spanning op u batterij of alternator als hij draait.
    Meet de spanning die u startmotor krijgt.

    Alst dat allemaal binnen de normen is, dan moogt ge eens aan uw startmotor zelf beginnen denken (hoe oud is hij?).


    Zal er volgende week is werk van maken, momenteel zit ik nog op cursus. De auto is van 2005.
    Maar na een half uit tot een uur rijden, dan stil leggen en ddan direct daarna starten lukt wel.


    Dat was bij mijn daily ook. Zuivere willekeur. Had het wel lastiger na langere stilstand.
    Maar om u een voorbeeld te geven: Mijn pa is er 's ochtends hier mee gestart (geen enkel probleem), 3 minuten mee naar 't dorp gereden, daar stil gelegd en bij het starten deed 'm niets meer. Toen ik aankwam (30 minuten later), en ik probeerde te starten, was hij direct weg (wel "lui" starten natuurlijk)..
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: civic ep2 wilt niet starten

    Berichtdoor Fets » za 06 dec 2014, 12:37

    Ik denk het probleem te hebben gevonden.
    Nu wou hem gisteren met startkabels ook niet starten, en ik was ma aan vanalles aant denken wa dat zou kunnen zijn.
    Ik heb zo ne flip key conversion gedaan, en in dieje sleutel was da sensorke los gekomen en zat los in dieje sleutel. Waardoor dieje sensor soms dicht en soms niet dicht genoeg bij het slot zat.
    Waardoor hij soms wel en soms nie starte.
    Nu had ik ne reserve sleutel gepakt en hij start elke keer weer :doh: :goed:
    Fets
    D15 Poster
     
    Berichten: 114
    Geregistreerd: di 21 jan 2014, 21:39
    my honda: EP2
    Advertenties:

    Re: civic ep2 wilt niet starten

    Berichtdoor vtiprelude » za 06 dec 2014, 13:32

    OEM ftw 8-) 8-)
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar Electronica/audio

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten