hulp gevraagd: OB0 MPFI - OBD1 conversie

hulp gevraagd: OB0 MPFI - OBD1 conversie

Berichtdoor lowflyer » do 07 aug 2014, 18:01

Heuyy,

zoals sommige van jullie al weten, ben ik in het bezit van een prachtige EE9 met een JDM B16a 2nd gen swap..
buiten de kale motor is ALLES nog B16a1 orgineel.. hier wil ik dus verandering in brengen (laat niet graag pk's liggen) :nee:

dus heb nu een OBD0 MPFI-OBD1 conversieharnas gekocht maar het is niet pluy and play (zou te gemakkelijk zijn) :doh:
zitten wat extra draden aan die dienen aangesloten te worden aan god weet wat :teehee:

heeft er iemand hier ervaring met deze materie?? of een link ofzo van een deftige DIY?
zou het graag zelf doen maar gezien mijn (gebrek aan) kennis van zulke dingen is een handleiding zeer welkom :p

liefst had ik alles gereed voor de HCB meeting, (ik kom zowiezo samen met m'n maat ,en z'n CRX EE8, ongeacht de conversie) anders word het desnoods een winterproject

maar aangezien dit toch wel een veelvoorkomende swap is vermoed ik dat er hier wel wat masterminds aanwezig zijn die me kunnen helpen :)

alvast bedankt voor de hopelijk nuttige informatie!
Hondamentalism is my religion!
Avatar gebruiker
lowflyer
D14 Poster
 
Berichten: 80
Geregistreerd: zo 11 aug 2013, 15:20
Woonplaats: Tongeren
my honda: Civic EE9
Advertenties:



  • Re: hulp gevraagd: OB0 MPFI - OBD1 conversie

    Berichtdoor dennisc » vr 08 aug 2014, 01:40

    Extra draden die losliggen? Een soort piggy back dus? Die ga je normaal niet nodig hebben als je terug stock ECU gebruikt.

    Als het verder niet past, dan vermoed ik dat je een verkeerd harnas hebt.


    EDIT: je zegt dat er in je civic een b16a 2nd gen ligt? Deze motoren zijn standaard toch OBD1? Als hij werkt zal hij dus hoogst waarschijnlijk op OBD1 draaien. Welke ecu zit er nu in?
    dennisc
    D16 Poster
     
    Berichten: 157
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:53
    my honda: crx
    Advertenties:

    Re: hulp gevraagd: OB0 MPFI - OBD1 conversie

    Berichtdoor lowflyer » vr 08 aug 2014, 06:42

    PW0..
    alles is B16a1 origineel gebleven op de motor na
    Hondamentalism is my religion!
    Avatar gebruiker
    lowflyer
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: zo 11 aug 2013, 15:20
    Woonplaats: Tongeren
    my honda: Civic EE9
    Advertenties:

    Re: hulp gevraagd: OB0 MPFI - OBD1 conversie

    Berichtdoor ee8project » vr 08 aug 2014, 08:58

    Ik heb een crx ee8 hier met obd1 b18c6 swap in alles zelf gedaan idd de losse wires diene voor 4 draads lamda sonde en vtec voor de rest is het vrijwel simpel
    Ook je ontsteking van b16a1 ga je vervangen door obd1 ontsteking dus daar zul je ook harnas voor nodig hebben of zoals ik heb gedaan de kabelboom repinnen
    Best wel simpel meer vragen pm maar
    Als ge eventueel eens wilt komen kijken hoe het moet laat je maar een pm mvg
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: hulp gevraagd: OB0 MPFI - OBD1 conversie

    Berichtdoor lowflyer » vr 08 aug 2014, 15:16

    ee8project schreef:Ik heb een crx ee8 hier met obd1 b18c6 swap in alles zelf gedaan idd de losse wires diene voor 4 draads lamda sonde en vtec voor de rest is het vrijwel simpel
    Ook je ontsteking van b16a1 ga je vervangen door obd1 ontsteking dus daar zul je ook harnas voor nodig hebben of zoals ik heb gedaan de kabelboom repinnen
    Best wel simpel meer vragen pm maar
    Als ge eventueel eens wilt komen kijken hoe het moet laat je maar een pm mvg


    :goed: merciiiiiiii :D
    Hondamentalism is my religion!
    Avatar gebruiker
    lowflyer
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: zo 11 aug 2013, 15:20
    Woonplaats: Tongeren
    my honda: Civic EE9
    Advertenties:


    Keer terug naar Electronica/audio

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast