Prelude '94 start niet meer

Prelude '94 start niet meer

Berichtdoor Lowrider247 » wo 09 jul 2014, 16:40

Hallo iedereen,

Ik ben een prelude 2.3 van '94 klaar voor verkoop. Een maand geleden starte hij nog zonder problemen, maar toen er afgelopen zaterdag een koper kwam kijken deed hij niets meer. De batterij was leeg. Nadat de koper zijn eigen batterij had aangehangen wou hij nog niet starten. De startermotor gaat rond maar ik krijg geen vonk op de bougies. Ik heb online gelezen dat dit wel eens de icm kon zijn die stuk was. Er stond een test bij om dit te controleren, deze heb ik gedaan, en hij was blijkbaar stuk. Na deze vervangen te hebben wil de auto nog steeds niet starten.
Heeft iemand dit zelfde probleem al voorgehad, en weet er iemand een oplossing?

Mvg, Tom.
Lowrider247
Camino user
 
Berichten: 21
Geregistreerd: di 18 feb 2014, 17:41
my honda: Prelude
Advertenties:



  • Re: Prelude '94 start niet meer

    Berichtdoor Spooner » do 10 jul 2014, 14:19

    Mss vocht in de bougiekabels... Komt wel vaker voor bij oudere Honda's.
    Alle bougiekabels eens met een heatgun/haardroger drogen (ook kap van de ontsteking kan vocht inzitten).
    Probeer het dan nog eens... Indien het dat is en je wil geen nieuwe kabels kopen, dan kan deze inspuiten met een isolerend vloeistof (zeker voor een jaar goed) nadat je ze uitgehit hebt.
    Je ontsteking (module) kan ook kapot zijn. Het zal wel niks ergs zijn, het bllijft een Honda ;)
    "I'm afraid if I raced you on the street, I'd push you to your death."
    Quote by Keiichi Tsuchiya
    Avatar gebruiker
    Spooner
    H23 Poster
     
    Berichten: 736
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 11:47
    my honda: B18C-R EG6
    Advertenties:

    Re: Prelude '94 start niet meer

    Berichtdoor Lowrider247 » do 10 jul 2014, 15:23

    Dank je, ik zal het eens proberen. En je hebt gelijk, het is een honda, maar toch vervelend dat juist als er een koper komt hij niet meer mee wil.
    Lowrider247
    Camino user
     
    Berichten: 21
    Geregistreerd: di 18 feb 2014, 17:41
    my honda: Prelude
    Advertenties:

    Re: Prelude '94 start niet meer

    Berichtdoor Lowrider247 » wo 17 sep 2014, 18:41

    Ik heb ondertussen via een online test mij laten vertellen dat de ontstekingsmodule zou stuk zijn. Ik heb deze vervangen en hij start nog niet. De bougiekqbels zijn het ook niet. Ik denk best de gehele stroomverdeler vervangen, tenzij iemand een andere oplossing heeft.
    Lowrider247
    Camino user
     
    Berichten: 21
    Geregistreerd: di 18 feb 2014, 17:41
    my honda: Prelude
    Advertenties:


    Keer terug naar Electronica/audio

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten