Pagina 1 van 2

Xenon naar Halogeen.

BerichtGeplaatst: za 19 okt 2013, 17:53
door SoniQske
Hallo,

Ik ben Wesley (Heb me paar maand geleden eens voorgesteld) en ik ben vorige week mijn Championschip White Honda Civic Type-R (EP3) gaan afhalen.
Nu ben ik mijn lichtblokken aan het vewisselen en nu blijkt dat dit originele Xenon lampen zijn.Zijn deze gemakkelijk te vervangen door Halogeen? Ik heb geen koplampsproeiers (JDM versie) dus moet er wel halogeen insteken.Het probleem is gewoon dat met Xenon er maar 2draden in plaats van 3draden naar de stekker lopen.Is dit makkelijk op te lossen?


Met vriendelijke groeten,

Wesley (SoniQske)

Re: Xenon naar Halogeen.

BerichtGeplaatst: zo 20 okt 2013, 08:58
door Nasty
Steek dan toch sproeiers? Xenon is n optie waar mensen veel geld voor betalen, en bied een meerwaarde aan jouw auto.

Gewoon sproeiers steken en bij pilot eventueel een automatisch hoogteregelingssetje halen (hoewel deze in de praktijk niet eens nodig is)

Re: Xenon naar Halogeen.

BerichtGeplaatst: zo 20 okt 2013, 09:52
door M&M
Nasty schreef:Steek dan toch sproeiers? Xenon is n optie waar mensen veel geld voor betalen, en bied een meerwaarde aan jouw auto.

Gewoon sproeiers steken en bij pilot eventueel een automatisch hoogteregelingssetje halen (hoewel deze in de praktijk niet eens nodig is)


X2

Why on earth would you... :dom: :zot:

Re: Xenon naar Halogeen.

BerichtGeplaatst: zo 20 okt 2013, 15:51
door SoniQske
M&M schreef:
Nasty schreef:Steek dan toch sproeiers? Xenon is n optie waar mensen veel geld voor betalen, en bied een meerwaarde aan jouw auto.

Gewoon sproeiers steken en bij pilot eventueel een automatisch hoogteregelingssetje halen (hoewel deze in de praktijk niet eens nodig is)


X2

Why on earth would you... :dom: :zot:


Euh omdat die auto niet dient voor meetings en de lichtblokken voor xenon mss ook wel een stukske duurder zijn.Mijn stuur staat rechts dus ik kan de lichtblokken die er nu inzitten niet gebruiken (Of moest spiegels laten veranderen) en die zijn ook zo proper niet meer.Ik denk dat een witte CTR (EP3) sowieso al een beetje meerwaarde heeft.

Re: Xenon naar Halogeen.

BerichtGeplaatst: zo 20 okt 2013, 16:38
door M&M
Meetings buiten beschouwing gelaten had een FN2 in BE standaard geen Xenon? :denk: (geen idee)
De lichtblokken kan je altijd opblinken / polieren.
Koplampsproeiers kosten 2 keer niks, enkel de spiegels heb ik geen idee van, ik weet ook niet of je de lamp makkelijk uit elkaar kan halen.

Indien je de meerwaarde van je wagen wil optimaliseren raad ik je toch aan, indien hij xenon had, dit zo te behouden.
Bovendien gaan een aantal non JDM/UKDM leken deze R al links laten liggen owv de rhd factor vrees ik ... (no offence)

Re: Xenon naar Halogeen.

BerichtGeplaatst: zo 20 okt 2013, 17:39
door WhiteSol
Ik zie ook helemaal geen voorsteltopic ? :denk:

Re: Xenon naar Halogeen.

BerichtGeplaatst: zo 20 okt 2013, 17:43
door SoniQske
Ik denk niet dat een EP3 dat standaard heeft want ik kon gewoon bij de handelaar gewone lichtblokken kopen specifiek voor de Type-R.

Ah dat valt wel mee hoor.De JDM heeft ook wel enkele extra opties tegenover de EDM,215pk ipv 200,lichter vliegwiel,andere verhoudingen van de versnellingsbak en in Championship White.

Re: Xenon naar Halogeen.

BerichtGeplaatst: zo 20 okt 2013, 17:44
door SoniQske
WhiteSol schreef:Ik zie ook helemaal geen voorsteltopic ? :denk:


Ik dacht dat ik dit gedaan had toen ik mijn account enkele maanden geleden had aangemaakt.Excuseer.

Re: Xenon naar Halogeen.

BerichtGeplaatst: zo 20 okt 2013, 17:48
door M&M
SoniQske schreef:Ik denk niet dat een EP3 dat standaard heeft want ik kon gewoon bij de handelaar gewone lichtblokken kopen specifiek voor de Type-R.

Ah dat valt wel mee hoor.De JDM heeft ook wel enkele extra opties tegenover de EDM,215pk ipv 200,lichter vliegwiel,andere verhoudingen van de versnellingsbak en in Championship White.


My bad, ik had te snel gelezen en dacht dat het een FN2 betrof :doh:
Idd , de enige EP3s die standaard xenon hadden was de Anniversary reeks...

Re: Xenon naar Halogeen.

BerichtGeplaatst: zo 20 okt 2013, 17:58
door SoniQske
M&M schreef:
SoniQske schreef:Ik denk niet dat een EP3 dat standaard heeft want ik kon gewoon bij de handelaar gewone lichtblokken kopen specifiek voor de Type-R.

Ah dat valt wel mee hoor.De JDM heeft ook wel enkele extra opties tegenover de EDM,215pk ipv 200,lichter vliegwiel,andere verhoudingen van de versnellingsbak en in Championship White.


My bad, ik had te snel gelezen en dacht dat het een FN2 betrof :doh:
Idd , de enige EP3s die standaard xenon hadden was de Anniversary reeks...


Geen probleem :-)

Re: Xenon naar Halogeen.

BerichtGeplaatst: zo 20 okt 2013, 17:58
door SoniQske
SoniQske schreef:
WhiteSol schreef:Ik zie ook helemaal geen voorsteltopic ? :denk:


Ik dacht dat ik dit gedaan had toen ik mijn account enkele maanden geleden had aangemaakt.Excuseer.


Gebeurd :-)

Re: Xenon naar Halogeen.

BerichtGeplaatst: zo 20 okt 2013, 19:39
door wikkes
xenon bij ep3 ( face lift model )
dit is makkelijker dan een proper onderbroek aan doen ...
de balast zit onder de koplamp geveze zoals bij de meetste , enkel de lichtbulb moet je dan veranderen naar de xenon .

xenon is bij ep3 opties geweest . 30 anniversaty heeft dit niet altijd .

mijn oude ep3 had standaard xenon en was geen 30 anniversary...
als ik van jou was zou ik gewoon setje face lift koplampen scoren ergens en de xenon over plaatse sproeiers kan ik me niet uitspreken omdat deze er standaard op zaten ...

Re: Xenon naar Halogeen.

BerichtGeplaatst: zo 20 okt 2013, 20:49
door SoniQske
Dus gewoon halogeen lampen insteken gaat niet?

Re: Xenon naar Halogeen.

BerichtGeplaatst: ma 21 okt 2013, 17:53
door wikkes
SoniQske schreef:Dus gewoon halogeen lampen insteken gaat niet?

dit lukt zeker .

Re: Xenon naar Halogeen.

BerichtGeplaatst: ma 21 okt 2013, 18:09
door SoniQske
Ok bedankt.Ja het is vooral de draadjes naar de lampen waar ik het niet goed van wist.Xenon zijn 2 draadjes en er liggen er ook maar 2 naartoe maar Halogeen zijn 3 draadjes.