wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

Berichtdoor DC Specialist » vr 14 dec 2012, 08:18

Yo de mannen

Een simpele en goedkope manier om het octaangehalte te verbeteren is 10 procent E85 bij u gewone 98 bijvoegen
dat geeft echt goede resultaten en dan is de Ethanol verdunt zodat er geen aanpassingen aan de leidingen en pomp
moeten gebeuren
Als de wagen niet als daily gebruikt word is de goedkoopste /beste keuze E85(108 octaan) maar het nadeel is dat het
brandstofverbruik met 25 procent stijgt en deze brandstof 3 euro per liter kost
Als ge nog naar de testbank moet gaan en ge wilt het verschil eens testen ik heb nog E85 staan

grtz
DC Specialist
Camino user
 
Berichten: 20
Geregistreerd: ma 26 nov 2012, 19:37
my honda: Integra
Advertenties:



  • Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

    Berichtdoor Sinister » vr 14 dec 2012, 10:28

    Ik denk ni dat da een goei idee is zonder aangepaste map om daarop te rijden.
    Ge verbrand gewoon uw kleppen gewoon door de hogere verbrandingstemp.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 14 dec 2012, 11:29

    wel raar dat er hier mensen zijn die daar 3 euro voor betalen ..ik kan het tanken aan 1.20 euro de liter ..en inderdaad je moet mappen op deze brandstof ..en je hebt daar ook de nodige dingen voor nodig speciale brandstofslang,pomp,injectoren enz..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

    Berichtdoor DC Specialist » vr 14 dec 2012, 13:39

    Wij hebben dit nochtans getest en hebben geen enkel probleem tegengekomen(10procent bij 98)maakt misschien 100 octaan
    het verschil kan misschien zitten in welke soort E85 dat er gebruikt word(daar ook het prijsverschil)
    Ik dacht echt dat met E85 er een lagere uitlaatgastemperatuur gehaald word maar ik kan mis zijn
    DC Specialist
    Camino user
     
    Berichten: 20
    Geregistreerd: ma 26 nov 2012, 19:37
    my honda: Integra
    Advertenties:

    Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

    Berichtdoor Sinister » vr 14 dec 2012, 14:41

    Nuja hier in BE vind je dat vrijwel nergens voor zover ik weet
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

    Berichtdoor punanied9 » vr 14 dec 2012, 15:52

    kweet ene da thuis ne serieuse tank heeft staan voor eigen gebruik :)

    kunde kopen juist over de grens , Calais, duinkerke enz.

    kerel rijd met ep3 supercharged op e85 afgesteld 325 pk, stock blok
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

    Berichtdoor Sinister » vr 14 dec 2012, 16:01

    Ja so, da kunde zonder E85 ook halen op ne stock block.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

    Berichtdoor punanied9 » vr 14 dec 2012, 16:39

    jaloers?

    kwil maar zeggen.. dan nog een kennis met ep3 die al 2 jaar rond tuft op gewone naft op stock blok, rotrex 450 pk
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

    Berichtdoor Sinister » za 15 dec 2012, 12:00

    Nee lol vowa zou ik jaloers zijn als ge da met gewone naft ook haalt.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

    Berichtdoor B series driver » zo 16 dec 2012, 08:48

    Ik geloof ni dat er geen verschil is tussen een b18 c 6 en de jdm blokken. Mijn 96 spec jdm blok had 212.3 pk en 190nm koppen 183 wielpk. En kheb nog nooit een c6 gezien die da resultaat behaald met enkel intake exhaust en header.
    turbo= in car entertainment for streetracers
    Avatar gebruiker
    B series driver
    K20 Poster
     
    Berichten: 805
    Geregistreerd: wo 31 maart 2010, 22:13
    Woonplaats: oordegem
    my honda: honda cbr125
    Advertenties:

    Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

    Berichtdoor ee8project » zo 16 dec 2012, 09:13

    daar ben ik bang voor ik zou gelijk aardig vermogen willen hebben toen met u b18c want die blok was zot
    ik ben bang dat een c6 niet zo goed gaat gaan
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

    Berichtdoor ee8project » zo 16 dec 2012, 10:01

    men vader heeft in zijn crx een b18c6 steken met specs toda replica 4/2/1 invidia gt300 catback shuck 2 intake cai b16a1 boit verlichtvliegwiel zijne op straat afgestelt dus pk's onbekent

    en ik had een b18c-r spec 96 met b16a2 boit cai 4/1 98 spec header apexi uitlaatlijn mijne op testbank afgestelt 212.3 pk

    als we sprintje deede ginge we gelijk op tot een goei 180 dan liep ik weg

    mss omdat ik met b16a2 boit reed ?

    daarom vind ik het zowa moeilijk
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

    Berichtdoor punanied9 » zo 16 dec 2012, 10:22

    elke testbank is anders..

    ga ne keer op een Dynapack gaan banken. moogt blij zijn als ge daar 190 pk haalt.

    performer x inlaatcollecteur en grotere gasklep zijn ook zeer goeie upgrade op een b18c + goede flowende uitlaatlijn van 63,5 - 65 mm + zorgen da je geen warme lucht trekt via uw intake want daar zit toch ook redelijk verschil in. der zijn nog zoveel dingen.
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

    Berichtdoor jonas (R-garage) » zo 16 dec 2012, 10:47

    B series driver schreef:Ik geloof ni dat er geen verschil is tussen een b18 c 6 en de jdm blokken. Mijn 96 spec jdm blok had 212.3 pk en 190nm koppen 183 wielpk. En kheb nog nooit een c6 gezien die da resultaat behaald met enkel intake exhaust en header.



    wat is dit dan denk je?

    en dit filmpje heeft een goed vermogen laten zien van std engine met enkel jdm exhaust & dta voor de afstelling ..en hier waren de nokkenassen al 2mm weggesleten spec 98 nokken he !!
    B18c en B18c6 98spec zijn net dezelfde blokken.
    Laatst bijgewerkt door jonas (R-garage) op zo 16 dec 2012, 11:00, in totaal 1 keer bewerkt.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

    Berichtdoor jonas (R-garage) » zo 16 dec 2012, 10:55

    ee8project schreef:men vader heeft in zijn crx een b18c6 steken met specs toda replica 4/2/1 invidia gt300 catback shuck 2 intake cai b16a1 boit verlichtvliegwiel zijne op straat afgestelt dus pk's onbekent

    en ik had een b18c-r spec 96 met b16a2 boit cai 4/1 98 spec header apexi uitlaatlijn mijne op testbank afgestelt 212.3 pk

    als we sprintje deede ginge we gelijk op tot een goei 180 dan liep ik weg

    mss omdat ik met b16a2 boit reed ?

    daarom vind ik het zowa moeilijk


    zit inderdaad in de boite !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten